Hlavní obsah

Pandemie nahrála děrovaným pantoflům. Crocs hlásí největší prodeje v historii

Foto: Shutterstock

Pandemie botám Crocs pomohla k rekordním tržbám.

Reklama

Covid pomohl gumovým botám Crocs k rekordním prodejům. Nyní akcie firmy začaly klesat. Investoři se obávají, že po skončení pandemie bude prodej slábnout. Ředitel firmy si však myslí opak.

Článek

Gumové pantofle Crocs by se daly označit za boty pandemie. Spotřebitelé totiž za současné situace dávají přednost spíš pohodlí a praktičnosti než hezkému vzhledu, což crocsky splňují.

Popularita botám Crocs pomohla k rekordním tržbám za čtvrté čtvrtletí. Ale investoři se podle serveru CNBC obávají, že by podpora, které se společnosti během koronakrize dostalo, nemusela vydržet. Podle nich začnou prodeje slábnout, až pandemie pomine. Akcie firmy proto v úterý klesly o více než tři procenta.

Generální ředitel společnosti Crocs Andrew Rees však zůstává optimistický. Uvedl, že značka může růst díky produktovým inovacím, jako je zařazování nových sandálů do svého portfolia. Poznamenal také, že značka obuvi byla trendem už před pandemií, což jí pomohlo, když svět zasáhl covid-19.

„Pandemie nám umožnila oslovit nové zákazníky, ale myslím si, že spotřebitelé se také zaměřují na to, co jim můžeme v budoucnu nabídnout,“ řekl Rees pro CNBC.

Růst prodejů značce Crocs zajistil nejúspěšnější rok v historii. Společnost to přisuzuje větší potřebě zákazníků shánět obuv a oblečení na doma.

V úterý společnost zveřejnila definitivní výsledky za čtvrté čtvrtletí. Její čistý příjem vzrostl na 183,3 milionu dolarů. O rok dříve činil 19,9 milionu dolarů. Tržby jí letos vzrostly o 56,5 procenta na 411,5 milionu dolarů.

Nahoru letěly také akcie Crocs, jejichž cena se pohybovala na 2,69 dolaru za kus. Minulý rok se obchodovaly jen za 29 centů. Se stoupajícími obavami, jestli společnost dokáže svou pozici udržet, však jejich cena začíná klesat.

Společnost teď očekává, že její tržby dále porostou. V prvním čtvrtletí by je chtěla zvýšit o 40 až 50 procent, za celý rok pak o 20 až 25 procent.

Vloni společnosti pomohla nejen pandemie, ale také influenceři a propagace zboží na sociální síti Tik Tok. Díky tomu se k značce obrátili i mladší zákazníci. Firma Crocs spolupracuje například se zpěvákem Justinem Bieberem, indickou herečkou Priankou Choprou a rapery Post Malonem a Bad Bunnym. Bieber i Bad Bunny navrhli vlastní modely crocsek, které byly téměř okamžitě vyprodány.

Reklama

Doporučované