Vyškov, 17. března 2021 – Problémy v rodině, obtížné zvládání nároků života na pozadí pandemie, pocit osamělosti, omezení a nejistota u mladých lidí, kteří končí či naopak začínají nějakou školu, horší vyhlídky na cestu ven z problémů nebo deprese provázející děti v době nouzového stavu. Také s těmito problémy se nyní častěji obracejí volající na celostátní krizovou Linku bezpečí.
Pandemie koronaviru její fungování v loňském roce výrazně ovlivnila. Od počátku nouzového stavu reagovala organizace na podmínky, ve kterých se děti ocitly a na jejichž základě se také proměnila forma jejich komunikace a charakter řešených problémů.
Vytyčeným cílem služby je dosáhnutí celoročního nepřetržitého provozu krizové Linky bezpečí pro děti a mládež a Rodičovské linky. „Konzultanti loni zaznamenali vyšší počet klientů využívajících e-mailovou a chatovou poradnu. Například u krizových chatů, které vedli, evidují oproti předchozímu roku nárůst o 43 procent,“ přiblížila vedoucí vyškovského odboru sociálních věcí a zdravotnictví Jana Martínková. Nárůst byl také v případě Rodičovské linky, její provoz se od ledna letošního roku rozšířil o 4 hodiny denně.
Z důvodu zachování anonymity nedochází k dotazování volajících na jejich trvalý pobyt. „Na základě kvalifikovaného odhadu ovšem organizace předpokládá, že v průběhu letošního roku přijme z města Vyškova zhruba 300 hovorů. Podobná krizová centra mají nezpochybnitelný význam. Radní města proto doporučili poskytnutí finančního daru organizaci ve výši dvaceti tisíc korun. Peníze půjdou z rezervy rozpočtu města,“ informovala místostarostka Vyškova Karin Šulcová. Organizace poskytuje své služby od podzimu 1994.