Tři bratři Rejmonovi vzpomínají na své závodění.

Ivan Rejmon: Závodili jsme všichni tři

Auto Rejmon a časopis Vlasta na trabantu, to byl svého času pojem. A není bez zajímavosti, že Jan, Pavel a Ivan Rejmonovi mají na svém kontě dohromady více jak tři sta soutěží a desítky závodů do vrchu. Nechyběli ve startovních listinách soutěží – Rallye PAL Tábor, Hořovice, Liberec, Českým rájem, Most, Sedlčany nebo Berounka a vrchů – Zbečno, Jáchymov, Vyskeř, Kokořín, které už se řadu let nejezdí.

Všichni se v rallye objevili jak v roli jezdců, tak i spolujezdců. Poháry získané za umístění na stupních v téměř stovce soutěží a závodů by vystačily na malé muzeum. Na svém kontě mají  v rámci družby týmů ASK Stavby Praha a AMK Bílá Labuť starty v bývalé NDR při Rallye Wittenberg, Wismut, Wartburg, Schweriner See nebo Sachsenring.

Jan s Pavlem už závodí kdesi “nahoře” a je na Ivanovi, aby nám, rallyovým příznivcům, aspoň trošku přiblížil rodinné závodění.

 

 

 

Úplné začátky závodění byly v roce 1970. Podle dohledaných informací jste se střídali na rodinném Renaultu 8?

“Začínali jsme v letech  1968/69 na soutěžích BOAS s Wartburgem 353. Pak jsme v roce 1970 začali startovat v oblastních soutěžích a Mistrovství ČSR. Na řadu přišel oblíbený Renault 8 Gordini, kterého jsme koupili na Slovensku v Rimavské Sobotě. Ze začátku jsme jezdili vždy dva bráchové a třetí jel s někým dalším jako spolujezdec.”

Kdo z Vás tří byl nejlepší řidič a naopak spolujezdec?

“To nejde říct, nejvíc jsem toho jako řidič asi odjezdil já. Honza a Pavel byli hlavně  jako spolujezdci. Honza jezdil zpravidla se mnou, pak s Honzou Malinou, s Tondou Císařem, s Luďkem Polaneckým , s Láďou Šabatem, s Ludvíkem Otto a ještě několika dalšími. Pavel jezdil se mnou, s Milanem Kročilem, s Edou Jarolímkem, opět několika dalšími a po konci aktivní kariéry dělal sportovního a technického komisaře a byl rovněž ředitelem Rallye Praha v roce 1989.”

Jakých úspěchů si nejvíce ceníte, a na co byli nejvíce hrdí bráchové?

“Já si vážím především absolutního vítězství na Rallye PAL Tábor 71 s bráchou Pavlem, a prvenství ve třídě v Hořovicích, Kamenici nad Lipou, Českém Krumlově, Liberci.  Honza s Pavlem mají na své kontě mistrovské tituly a vícemistry ve třídě A2 600. Ale hlavně vzpomínám na dobrou partu, která tehdy okolo závodění byla.

 

 

 

Zažili jsme spoustu legrace s Vláďou Spálenkou, Honzou Malinou, Šabatem, Honzou Machem, s Vaškem Polívkou, s Karlem Vopičkou, s Trojany a dalšími. Hlavně jsme byli mladí a náramně jsme si to užívali .”

Nejvíce jste toho odjezdili na trabantech, proč jste zvolili právě tyto vozy?

“Nejspíš z finančních důvodů a trochu mně ukecali na začátku Jan Malina a Martin Kordač. Ten mi půjčil Trabanta na Rally Plzeň, nezdálo se mu na tréninku, jak si to projíždím opatrně a tak mi nenápadně řekl, že by si jednu erzetu najezdil, kdyby mi to nešlo. Ve druhé zatáčce tréninku to se mnou poslal na střechu a už jsme Plzeň nejeli…

Pak mně ho půjčil na Barumku s tím, že se nesmím nechat ukecat a jeho zase pustit za volant. Na první závod s předním náhonem jsme neměli špatné výsledky, ale urazili jsme svody u výfuku a soutěž pro nás předčasně skončila. Tam se mi to zalíbilo a postavili jsme vlastního Trabanta.

A v Trabantu byla každá soutěž, při malinko vyšším průměru, který tehdy byl i na přejezdech běžný, vždy závodem od startu až do cíle. Nejen tedy pouze na rychlostních zkouškách.”

Se kterým vozem se Vám nejlépe závodilo?

S Renaultem 8 Gordini a Škodou 110 Rally, i když s Trabantem jsem si taky užil. Z nostalgie k “er osmičce” jsem si teď postavil repliku, která má ovšem skutečně tovární podvozek a dělám si s ní radost na soutěžích Historic. Pavel závodil převážně v Trabantu a Honza toho vystřídal, co se týče techniky, nejvíc – Renaulta, Trabanta, Škodu 110 L, VAZ 21011, Škodu 130L, Hondu, Opla. Nejsilnější auto, v němž seděl, byla sierra s Ludvíkem Otto.”

 

 

Jak vzniklo legendární spojení AutoRejmon a časopis Vlasta?

“Bylo to díky získané reklamě od Vlasty, a tím i nějaké podpory na závodění. Ženský časopis jen tak někoho nesponzoroval… Ale předtím jsme již vozili reklamu na výpočetní techniku, Družstvo SMĚR, výrobu hraček, České tukové závody – NIVEA a několik dalších, jinak bychom asi závody neufinancovali.”

V minulostí se jezdila řada soutěží od oblastek až po federální mistrovství. Které patřily k Vašim nejoblíbenějším?

“Pro svoji náročnost a specifika to byly Rallye Jeseníky, Tatry, Vltava, Tábor, Plzeň ale i domácí Praha, nebo Berounka.”

V čem vidíte rozdílnost soutěží v 70. – 80. letech v porovnání se současností?

Určitě v technice, v délce soutěží. Ale v současnosti mi chybí to pravé kamarádství, při kterém jsme si povídali, kdo co jak vylepšil, sehnal nějaký potřebný díl, přípravek atd. Večerní posezení a přátelské povídání mi na ostrých závodech dnes chybí.

A je právě to důvod, že startujete v soutěžích Historic a revivalech pořádaných Eddou Paterou?

“Ano, revivaly mi připomínají soutěže z našeho mládí, tratě vedou krásnými silničkami, poměrně slušné jsou i show section a nezapomenutelná jsou večerní posezení. Soutěže typu historic jsou zase o kráse historické techniky, partě lidí okolo a jízda krásnou přírodou.”

 

 

 

 

Největší úspěchy:

Jan Rejmon

Mistr ČSSR s Janem Malinou v A2 600 v roce 1976

Vícemistr ČSSR s Janem Malinou v A2 600 v roce 1977

Mnohonásobný vítěz třídy, například při Rallye Tatry 74, Teplice 76, Škoda 76, Jeseníky 73 a 76, Č. Krumlov 84,85, Jizera 84, Sigma 89

  1. absolutně v Horácké rallye 1994 s Ludvíkem Otto

Pavel Rejmon

Mistr ČSSR s Milanem Kročilem v A2 600 v roce 1973

Vícemistr ČSSR s Milanem Kročilem v A2 600 v roce 1974

Mistr ČSR v A 700 s Martinem Vrabcem v roce 1983

  1. absolutně při Rallye PAL Tábor 1971 a 3. absolutně při Rallye Českým rájem Jičín 1971 s bratrem Ivanem

Řada vítězství ve třídě v rallye i závodech do vrchu, například při Rallye Tatry 73, Praha 73, Jeseníky 75, Sigma 79, Lužické hory 82, Velveta 82

Ivan Rejmon

absolutně  1 –  Rallye PAL Tábor 1971 a 3. absolutně při Rallye Českým rájem Jičín 1971 s bratrem Pavlem

R. Liberec  – 1 . (6. absolutně) a R. Vysočinou 1974 , R. Český Krumlov 76

  1. při Rallye Praha Revival 2015
  2. celkově v A2 1150 v OBL-A 1974

 

                                                                                        

Pavel Vydra

 

 

 

 

Foto: Archiv Ivana Rejmona, Pavel Vydra