Také Seat Leon už pořídíte se čtyřkolkou. Za kolik?
Pohon všech kol je v případě Leonu dostupný výhradně pro karosářskou verzi kombi, a to s jediným motorem.
Nabídka nové generace koncernových kompaktů se od příchodu na trh postupně rozšiřuje. Volkswagen Golf tak své portfolio postupně doplnil o sportovní deriváty GTI, GTD, GTE a R nebo zvýšené kombi Alltrack s pohonem všech kol, podobným směrem se vydala také Škoda Octavia, která nabídku rozšířila o deriváty RS nebo čtyřkolku. Právě pohonu všech kol se nedávno dočkal také jejich španělský bratr, Seat Leon.
V jeho případě je pohon všech kol dostupný výhradně pro karosářskou verzi kombi Leon Sportstourer, navíc v kombinaci s jediným motorem, turbodieselem 2.0 TDI o výkonu 110 kW kombinovaným se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
K dispozici je přitom jen ve dvou nejvyšších stupních výbavy. Ve sportovně laděném derivátu FR přijde Leon Sportstourer 4WD na 819.900 korun, ve spíše elegantním Xcellence na 824.900 korun. Příplatek za něj v obou případech činí 50.000 korun.
V obou případech výbava čítá 17palcová kola z lehkých slitin, zadní parkovací senzory, digitální přístrojový štít s 10,25" displejem, diodové mlhovky, sportovní kožený volant, sportovní přední sedadla nebo ambientní osvětlení. Liší se však specifickým čalouněním kombinujícím tkaninu a kůži nebo jinými dekory. FR přidává i sportovní nárazníky nebo o 15 mm snížený podvozek s tužším naladěním, Xcellence zase chromované střešní ližiny.
To v případě Škody Octavia je nabídka pohonu všech kol širší. Pořídíte ho také pro liftback, navíc je dostupný také pro benzinový čtyřválec 2.0 TSI (140 kW) a turbodiesel 2.0 TDI (147 kW). Tyto motory nicméně pro Leon dostupné nejsou. Dosud přitom čtyřkolku Leon užíval jen u vrcholné značky Cupra s 2.0 TSI (228 kW) pod kapotou. Golf pak s pohonem všech kol aktuálně pořídíte jen ve formě zvýšeného kombi Alltrack s 2.0 TDI (147 kW). Případně jako vrcholný Golf R s 2.0 TSI (228 kW).
Po krátké pauze pak Leon Sportstourer opět pořídíte i se základním tříválcem 1.0 TSI (81 kW), který z českého ceníku na čas zmizel. V základním stupni Reference stojí 514.900 korun. K dispozici je i se sedmistupňovým dvouspojkovým DSG. V takovém případě však jde o mildhybrid.