Hyský (ČSSD): Obavy z nasazení „šrotu“ ve VDV považuji za liché

Kraj Vysočina zahájil veřejnou soutěž na desetileté provozování autobusové dopravy v integrovaném dopravním systému Veřejné dopravy Vysočiny (VDV).

Ve veřejné soutěži Kraj Vysočina připouští možnost průměrného stáří autobusů devět let, v podobné soutěži loni Královehradecký kraj stanovil kritérium šesti let.

Autobusoví dopravci tak musí nasadit v Královehradeckém kraji nové autobusy, pro starší autobusy tak nebude na východě Čech práce. Pro starší autobusy z jiných regionů České republiky se ale otvírá příležitost nasazení na linky v Kraji Vysočina.

Vysočinští politici se na téma veřejné soutěže zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou na území Kraje Vysočina od roku 2022 vyjadřují jen velmi opatrně, uchazeči o krajskou zakázku mají možnost dotazování, které má zákonem přísně a jednoznačně stanovený rámec.

Hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek odmítl vyjádření na tiskové konferenci ke stáří autobusů, písemné vyjádření zaslal předaseda Výboru pro rozvoj strategických projektů Martin Hyský:

“ Možná je chybně vnímáno slovo starší autobus. Jedná se o vozidla, která splní jak průměrná stáří vozidlového parku, tak i maximální stáří jednotlivých vozidel. Toto kritérium je legitimně přísnější, než podmínky stanovené legislativou. Současně je zapotřebí vnímat požadavky na daná vozidla, která sjednocují vozidlový park na Vysočině. Dále v celém kontextu nemůže zapadnout důležitá informace, a sice část hodnotících kritérií na kvalitu (jedná se o 10% na klimatizaci a nízkopodlažnost). Při této konstrukci bych obavy, že dojde k nasazení „šrotu“ na Vysočinu, bral za liché. V současné době jsou na Vysočině vidět starší vozidla, která nové požadavky nesplňují, a tudíž nehrozí, že bychom jimi v závazku veřejné služby, či jejich parametrům podobná vozidla, po podpisu smluv s vysoutěženými dopravci, i nadále jezdili. Na druhou stranu v tomto čtyřletém „přechodném“ období, kdy ještě není plně dotažen VDV, chceme umožnit dopravcům využít i vozidla, která nejsou sice úplně nová, ale každopádně musí splňovat jednotný standard. Současně dopravce musí kalkulovat s tím, že kvalita je i součást hodnocení.“

Odpovědět

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Grafickou podobu zajistil WebRex s.r.o.
 
Výroba www stránek a eshopů