Ohlasy po pátečních trénincích VC Emilia-Romagna

Ohlasy po pátečních trénincích VC Emilia-Romagna

Pátek se nesl ve znamení mírného náskoku Mercedesu, své ale řeklo i domácí Ferrari. Naopak favorit Max Verstappen neukázal pravý potenciál kvůli technickým problémům.

Mercedes ví, že nemá vyhráno

Mercedesu se v Imole zatím daří. V obou trénincích byl nejrychlejším jezdcem Valtteri Bottas, úřadující šampion Lewis Hamilton jej pokaždé velmi blízce pronásledoval.

„Tým odvedl mezi oběma závody dobrou práci, snažili jsme se zaměřit na naše slabé stránky a trochu si pohrát s nastavením,“ prozradil vítěz VC Bahrajnu Lewis Hamilton.

„Zatím jsme ale neviděli maximum od Red Bullu, mají za sebou obtížný pátek, zítra se budeme určitě lépe poměřovat.“

Ferrari bylo silné, ale Leclerc boural

Páteční tréninky si přichystaly pro tifosi milé překvapení – Ferrari bylo vskutku rychlé. Carlos Sainz zakončil druhý trénink na čtvrtém místě, kolega Charles Leclerc jej následoval na místě pátém.

„Jsme tu konkurenceschopnější než v Bahrajnu, což odráží i loňskou sezonu, kde se týmu dařilo více na Imole,“ uvedl Sainz, který se s vozem Ferrari svezl poprvé mimo trať v Sachíru.

Největším rivalem Ferrari bude o víkendu podle Sainze nejen McLaren, ale také AlphaTauri, které je na Imole stejně jako vloni velmi silné. K úspěšnému souboji a sběru velké porce bodů potřebuje ale Ferrari oba vozy – Leclerc však v závěru druhého tréninku havaroval.

„Nebyl to jednoduchý den, ale byli jsme rychlí,“ přiznal Leclerc. „V prvním tréninku jsme se potýkali s mírnými technickými problémy, v tom druhém jsme pak byli velmi rychlí. Smazali nám čas kvůli limitům tratě, ale důležité je, že nešlo o kvalifikaci.“

Red Bull podle Verstappena mírně zaostává

Před závodním víkendem byl za favorita víkendu považován Max Verstappen. Nizozemec skončil v prvním tréninku třetí s pouze mírnou ztrátou, v tom druhém se bohužel neukázal – technický problém ho na začátku jízd vyřadil.

„Měli jsme problém s hnacím hřídelem,“ vysvětlil mladý Holanďan. „Jsme trochu pozadu (za Mercedesem). Řekl bych, že to ale není tak hrozné.“

„Na zítřek se musíme připravit. Důležitý bude hlavně balanc. Prioritou ale je, aby se nic nerozbilo.“

Překvapivě silný Williams

V pátek překvapil kromě Ferrari i Williams. Silnějším z jezdeckého dua britské stáje byl ale Kanaďan Nicholas Latifi.

V prvním tréninku skončil Latifi na devátém místě, v tom druhém zaostal jen o dvě příčky za nejlepší desítkou. Se svou jízdou je spokojený.

„Byl to hodně dobrý den, nic nás nezaskočilo, plán jsme splnili,“ radoval se Latifi. „Neřekl bych, že jsem překvapený, věděli jsme, že auto bude silnější než v Bahrajnu. Přesto dnešní jízdy předčily naše očekávání.“

George Russell v pátek na svého kolegu mírně ztrácel. Pokud by jej v sobotní kvalifikaci Latifi překonal, bylo by to vůbec poprvé od Kanaďanova debutu ve VC Rakouska 2020.

„Trochu mi chybí rychlost, Nicholasovi se tu ale daří, jezdí snad nejlépe, co si pamatuji,“ reagoval na dotazy novinářů Russell.

„Mám k dispozici jeho data a můžu je přes noc studovat. Trochu se trápím, nevím přesně proč, abych byl upřímný, vloni se nám tu docela dařilo. Auto bylo dobré, jen jsem byl pomalý.“

Russell si myslí, že svůj podíl viny na tom nese i chladné počasí. Nedokáže tak využít plný potenciál pneumatik.

Za kolizi mezi Oconem a Pérezem může špatná komunikace

Páteční první trénink přerušila na chvíli vzájemná kolize mezi Estebanem Oconem a Sergiem Pérezem. Ocon v páté zatáčce pouštěl rychlejšího Péreze před sebe, ale došlo k vzájemnému kontaktu.

„Nikdo nedal vědět, to je možná ten problém. Bylo to nedorozumění,“ uvedl Pérez.

Ocon si z nehody nic nedělá, jezdci si prý vše vyříkali. „Byla to nešťastná náhoda, Checo nejel zrovna rychle a v nájezdu do zatáčky nastavoval volant, tak jsme se střetli,“ prozradil Ocon.

Ve druhém tréninku skončil Sergio Pérez na šestém místě, takže byl nejvýše postaveným jezdcem ze čtveřice Red Bullu.

Alonso se raduje z návratu na Imolu

Fernando Alonso je společně s Lewisem Hamiltonem jediným jezdcem ve startovním poli, který na Imole zvítězil. Zatímco Hamilton panoval vloni, Alonso ještě v roce 2005.

Z návratu do Imoly má dvojnásobný mistr světa radost. Jak sám přiznal, při jízdě po Imole cítí adrenalin.

„Byla to zábava,“ přiznal Španěl. „Tenhle okruh současným vozům F1 sedí. Je úzký, velmi rychlý. Je tu těžké předjíždět, což se na nás podepíše nejvýrazněji při výjezdovém kole. Cítíte během jízdy adrenalin.“

Alonso zakončil druhý trénink na 13. místě, pouhé 4 desetiny sekundy od pátého místa. „Zítra to bude těsné, dvě až tři desetinky sekundy budou hrát velkou roli,“ zakončil veterán.

Sdílejte na:
Zavřít