Seznam chystá audio platformu, roste v produktové inzerci

čtvrtek, 29. dubna 2021, 12:20 Internet & Mobil MediaGuru

Nárůst e-commerce se odráží i na výsledcích Seznamu. Ten navíc připravuje novou audio platformu, zaznělo na konferenci Seznam fórum.

Tomáš Búřil, Jan Čekal, repro: Seznam.cz

Tomáš Búřil, Jan Čekal, repro: Seznam.cz

Internetová společnost Seznam.cz chce v letošním prvním pololetí spustit audio platformu. Měla by obsahovat podcasty vzniklé v Česku a měla by se tak stát další službou pro inzerenty vedle onlinové a televizní reklamy, uvedl na konferenci Seznam fórum obchodní ředitel Tomáš Búřil. „Audio platformu chceme budovat dlouhodobě, registrujeme renesanci zvuku i nárůst poslechu podcastů,“ řekl posluchačům s tím, že audio platforma bude umístěna v rámci feedu na domovské stránce Seznamu. Na tu v průběhu loňského roku zařadil Seznam.cz video a audio má následovat.

Obchodní ředitel Seznamu se zároveň domnívá, že internetová reklama je už v Česku nejsilnějším mediatypem z pohledu reklamních investic. Žádná konkrétní čísla ale neuvedl. Svůj odhad vysvětlil zvýšeným zájmem Čechů o online a růstem nákupů na online platformě v loňském i letošním covidovém roce.    

Růst e-commerce dokládají také výsledky nákupního rádce Zboží.cz. Zatímco celý trh e-commerce zaznamenal loni meziroční nárůst o 26 % na 196 mld. Kč, Zboží meziročně rostlo o 35 %, řekl Jan Kriegel, manažer Zboží.cz. Růst má pokračovat i v letošním roce. „Od začátku roku jsme již na 90 % čísel loňské hlavní sezóny. Finální loňské výsledky budeme publikovat až v červnu, tak je to u nás vždy. Rosteme ale i z hlediska návštěvnosti. V březnu roku 2021 jsme dosáhli měsíční návštěvnosti 3,27 mil. reálných uživatelů, loni v březnu jich bylo 2,85 a předloni v tento měsíc 2,37 mil.,“ upřesnil.

Rozvoj e-commerce byl vedle objemu nákupů tažen také vznikem nových e-shopů. Těch mělo na Zboží.cz meziročně přibýt o 20 % (tj. 6 tisíc nových e-shopů). Celkem má pak být na Zboží přes 20 tisíc e-shopů, obsahuje 180 mil. nabídek a 3 mil. produktů. 

Zvýšený zájem se odrazil také v růstu produktové inzerce. Produktové dotazy mají tvořit nejrychleji rostoucí část ve vyhledávání Seznamu. Meziroční růst tržeb z produktové inzerce pak dosáhl 32 %, uvedl Ondřej Krišica, ředitel divize Reklamy. „Věříme, že poroste dál podobně razantním tempem. Teď se projevuje vliv covidové situace a také transformace trhu, celá řada lidí si zvykla na nakupování na internetu,“ popsal. Produktovou inzercí na Seznamu má inzerent oslovit až 62 % české internetové populace.

Seznam proto připravuje zjednodušení a rozšíření možností práce s produktovou inzercí. Chce nabídnout větší automatizaci a možnost obsluhovat produktovou inzerci z jednoho rozhraní, a to konkrétně prostřednictvím platformy Seznam Nákupy (sloučení Sklik a Zboží.cz) obsluhovatelné přes rozhraní Skliku. To by mělo přinést zjednodušení měření a vyhodnocování konverzí, a to díky jednomu konverznímu kódu.

Mimořádná situace způsobená pandemií covid-19 naučila nově nakupovat na internetu 1,3 mil. Čechů. Nadpoloviční většinu nových zákazníků pak tvořila skupina spotřebitelů starších 45 let. „Kupní síla u této skupiny není slabší než u mladších nakupujících, průměrná hodnota objednávky je dokonce vyšší než u mladších zákazníků 18-44 let,“ přiblížil Martin Peška z Marketup.

-mav-