Legendární Varta chce vyrábět baterie pro elektromobily

Přidat na Seznam.cz

Odborníci v oboru již dlouho přemýšleli, kdy se německá společnost dostane k elektromobilitě. Varta chce v budoucnu vyrábět lithium-iontové baterie pro elektromobily. Dosud je Varta vyrobila pouze pro sluchátka.

Společnost Varta chce vyrábět bateriové články ve formátu 2170. V souladu s tím společnost v současné době buduje pilotní výrobní linku ve svém sídle v Ellwangenu (Německo), přibližně na půli cesty mezi Stuttgartem a Norimberkem.

2170 bateriový článek má průměr 21 mm a výšku 70 mm. Před několika lety americký výrobce elektromobilů Tesla a japonská elektronická skupina Panasonic propagovali tento formát jako ideální pro elektrický automobil. Tesla nyní přechází na formát 4680.

Podle zasvěcených osob budou bateriové články primárně použity ve vysoce výkonných vozidlech. Mohly by poskytovat energii pro akcelerační procesy nebo se stát součástí hybridního pohonu, ve kterém jsou baterie za jízdy neustále dobíjeny motorem.

Varta mluví s výrobci automobilů
Varta již jedná s několika výrobci automobilů, uvedli informátoři. Varta primárně staví primární baterie ve všech možných formátech, pomocí kterých lze ovládat například baterky, hodiny nebo dálkové ovladače. Společnost také vyrábí malé lithium-iontové články pro bezdrátová sluchátka.

Jak na tom jsou evropští výrobci?
Odborníci z oboru si znovu a znovu lámali hlavu nad tím, zda Varta nevstoupí také na budoucí trh elektromobility a nebude vyrábět bateriové články pro elektromobily. Na trhu v současné době dominují společnosti z Číny, Japonska a Jižní Koreje. Evropští výrobci začínají s vlastní výrobou bateriových článků pomalu, mimo jiné francouzská společnost Saft, dceřiná společnost společnosti Total, a švédská společnost Northvolt.

Německá automobilka Volkswagen právě oznámila, že v Evropě postaví celkem šest továren na výrobu bateriových článků. První dvě mají být postaveny v Salzgitteru a ve spolupráci se společností Northvolt v severním Švédsku.