Kia Sorento PHEV: Obří SUV se spotřebou 1,6 litru a výkonem 265 koní

Přidat na Seznam.cz

Kia uvádí na trh velké plug-in hybridní SUV. Sorento PHEV má pořádný výkon a minimální spotřebou. Je silný a ekonomický.

Větší, silnější a luxusnější. Trendem jsou velká SUV. Trend k větší síle, prostoru a okázalosti je však na úkor životního prostředí. Problém mají vyřešit SUV s kombinovaným pohonem, který se skládá z dobíjecí baterie pro každodenní elektrické jízdy a benzínového motoru pro dlouhé cesty.

S novým, velkým plug-in SUV KIA se to nijak neliší. Namakané Sorento se valí s výkonem 265 koní a pohonem všech kol, ale mělo by stačit jen 1,6 litru paliva na 100 kilometrů. U hybridního pohonu kombinovala Kia malý čtyřválcový benzínový motor o výkonu 180 k s elektromotorem o výkonu 91 k. Výsledkem je systémový výkon 265 koní a točivý moment 350 Nm. V případě potřeby zapojuje pohon předních kol zadní nápravu.

New Project 60
foto / KIA MOTORS

Životní styl s ambicí šetřit palivo
Plug-in hybrid je tedy nejsilnějším Sorentem, ale se svou hmotností 2130 kilogramů zdaleka nejde o sportovní vůz. Dosahuje rychlosti 193 km / h a je konec. Tento plug-in má pomalý vznětový motor s výkonem 202 k a slabší hybridní benzínový motor s výkonem 230 k, ale při rychlém průjezdu zatáčkou je patrná nadváha namakaného hybridního SUV a Sorento tlačí přes přední nápravu. Pohodlně vyladěný podvozek odpovídá útulnému charakteru modelu Sorento.

New Project 59
foto / KIA MOTORS

Kia uvádí 1,6 l / 100 km a spotřebu energie 16,1 kWh / 100 km. To by mělo umožnit čistě elektrický dojezd 57 kilometrů.

New Project 62
foto / KIA MOTORS

Jízdní režimy pro terén, sport a spotřebu
Při hledání nejnižší spotřeby nebo nejrychlejších sprintů do supermarketu pomáhají řidiči Sorenta tři různé jízdní režimy.

Eco: Sorento by mělo v ekologickém režimu jezdit obzvláště efektivně. Ve srovnání s benzínem a naftou zajišťuje elektromotoru mnohem jistější start i v tomto úsporném režimu.
Sport: Ve sportovním režimu reaguje elektrifikovaný motor co nejspontánněji na povely z akcelerátoru a obnovovací síly volantu se zvyšují, aniž by zcela eliminovaly pocit umělého řízení. Při sportovním jízdním programu není čistě elektrická jízda možná.
HEV: Třetí možností je hybridní režim (HEV), ve kterém je preferován spalovací motor. Při automatickém nastavení systém rozhodne, který disk je aktuálně nejvhodnější.

New Project 63
foto / KIA MOTORS

Prémiový interiér a spousta prostoru
Plug-in hybrid je již v základu dobře vybaven za 1 400 000 Kč a přichází i s doplňky, jako jsou 19-palcové ráfky, full-LED světlomety a adaptivní tempomat na základě údajů z navigace.