Volvo XC40 Recharge P8: švédský elektrický směr

Přidat na Seznam.cz

Mnoho výrobců předpokládá, že automobily s konvenčním pohonem se ztratí své během několika málo let. Švédové se vydávají touto cestou a nyní uvádějí elektrický model.

XC40 Recharge P8 se příliš neliší od svých spalovacích bratrů. Těleso a proporce jsou přesně stejné. Na zadním sloupku se objevilo slovo Recharge, které se také nachází v názvu modelu. Má 19“ nebo 20“ kola z lehké slitiny, full LED světlomety a elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru. Důležitým parametrem je také výška nad koly. U tohoto Volva je to 21 cm, což v kombinaci s pohonem všech kol umožňuje bezhlučné projíždění polních cest, i když nám stojí v cestě opravdu hluboká louže. Výrobce se chlubí, že terénní vůz se může brodit ve vodě s hloubkou 45 cm.

Švédové použili lithium-iontovou baterii s celkovou kapacitou 78 kWh. Za předpokladu, že průměrná spotřeba elektřiny ve městě je 18-19 kW, je možný dojezd 400 kilometrů.

Palubní systémy se spustí při otevření dveří. Chcete-li se pohnout, stačí na voliči nastavit režim R nebo D. To probudí dva elektromotory připojené ke kolům na obou nápravách – pro lepší rozložení hmotnosti a vyšší účinnost. Výkon systému je až 408 HP a 660 Nm. Od začátku dostáváme takové parametry, díky nimž se každý řidič usmívá. Úplným sešlápnutím pedálu trvá sprint na stovku pouhých 4,9 sekundy. Lepší výkon než základní specifikace modelu Porsche Taycan. Dojmy byly opravdu působivé. Reakce na plyn je blesková a auto bez ztráty přilnavosti na suchém asfaltu stoupá na další příčky rychloměru. Žádná ze spalovacích verzí se nepřibližuje elektrické verzi. I když se ostatní vozy mohou pochlubit podobnými nebo mírně lepšími parametry zrychlení z 0 na 100 km / h – je to jen teorie.

Je zajímavé, že i přes velkou hmotnost jezdí XC40 P8 sebevědomě. To je způsobeno nízko položenými bateriemi, které mají pozitivní vliv na těžiště. Musíme také vyhodnotit práci systémů řízení a odpružení. Na 20palcových ráfcích z lehké slitiny harmonicky filtruje díry v asfaltu, aniž by se příliš obával rychlostních nerovností.Podle pokynů nového výrobce byla maximální rychlost omezena na 180 km / h. Takový omezovač najdeme v každém novém Volvu. U elektromobilu to není problém, protože jízda sešlápnutým pedálem na palubu nepříznivě ovlivňuje dojezd. Raději si užívejte majestátní ujeté kilometry.

Volvo se zaměřuje na ekologii nejen v kategorii pohonů. Některé z dokončovacích materiálů jsou recyklovány. Musíme přiznat, že jsou vysoce kvalitní a dobře padnou. Cítíte prémiového ducha tohoto modelu. V minimalistickém kokpitu dominují dvě obrazovky. Centrální je zodpovědný za multimédia a nový ovládací prvek byl vyvinut společností Google. Rozvržení je interaktivní a osloví milovníky elektronických gadgetů. Funguje s Mapami, Asistentem a obchodem s aplikacemi. Máme přístup k různým online službám. Je důležité, aby cena vozu zahrnovala několik let předplatného.

XC40 P8 Recharge nastavil laťku vysoko u konkurence. Dává naději na radostné dobrodružství během mnoha let provozu. Bude se nám líbit pro jeho fenomenální zrychlení, dobré jízdní vlastnosti, silná rekuperace, která vám umožní zapomenout na existenci brzdy a zvukového systému podepsaného společností Harman & Kardon. Švédové navíc očekávali realitu a umožní rychlý přenos elektřiny. S nabíječkou 150 kW bude doplnění energie z 0 na 80 procent trvat jen 40 minut.