Tesco slibuje zvýšit prodej zdravých potravin ve střední Evropě

Nakupování v supermarketu Tesco

Nakupování v supermarketu Tesco Zdroj: E15 Michael Tomeš

Nakupování v supermarketu Tesco
Nakupování v supermarketu Tesco
Logistický park ve středočeských Úžicích
4
Fotogalerie

Britský obchodní řetězec Tesco byl v posledních měsících pod tlakem akcionářů, kteří požadovali, aby se více zapojil do boje proti obezitě. Společnost v březnu slíbila, že do roku 2025 zvýší podíl zdravých produktů v britských a irských obchodech na celkovém obratu ze současných 58 procent na 65 procent. Nově se bude závazek týkat i Česka, Slovenska a Maďarska, informoval Bloomberg.

„Tesco oznamuje další rozšíření své ambiciózní zdravotní strategie se závazkem pomáhat zákazníkům ve střední Evropě jíst zdravěji,“ uvedla firma. Řetězec také plánuje v regionu do roku 2025 zvýšit odbyt rostlinných náhražek masa o tři sta procent.

Akcionáři v únoru řetězec vyzvali, aby omezil prodej výrobků s vysokým obsahem cukru, soli a tuku. Jejich obavy souvisely s poznatky, že nezdravá váha je jedním z nejvýznamnějších přitěžujících faktorů při onemocnění koronavirem.

„Investoři si uvědomují důležitost zdraví,“ uvedla Louisa Hodgeová z organizace ShareAction, která propaguje zodpovědné investování. „Vidí rizika a příležitosti, před kterými supermarkety stojí, vzhledem k jejich obrovské roli při formování naší stravy,“ dodala. Společnost se zavázala, že bude s ShareAction spolupracovat na realizaci svých plánů.