Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Sexy SUV-kupé Renault Arkana

7. 5. 2021

Stejně jako jsou atraktivní boty na vysokém podpatku, tak je sexy nové SUV-kupé od Renaultu. Arkana se svými vysoko posazenými boky karoserie budí zájem a respekt zároveň. Žena v autě.cz se s tímto crossoverem s cenovkou od 620 tisíc exkluzivně projela.

Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Arkana skutečně vypadá jako by nosila vysoké „botky“.  Ty můžou být 17″ nebo 18″ palcové. Světlá výška (20 cm), přední a zadní stylové prvky a ochrana blatníků kolem kol navozují dojem robustnosti.

Působivý je světelný podpis vzadu spolu s lištou táhnoucí se v celé šířce dveří zavazadlového prostoru. O tom, že je Arkana velká „parádnice“ s francouzským šarmem svědčí možnost kombinace černé střechy s jednou ze 7 líbivých barev karoserie: Bílá Solid, Bílá Pearl, Černá metalická, Šedá metalická, Modrá Zanzibar, Červená Flamme a Oranžová Valencia (pouze ve verzi R.S. Line, kterou jsme právě otestovali).

Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Vedle pohodlného interiéru zaujme Arkana velkým displejem na palubní desce. Centrální displej měří 7 nebo 9,3 palců a nabízí tak jednu z největších úhlopříček zobrazování ve své kategorii. Přístrojový štít měří 4,2;7 nebo 10,2 palců – podle jednotlivých verzí, a umožňuje velmi intuitivní individualizaci řízení.

Z Arkany je díky zvýšenému posezu velmi dobrý výhled vpřed. Pohled vzad je vzhledem ke snižující se linii střechy tohoto kupé pochopitelně horší. Interiér je překvapivě prostorný. Ve středové konzoli se nachází velký úložný prostor s indukčním nabíjením smartphonů a bočními úložnými prostory včetně síťky na straně spolujezdce. Renault Arkana nabízí také velký objem zavazadlového prostoru, konkrétně 513 litrů (u verze E-TECH Hybrid 480 litrů).

Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Zajímavostí nové Arkany je, že v nabídce je pouze s automatickou převodovkou (to mají ženy rády). Pod kapotou jsou moderní, mild a full-hybridní, benzinové motory. Ty Renault označuje pod názvem E-TECH a mají nižší emise CO2 a mají také nižší spotřebu. Během krátké projíždky se kombinovaná spotřeba pohybovala kolem 7 litrů/100 kilometrů.

Základ nabídky tvoří mild-hybridní třináctistovka TCe 140 EDC s výkonem 103 kW a točivým momentem 260 N.m. Právě tou jsme se během krátkého testování svezli. Zvolit můžete dále full-hybrid E-Tech 145 s kombinovaným výkonem 105 kW a základem v benzinové šestnáctistovce SCe. Později přibude mild-hybridní třináctistovka TCe s výkonem 118 kW.

Silnou stránkou nové Arkany je snadné řízení. Na to, jak mužně toto SUV-kupé vypadá, se velmi příjemně řídí. Arkana stojí na stejném základu jako Renault Clio nebo Captur. Testovaná sedmistupňová dvouspojková převodovka pracuje hladce.

Foto: Sabina Kvášová
Foto: Sabina Kvášová

Velmi příjemně v Arkaně pracují bezpečnostní asistenti. Nejvíce mě oslovilo řešení propojující adaptivní tempomat (s funkcí Stop & Go) a asistent jízdy uprostřed jízdního pruhu. Tempomat reguluje rychlost vozu od 0 do 170 km/hod a udržuje bezpečné vzdálenosti od vozidel jedoucích vpředu a zároveň udržije auto v pruhu. Zejména v hustém provozu je velmi praktické barevné odlišení bezpečné vzdálenosti od vozidla. Zelená barva značí bezpečný odstup. Pokud vzdálenost od auta před Arkanou už hrozí srážkou, displej zrudne.

Foto: Sabina Kvášová

 

Nechybí aktivní nouzové brzdění s detekcí cyklistů a chodců, které maximalizuje bezpečnost prostřednictvím upozornění řidiče na nebezpečnou situaci, a pokud řidič nereaguje, může spustit brzdění. Asistent hlídající mrtvý úhel detekuje auta mimo zorné pole řidiče. Varování před opuštěním jízdního pruhu a asistent držení jízdního pruhu koriguje dráhu v případě, že se Arkana chystá přejet značení jízdního pruhu bez předchozího zapnutí blinkrů. Easy Park Assist (Asistent parkování kolmo, šikmo nebo podélně s vozovkou) usnadňuje manévrování, parkování i vyjíždění z parkovacího místa.

Renault Arkana bude na českém trhu soupeřit například s modelem Citroën C4. Oba dva jsou velmi pohlednými modely segmentu SUV-kupé. Arkana z pohledu praktičnosti vede. Praktičnost u líbivých kupátek nebývá vůbec samozřejmostí. Zavazadlový prostor je u Arkany opravdu velký.

Foto: Sabina Kvášová
Sdílet článek:

Více na webu Renault

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018