Kdysi převratný Mercedes je k mání jako dodnes nejetý, coby časová kapsle nestojí nesmysl

Dodnes první majitel si tento vůz koupil proto, aby jej obdivoval v garáži, nikoli aby s ním jezdil. Dostávalo se mu ale dokonalé péče a podle toho také vypadá - je nový, ne jako nový.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Kdysi převratný Mercedes je k mání jako dodnes nejetý, coby časová kapsle nestojí nesmysl

9.5.2021 | Petr Miler

Kdysi převratný Mercedes je k mání jako dodnes nejetý, coby časová kapsle nestojí nesmysl

/

Foto: Motorgroup Auto Gallery, publikováno se souhlasem

Dodnes první majitel si tento vůz koupil proto, aby jej obdivoval v garáži, nikoli aby s ním jezdil. Dostávalo se mu ale dokonalé péče a podle toho také vypadá - je nový, ne jako nový.

Většina aut, která stojí dlouhá léta na jednom místě, je objevena v žalostném stavu. Jenže občas se do prodeje dostane vůz, který je klidně dekády starý, ale je ve stavu nového, protože s ním prostě nikdo pořádně nejezdil. A to je i případ tohoto Mercedesu třídy S W126 z roku 1985, svého času převratného vozu, který psal dějiny automobilismu.

Není to osmiválcové AMG, osmiválec ale pod kapotou je. Tento konkrétní stroj si v roce 1985 koupil blíže neupřesněný Američan, ovšem ne aby s ním jezdil, ale aby ho s láskou udržoval v dobrém stavu a obdivoval v garáži - tak praví alespoň prodávající. Stav tachometru tomu odpovídá - za 36 let tento stroj najel 2 918 mil, tedy prakticky nic.

Cena odpovídá - 39 995 dolarů, tedy přes 840 tisíc korun, je na 36 let staré auto obecně hodně, pokud by to ovšem ten vůz nebyl prakticky nový. A jak se můžete přesvědčit na fotografiích, tento stroj prakticky nový skutečně je. Korozi byste tu hledali marně, stejně jako jakékoli větší opotřebení, byť jen zubem času. Všechno je v perfektním stavu, jako by se psal rok 1985 a tohle auto před pár týdny vyjelo z fabriky.

Zajímavé je, že byť vůz skutečně patří stále prvnímu majiteli, prodán byl jako nový v Belgii, který se s ním doslova odstěhoval do americké Arizony. To je nakonec výhoda pro evropského kupce, neboť vůz je v evropské specifikaci a pochází z dob, kdy nebyl problém takové auto do USA dovézt a nechat jej do značné míry v původním stavu. Dnes je situace docela jiná.

Dodejme, že vůz je poháněn motorem 3,8 V8 s výkonem 204 koní, který akceleruje na stovku za 8,9 sekundy a rozjede se až na 225 km/h. Dnes to nejsou ohromující čísla, tento stroj byl ale v 80. letech vrcholem luxusu a vyhřívanými sedačkami, automatickou klimatizací a úplně vším „v elektrice” včetně zrcátek předčí mnoho aut ještě z nedávné doby. A jak jsme zmiňovali, tato třída S psala historii, mohl by to tedy být tedy přinejmenším zajímavý kousek do sbírky.


Kdysi převratný Mercedes je k mání jako dodnes nejetý, coby časová kapsle nestojí nesmysl - 1 - Mercedes 380 SEL 1985 nejety prodej 01Kdysi převratný Mercedes je k mání jako dodnes nejetý, coby časová kapsle nestojí nesmysl - 2 - Mercedes 380 SEL 1985 nejety prodej 02Kdysi převratný Mercedes je k mání jako dodnes nejetý, coby časová kapsle nestojí nesmysl - 3 - Mercedes 380 SEL 1985 nejety prodej 03Kdysi převratný Mercedes je k mání jako dodnes nejetý, coby časová kapsle nestojí nesmysl - 4 - Mercedes 380 SEL 1985 nejety prodej 04Kdysi převratný Mercedes je k mání jako dodnes nejetý, coby časová kapsle nestojí nesmysl - 5 - Mercedes 380 SEL 1985 nejety prodej 05Kdysi převratný Mercedes je k mání jako dodnes nejetý, coby časová kapsle nestojí nesmysl - 6 - Mercedes 380 SEL 1985 nejety prodej 06Kdysi převratný Mercedes je k mání jako dodnes nejetý, coby časová kapsle nestojí nesmysl - 7 - Mercedes 380 SEL 1985 nejety prodej 07Kdysi převratný Mercedes je k mání jako dodnes nejetý, coby časová kapsle nestojí nesmysl - 8 - Mercedes 380 SEL 1985 nejety prodej 08Kdysi převratný Mercedes je k mání jako dodnes nejetý, coby časová kapsle nestojí nesmysl - 9 - Mercedes 380 SEL 1985 nejety prodej 09Kdysi převratný Mercedes je k mání jako dodnes nejetý, coby časová kapsle nestojí nesmysl - 10 - Mercedes 380 SEL 1985 nejety prodej 10
Dokonalý stav tohoto Mercedesu více než ospravedlňuje jeho cenu, za 840 tisíc je to na dnešní poměry docela dobrý kauf. Foto: Motorgroup Auto Gallery, publikováno se souhlasem

Zdroj: eBay

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.