Tvůrci Zaklínače 3 a Mass Effect Legendary Edition využili v next-gen verzích mody
zdroj: BioWare / CD Projekt RED

Tvůrci Zaklínače 3 a Mass Effect Legendary Edition využili v next-gen verzích mody

10. 5. 2021 15:06 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Mnohokrát v historii herního vývoje se stalo, že se z šikovných modderů stali herní vývojáři, potažmo zaměstnanci herních studií. A třeba taková Bethesda pohledem běžného hráče až jako by spoléhala na to, že talentovaní fanoušci opraví chyby, které ve vysokorozpočtových titulech napáchali ti, kteří si říkají profesionálové. Zároveň ale moddery nechává si svou tvorbou (při)vydělat prostřednictvím oficiálního tržiště.

Shodou okolností se teď hned dvě velká studia přiznala, že si při tvorbě verzí pro novou generaci konzolí uživatelskými modifikacemi tak trochu vypomáhají: CD Projekt RED a BioWare.

Zaklínač 3 má letos vyjít na PlayStationu 5 a Xboxu Series X|S. Tvůrci v novém portu zatím slíbili jen poměrně vágní technická a grafická vylepšení. Na Kotaku se teď ovšem objevilo prohlášení Halka Hogana, autora The Witcher 3 HD Reworked, což je mod, který znatelně vylepšuje vzhled mnoha textur v původní verzi hry na PC.

Ve zprávě uvádí, že ho oslovilo zastoupení CD Projektu RED, a ačkoliv zatím není nic vytesané do kamene, s velmi vysokou pravděpodobností se jeho mod stane oficiální součástí nové, vylepšené verze hry.

Studio posléze potvrdilo, že kontaktovalo celou řadu modderů Zaklínače 3, kteří, pokud na nabídkou kývnou, budou moct výsledky své práce ukázat mnohem širšímu publiku než doposud. CD Projekt nicméně neupřesnil, zda tvůrce za jejich výtvory a vylepšení nějak finančně odmění a dodává, že s nimi zatím nemá uzavřené žádné smlouvy, ačkoliv by Zaklínač 3 pro next-gen měl vyjít ještě v letošním roce.

V BioWare vzali inspiraci fanouškovskou tvorbou za jiný konec. Projektový manažer Mac Walters v rozhovoru pro PC Gamer uvedl, že si tvůrčí tým vybral ty nejpopulárnější z modů a považoval je za naprosté minimum toho, co v Mass Effect Legendary Edition vylepšit. „Moddeři mají velmi limitovaný přístup ke zdrojům a kódu. My máme plný přístup,“ vysvětlil Walters.

Grafik Kevin Meek PC Gameru řekl, že byl zpočátku poměrně skeptický k modům, které používají pro upscale textur umělou inteligenci, ale nakonec byl velmi příjemně překvapen. „Mody jako A Lot of Texture mají vynikající výsledky, takže jsme v ně měli určitou důvěru,“ prohlásil Meek. Moddeři nicméně AI používají na textury, které už byly ve hře jednou zkomprimované z původního rozlišení, kdežto v BioWare mohli podobně vylepšit už tak kvalitní zdrojový materiál.

  Mass Effect Legendary Edition zdroj: BioWare

Studio si průzkum modifikačního trhu udělalo i mimo grafická vylepšení. „Existuje spousta populárních modů, které řeší třeba účesy pro Shepardy. Nebo oblečení. Díky tomu jsme věděli, že má smysl se na podobné věci zaměřit, že má smysl nějaký čas strávit tvorbou nových účesů nebo oblečků,“ vysvětluje Meek.

Rozhovor Meek uzavřel prohlášením, že moddeři, ač znevýhodněni absencí zdrojů, mají oproti zaměstnancům herního studia i jisté výhody: „Nemusí řešit certifikace, nemusí řešit, jestli se jejich textury vejdou na fyzickou kopii hry, zříkají se odpovědnosti za případné problémy a podobně.“

Mody inspirovaný Mass Effect Legendary Edition vychází už tento týden 14. května na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Nejnovější články