Unikátní mobilní aplikace pro komunikaci s pacienty

21.5.2021 00:00   |   Komerční články
Masarykův onkologický ústav (MOÚ) je prvním nemocničním zařízením u nás, které nabízí unikátní mobilní aplikaci MOU MEDDI k zabezpečené komunikaci mezi pacientem a ošetřujícím lékařem s pomocí videohovoru, chatu nebo klasického telefonického hovoru.

aplikace

Lékaři mohou nově nabídnout pacientům konzultaci jejich zdravotního stavu online. Aplikace dále umožňuje zasílat požadavky na předpis receptu či různé edukační materiály, které vysvětlí podrobnosti spojené s onemocněním a jeho léčbou.

Na vývoji zařízení spolupracoval MOÚ s českou společností MEDDI hub, a.s. Aplikaci v pilotním režimu úspěšně vyzkoušely první desítky pacientů a postupně ji MOÚ začne poskytovat v běžné péči jako součást standardní komunikace.

Kromě již zmíněných funkcí umožňuje MOU MEDDI sdílet také lékařské zprávy a další důležité dokumenty elektronickou formou v zabezpečeném prostředí, kde je komunikace defaultně šifrovaná na obou koncích. Informace si tedy mohou zobrazovat pouze odesílatel a adresát. 

„O telemedicíně se v posledních letech hodně hovoří, ale toto je opravdu první projekt, který propojuje možnosti moderních platforem s potřebami komunikace mezi pacienty a zdravotníky. Rozhodně nemá ambice nahrazovat osobní setkání, ale lze velmi vhodně využít, což dokazuje i aktuální pandemická situace,“ vysvětluje prof. Marek Svoboda, ředitel MOÚ.

Aplikace neslouží k řešení akutních zdravotních potíží, ale usnadňuje dlouhodobé sledování v onkologické léčbě, ulehčuje běžnou komunikaci a šetří čas pacientů i zdravotníků.

„Stejně jako jsme si zvykli posílat platby přes internetové bankovnictví nebo ze svého mobilu, domnívám se, že i v telemedicíně uvidíme podobný vývoj. Za pár let tak bude běžné, že řadu věcí půjde vyřešit na dálku, například z domova, aniž bychom lékaře osobně navštívili,“ říká Jiří Šedo, lékař a náměstek pro strategie, komunikaci a vzdělání MOÚ.

„Ve většině českých nemocnic se s lékařem lze kromě klasického telefonátu jen obtížně spojit. Navíc je problematické sladit čas hovoru, aby vyhovoval pacientovi i lékaři zároveň. Nová aplikace ale umožňuje kromě jiného zaslání textové zprávy, lékaře tak neruší od vyšetřování jiného pacienta v ordinaci,“ upřesňuje Jiří Šedo.

Mezi další novinky patří chytré dotazníky, které lékaři v MOÚ pro pacienty sestavili. Jejich úkolem bude cíleně sledovat například nežádoucí účinky chemoterapie. Pacienti je vyplní na svém mobilním telefonu a pomocí aplikace odešlou. Lékaři pak budou mít na svém monitoru přehledný graf s odpověďmi. 

„Chceme co nejvíce zjednodušit komunikaci mezi lékařem a pacientem a ušetřit jim tak drahocenný čas, nabídnout moderní služby a celkově zefektivnit stávající systém. Aplikace MOU MEDDI představuje moderní onkologii 21. století. Díky naší aplikaci se osobní návštěvy pacientů v ordinacích mohou snížit až o pětinu,“ doplňuje Jiří Pecina, majitel společnosti MEDDI hub.

„Obzvlášť poslední dobou se kvůli pandemii koronaviru ukázalo, jak důležité je využívání moderních technologií v komunikaci, a to i v medicíně. Telemedicína tak dokáže zachránit zdraví a životy těch, kteří se k lékaři nemohou dostavit,“ dodává Jan Grolich, hejtman Jihomoravského kraje.

re



Tiskové zprávy

Vzkaz redakciMáte dotaz či připomínky?Napište vzkaz redakci