Na McDonald's míří žaloba. Černošský podnikatel ho viní z rasové diskriminace

Na americký fastfoodový řetězec McDonald’s se valí vlna kritiky. Mediální podnikatel Byron Allen ve čtvrtek korporaci zažaloval kvůli rasové diskriminaci. McDonald’s podle Allena nedostatečně inzeruje v médiích vlastněných lidmi tmavé pleti. Po společnosti žádá odškodné ve výši deseti miliard dolarů (zhruba 209 miliard korun), píše agentura Reuters.

Ve stížnosti Allen korporaci viní z rasových stereotypů a z toho, že odmítá inzerovat v mediálních a zábavních společnostech Entertainment Studios a Weather Group, jež Allen vlastní. McDonald’s tak podle něj porušuje federální a státní zákony o občanských právech.

Lidé tmavé pleti představují 40 % zákazníků McDonald’s, přesto společnost v roce 2019 ze svého rozpočtu 1,6 miliard na reklamu v USA věnovala médiím vlastněným Afroameričany jen pět milionů dolarů, stěžuje si Allen.

„McDonald’s, stejně jako velká část dnešní korporátní Ameriky, veřejně prosazuje svůj závazek o rozmanitosti a začleněnosti, nejde ale o nic jiného než o prázdná slova,“ píše se v žalobě.

Reklama i v LGBTQ médiích

V ten samý den, kdy Allen stížnost podal, McDonald’s uvedl, že do roku 2024 zvýší své výdaje na národní reklamu u médií vlastněných Afroameričany ze dvou na pět procent a zároveň utratí více peněz na hispánských, asijsko-amerických, ženských a LGBTQ platformách.

„Společně s našimi majiteli a provozovateli jsme zdvojnásobili vztahy s rozmanitými partnery. Jakmile stížnost obdržíme, zkontrolujeme ji a náležitým způsobem odpovíme,“ reagovala společnost.

K podobným krokům byla letos v dubnu donucena také společnost General Motors Corp. Ta se zavázala, že bude více inzerovat v médiích vlastněných lidmi tmavé pleti poté, co Allen a další podnikatelé předložili celostránkové novinové reklamy, které automobilku obviňovaly z ignorování těchto médií.

Allen a několik dalších Afroamerických majitelů médií tak nyní v dopise vyzvali ředitele společnosti McDonald’s Chrise Kempczinskiho, aby médiím vlastněným lidmi tmavé pleti věnovala pět až patnáct procent svých reklamních a marketingových výdajů, uvádí web Deadline.

Tagy: