Banky.cz Články Komerční sdělení Založení firmy v době covidové: Jak na to?

Založení firmy v době covidové: Jak na to?

Přemýšlíte, že byste si založili firmu, ale nevíte, jak na to? Poradíme vám, kam zajít, co vyplnit a na jaké výdaje se připravit. Založte si firmu jednoduše a rychle, ať můžete svůj nápad začít zpeněžovat.

REKLAMA

Mnoho lidí se rozhodlo založit si firmu a začít podnikat sami na sebe. Má to hned několik výhod:

  • jste sami sobě pány,
  • za své problémy nesete zodpovědnost vy sami,
  • vyděláváte si na sebe.

Ovšem i s podnikáním se pojí jisté výdaje, na které by se nemělo zapomínat, zejména pak tehdy, když podnikáte prostřednictvím obchodní společnosti, jako je například s. r. o. Proto si nejprve kromě obchodního jména promyslete i to, kde budete mít sídlo společnosti. Je totiž lepší mít ho jinde než na adrese svého trvalého bydliště. Navíc jistě uvítáte kancelář, protože tak získáte prostor, kde budete mít nejen klid na práci, ale kde můžete zároveň přijímat klienty či zákazníky. A také to působí reprezentativněji.

Kancelář si můžete zařídit podle sebe, ale rozhodně by vám neměl chybět kvalitní stůl a židle, pár křesel, případně konferenční stůl, hodit se bude i tiskárna s kopírkou a nějaká knihovna nebo skříň. Levné to pravděpodobně nebude, ale ani vás to nezruinuje. V případě potřeby můžete využít půjčku. Půjčka online vám zajistí prostředky ve výši již od několika tisíc až do pár desítek, některé banky přitom nabízejí úvěry s nulovým úrokem.

Jak založit firmu?

Jakmile si promyslíte jméno a sídlo společnosti, je čas na trochu papírování. Budete-li chtít založit s. r. o., musíte si nejdříve zřídit živnost, díky které získáte oprávnění k podnikání (živnostenský list nebo koncese). Pak teprve můžete přejít k samotnému založení s. r. o.

K založení s. r. o. si připravte:

  • zakladatelskou listinu (nebo společenskou smlouvu), která musí být notářsky ověřená,
  • výpis z trestního rejstříku,
  • potvrzení o složení vkladu (minimální výše základního kapitálu je stanovena na 1 Kč).

Nakonec už jen stačí zapsat firmu do obchodního rejstříku. Žádost o zapsání do rejstříku je nutné podat do 90 dnů od založení firmy. Zápis do rejstříku vás bude stát asi 6 000 Kč.

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Založení firmy v době covidové: Jak na to?

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu

Lokální investiční nemovitostní fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu neboli DIP. Klientům tak nabízí další alternativu k existujícím penzijním fondům a doplňkovému penzijnímu spoření. Stát chce nově podporovat zodpovědné občany, kteří se nebudou spoléhat pouze na státní důchodový systém. 

Kam investovat peníze v roce 2024

Rozhodování o tom, kam investovat peníze, je důležitou součástí správy osobních financí a může otevřít cestu k finančnímu zabezpečení a růstu majetku.

Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena