Český e-commerce trh zažívá velký přestup. Dlouholetý marketingový šéf nejúspěšnějšího českého internetového obchodu nastupuje v roli CEO do aukčního portálu Aukro. Ten se skupinou Pale Fire Capital v zádech míří v následujících letech extrémně vysoko.
Pale Fire Capital zároveň navyšuje svůj podíl v Aukru na 82 procent, což jen dokazuje, jak projektu trio ve složení Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý věří. Aukro za posledních dvanáct měsíců prodalo zboží za tři miliardy korun, letos chce dát o miliardu víc.
V roce 2025 by si firma nicméně ráda sáhla na obrat okolo 20 miliard, k čemuž má velkou měrou pomoci právě Sadílek, který se v e-commerce pohybuje od roku 2008. V Alze vedl tým 190 lidí a zodpovídal za rozpočet přesahující miliardu korun.
„Honza Sadílek má mnohaleté zkušenosti, jasnou vizi a sdílí s námi a s partnery z Leverage ambici vystavět novodobý portál Aukro. Věříme, že s týmem špičkových odborníků jsou stanovené cíle dosažitelné,“ komentuje situaci David Holý z Pale Fire Capital.
Sadílek má velmi blízko ke starožitnostem, což je jedna z kategorií, v nichž chce Aukro posílit. „K těmto vášním a zálibám chceme přivést mnohem více lidí a nabídnout jim odbornou pomoc v různých podobách: od průvodců nákupů v dané kategorii přes sestavené aukční katalogy až po možnost poradit se se znalci v oboru,“ vysvětluje nový CEO.
Aukro, u něhož pětaosmdesát procent transakcí tvoří aukce, plánuje zároveň rozvíjet i nové vertikály jako reality nebo auta. „Máme také ambice expandovat do regionu CEE, první na řadě bude Slovensko,“ nastiňuje Sadílek budoucnost portálu.
3. 6. 20212 min
Český byznys
Zdravko Krstanov
šéfredaktor Forbes.cz
Zajímá ho, jak přemýšlejí ti, kteří se dostanou od nuly k jedničce. Sleduje startupovou scénu, akciové trhy a nejbohatší Čechy. Je autorem podcastu Funny Money a rozhovorů se špičkami českého byznysu, jako jsou třeba Daniel Křetínský, Marek Dospiva či Michal Strnad. Online verzi českého Forbes vede od roku 2022.