Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW už ví, kde bude závodit po konci ve Formuli E. Naváže na někdejší úspěch?

David Bureš
Diskuze (2)

Značka BMW loni oznámila, že končí v šampionátu elektrických monopostů Formule E. Zprvu se zdálo, že po tomto konci nevstoupí do jiné série. Nyní ale plány přehodnotilo.

Automobilka BMW je léta proslavená sportovním charakterem svých automobilů, s čímž logicky souvisí také účast v různých závodních disciplínách. Za ta léta však mnichovská automobilka vystřídala různé série. Jezdila v Le Mans, působila ve Formuli 1 a aktuálně závodí ve Formuli E, šampionátu elektrických monopostů.

Loni ale mnichovská automobilka oznámila, že Formuli E opouští, a to už po letošní sezoně, která má vyvrcholit srpnovou ePrix v Berlíně. Vedení navíc tehdy zdůraznilo, že účast v jiné závodní sérii neplánuje. Raději se chtělo více zaměřit na rozvoj elektromobily, konkrétně na rozšíření produkce a nabídky takových aut.

Po pár měsících už je ale všechno jinak. Šéf divize BMW M Markus Flasch totiž na svém instagramovém účtu zveřejnil fotku, v němž potvrdil, že mnichovská značka míří do šampionátu vytrvalostních závodů. Konkrétně chce BMW závodit ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v americké Daytoně, a to v roce 2023.

To nepřímo naznačuje, že by se BMW v témže roce mělo zúčastnit také ještě slavnější čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Právě v roce 2023 vznikne nová kategorie LMDh, pro níž bude Daytona prvním závodem a která umožňuje i nasazení v Le Mans. A v této třídě se sjednoceným šasi od jednoho ze čtyř určených dodavatelů (Oreca, Multimatic, Ligier a Dallara) bude BMW závodit. Sám Flasch totiž nedávno uvažoval, že nad účastí v této třídě značka uvažuje.

Pokud se tyto zprávy potvrdí, čeká nás v LMDh zajímavá konkurence. V této kategorii totiž do budoucna hodlá závodit také Porsche a Audi nebo Acura, luxusní divize Hondy. Pravidla přitom mají být nastavena tak, aby tyto vozy byly konkurenceschopné s kategorií Hypercar, se speciály postavenými na bázi sériových aut. V ní chce zase závodit Toyota nebo Peugeot. BMW nicméně zatím jen potvrdilo, že bude závodit v americké sérii IMSA, kde vozidla kategorie LMDh mohou též závodit.

Pro BMW přitom vytrvalostní závody nejsou ničím novým, léta se vozy BMW M účastní třeba čtyřiadvacetihodinovky na Nürbugringu, byť ne ve vrcholné kategorii. Jinak mnichovská značka účast v jednotlivých šampionátech dost střídá. Ve Formuli E BMW působí od roku 2018, na začátku tisíciletí se angažovalo ve Formuli 1, nejdřív ve spolupráci s Williamsem, později se Sauberem. Předtím krátce závodilo právě v Le Mans, kde dokonce získalo v roce 1999 celkové vítězství.   

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - speedfred
13. 6. 2021 09:30
Re: pokryteckej greenwashing
Pretože Formula E nikoho nezaujíma, už ani automobilky moc nie.
Avatar - kuk
12. 6. 2021 22:02
pokryteckej greenwashing
Proč vůbec firma která nesnáší elektromobilitu ve Formuli E závodila to je mi záhadou? Zřejmě jen klasickej pokryteckej greenwashing. :-!