Tomáš Síkora: CreaSoft vytvořil první srovnávač životního pojištění v Česku


			Tomáš Síkora: CreaSoft vytvořil první srovnávač životního pojištění v Česku
21.6.2021 InsurTech, Rozhovory

Porovnání produktů životního pojištění je vzhledem k jejich složitosti velmi náročné. Pro CreaSoft to ale byla výzva! Intenzivní práce v loňském lockdownovém roce přinesla výsledky a společnost letos představila jako první na trhu agregátor produktů životního pojištění ZETEO Život. Umí produkty životního pojištění nejen porovnat, ale zároveň i sjednat. Na detaily jsme se zeptali Tomáše Síkory, ředitele firmy CreaSoft.

Co bylo hlavním impulzem pro vývoj produktu na srovnání životního pojištění?

Impulzů bylo více. Kromě doplnění našeho portfolia agregátorů pro srovnání a sjednání pojištění vozidel, majetku i cestovního pojištění, byla hlavním motivem významnější komplexnost a složitost produktů životního pojištění a současně vyšší legislativní nároky na doporučení vhodného produktu finančním poradcem. Samozřejmě jsme logicky cílili na poptávku od distributorů pojištění a poradenských společností, pro které jsou ostatně naše produkty vyvíjeny.

Od začátku jsme věděli, že naším cílem není vytvořit další v řadě produktových katalogů, které ve své podstatě nedigitalizují ani neautomatizují srovnání produktů, neumí je sjednat ani vytvořit současně všechnu potřebnou zákonnou dokumentaci pro klienty. Přesně tohle všechno naopak náš ZETEO Život přináší. Jdeme jak technologicky, tak produktově ještě více nad rámec našeho současného vysokého standardu u neživotních agregátorů. Nezastírám, že vývoj byl i přes zkušenosti náročný a delší, než byl plán, ale výsledek se podařil nad očekávání dobře. To nakonec potvrzují i zákazníci a mnohé pojišťovny.


Mohlo by vás zajímat: Vladimír Přikryl k pojištění cizinců: Nevěřil jsem, že to je v Česku možné…


V jaké fázi se nyní produkt ZETEO Život nachází a co byl největší problém při jeho vývoji?

ZETEO Život je již produkčně nasazený a aktuálně podporuje životní produkty čtyř pojišťoven. V průběhu léta a podzimu připravujeme zapojení dalších dvou. Kromě webové aplikace samozřejmě umíme napojení procesů formou API do jakéhokoli prostředí, jak je tomu ostatně u všech našich produktů.

Bohužel rychlejšímu přidání dalších pojišťoven brání nepřipravenost jejich webových služeb pro kalkulaci a sjednání jejich pojistných produktů. I když téma digitalizace a napojení dat na systémy třetích strach rezonuje v mnohých veřejných vystoupeních zástupců pojišťoven, realita je jiná. Pojišťovny sice v době pandemie přistoupily k úpravě svých vlastních kalkulaček, aby zajistily bezpapírové sjednání smluv, ale z pohledu nezávislých distribučních společností to nestačí. Věřím, že rozšíření našeho agregátoru na trhu bude pojišťovny motivovat k urychlení postupu integrace právě na systémy třetích stran.

A co vlastně ZETEO Život umí?

ZETEO Život podporuje celý proces nabídky a sjednání životního pojištění. Zaznamená informace o klientovi, jeho potřeby a požadavky, doporučí parametry pojištění a provede jeho modelaci, vyhodnotí AML a zdravotní dotazník, srovná relevantní nabídky od konkurenčních pojišťoven a vybrané pojištění bezpapírově sjedná. Systém umožňuje vytvářet a sjednat i nabídky, které tvoří více produktů od různých pojišťoven nebo pojištění několika osob v rámci jednoho procesu. Porovnává nabídky rezervotvorných i rizikových produktů životního pojištění. Umí namodelovat pojištění pro celou rodinu tak, že z každého produktu pro ni vybere tu nejvhodnější kombinaci připojištění. Celý proces je kompletně bezpapírový a veškeré procesy respektují aktuální požadavky legislativy. Na compliance čistotu klademe standardně velký důraz. A to jak při vytváření záznamu o jednání nebo plnění požadavků AML a GDPR.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: „Ochranošmejdi“ opět útočí. Cílem je životní pojištění


Stihli jste se během lockdownu věnovat ještě jiným produktům?

Většinu času jsme věnovali agregátorům ZETEO a technickým úpravám na backoffice systému MAXX, ale operativně jsme připravili také aplikaci On-line Kancl. Jedná se v podstatě o virtuální kancelář, která umožňuje video komunikaci obchodníka s klienty anebo komunikaci týmu v rámci jedné firmy. Tento nástroj jsme implementovali do všech produktů, ale zároveň funguje i jako samostatná aplikace. Umožňuje vytvořit on-line brandovou identitu vlastní kanceláře každé firmy nebo finančního poradce při komunikaci se zákazníkem. Na rozdíl od komerčních video služeb není třeba instalace speciálního software – vše funguje přes pozvání na link.


Mohlo by vás zajímat: 1Q 2021: Talanx má čistý zisk +24,5 %. Zurich obhájil silnou kapitálovou pozici


A na čem nyní pracujete v CreaSoftu? Prozradíte, co nového chystáte?

Aktuálně jsme u srovnávače pojištění vozidel připravili detailní porovnání asistenčních služeb a výrazným způsobem jsme vylepšili identifikaci vozidel. Až z 90 % dokážeme přiřadit veškeré informace o vozidle na základě zadání SPZ, takže poradce nemusí prakticky nic vypisovat. Zároveň v oblasti vozidel přidáváme do portfolia srovnání poslední jedenáctou pojišťovnu, takže již srovnáním pokrýváme plné portfolio všech pojišťoven na trhu.

Zásadní posun v produktu dokončujeme i v oblasti agregátoru pojištění majetku. V technické části jsme významně zrychlili proces kalkulace nabídek a všechny naše produkty disponují API a dokumentací pro třetí strany. Kromě toho jsme zahájili analýzu nových modulů pro backoffice systém MAXX, kde cílíme na nově i na nedostatečně pokryté potřeby pojišťovacích makléřů. A jedna významná věc je v procesu. Pokud vyjde, rádi se na podzim s novinkou podělíme.

Děkuji za rozhovor

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

RSS

Související články