Češi bojují s horkem nákupy: Nejvíce letí větráky, klimatizace a lehátka do bazénů
Současné vysoké teploty podle prodejců, které dnes ČTK oslovila, zvedly prodeje větráků, klimatizací, ale i nafukovacího zboží do vody. Velký zájem je dále o bazény, plážovou obuv nebo vybavení pro vodní a venkovní sporty. ČTK to řekli zástupci kamenných a internetových obchodníků.
V e-shopu Alza.cz se podle jeho mluvčí Daniely Chovancové za první polovinu června prodeje ventilátorů téměř zdesetinásobily. „Prodeje ochlazovačů vzduchu vzrostly dokonce o 1400 procent. Ve srovnání se stejným obdobím loni se prodeje ventilátorů nyní pohybují o 150 procent výše a prodeje ochlazovačů jsou téměř dvojnásobné,“ uvedla.
Lidé podle ní nejčastěji pořizují ochlazovače v cenách kolem 3000 korun a ventilátory za zhruba 1500 korun. V souvislosti s aktuálním výrazným oteplením také Alza podle Chovancové zaznamenala růst prodejů klimatizací v řádech stovek procent.
Prodeje v posledních dvou týdnech podle Chovancové stouply i u nafukovacích hraček do vody, jsou o přibližně 500 procent vyšší než před 14 dny. U dětských nafukovacích bazénů je nárůst podle ní ještě o několik procentních bodů vyšší.
V internetovém obchodě Mall.cz lidé nyní podle jeho mluvčí Pavly Hobíkové kupují hlavně levnější klimatizace a větráky. Lze podle ní ale pozorovat i posun k dražším modelům, které mají lepší výkon, často jsou designově zajímavější a poskytují funkce navíc. „Část Čechů plánuje i letošní dovolenou strávit v tuzemsku a objednávají si bazény. K nejčastěji objednávaným nyní patří bazény, které mají své opláštění v imitaci například ratanu, cihly nebo kamene. Příslušenství k bazénům roste dokonce o stovky procent ve srovnání s loňským rokem,“ řekla. V tomto týdnu na Mall.cz podle Hobíkové také vzrostly prodeje nafukovacích dětských bazénů.
V řetězci KiK jsou momentálně podle jednatele společnosti Martina Šatného žádané dětské nafukovací bazény, ale i další letní produkty jako žabky, klobouky, kšiltovky či plážové osušky. Strmý nárůst poptávky KiK podle něj sleduje v posledních dvou týdnech. „Prodejny, které jsou blízko rekreačních oblastí, větších vodních ploch nebo aquaparků zásobujeme intenzívněji než ostatní a větším množství zboží,“ uvedl.
Prodejny hraček Bambule a Sparkys sledují zvýšenou poptávku po nafukovacích výrobcích do bazénů, jako jsou matrace, rukávky, míče, vodní pistole a samotné nafukovací bazény. Zvýšený zájem je podle ředitelky nákupu hračkářství Kateřiny Peškové o hračky určené pro letní sporty a venkovní aktivity, například Phlat Ball, který se z disku mění na míč.
„Kvůli chladnému jaru lidé do tohoto týdne odkládali nákup nafukovacích bazénů nebo zahradního nábytku, což se v posledních dnech změnilo a prodeje letního sortimentu nyní celkově stoupají. U zboží z kategorie vodních sportů jsme zaznamenali nárůst o 50 procent, roste také zájem o plavky a plážovou obuv,“ doplnila mluvčí hypermarketů Globus Aneta Turnovská.
My jsme se na léto připravili už v předstihu, takže nás vysoké teploty nezaskočí. Doma máme klimatizaci, kterou jsem ještě před létem objednal z https://www.air-cool.cz/ a na zahradě máme velký bazén, který má v tomto horku 30 stupňů, takže na ochlazení už to není. Příjemný ale jo. Můžeme být klidně celý den ve vodě.