Jak Ferrari (ne)ukončilo vývoj současného monopostu

Inženýr italského týmu Laurent Mekies uvedl, že vývoj současného monopostu je u konce. Nyní se chce Ferrari připravit na novou éru formule 1, která přijde již příští rok. Mekies zároveň uvedl, že tým bude stále pracovat na slabinách svého SF21.

Štítky: 2022 Ferrari Zveřejněno 20. 06 2021 — Vašek Štěpánek

Mají týmy letos vyvíjet své monoposty i přesto, že jde o přechodnou sezonu a příští rok vejdou v platnost nová revoluční pravidla? To je otázka, se kterou musí jednotlivé stáje pracovat a přerozdělovat tak své zdroje jak pro letošní, tak příští sezonu.

U Haasu to vyřešili poměrně snadno. Letošní monopost je totiž prakticky jen přebarvený loňský model. Tím Američané víceméně odpískali letošní sezonu v naději, že příští rok se budou jejich vozy pohybovat na jiných než posledních dvou místech.

Jak se má ale rozhodnout třeba takové Ferrari, které je v současnosti třetí v Poháru konstruktérů jen dva body před McLarenem a svádí s ním ostrý souboj v šampionátu? Maranello tak musí každý svůj krok pečlivě zvážit.

Během víkendu ve Francii ale přišlo vedení Ferrari se zprávou, že svůj vůz již nebudou v průběhu tohoto roku vyvíjet. Tým se chce soustředit na příchod nových zásadních pravidel, která odstartují novou éru formule 1 v níž chce být Ferrari úspěšné.

„Došli jsme k rozhodnutí, že již nebudeme v průběhu této sezony vyvíjet náš vůz. Veškeré naše zdroje se tedy přesunou na přípravu pro rok 2022 a neočekávejte od nás již žádné reálné upgrady v průběhu tohoto roku,“ uvedl inženýr Ferrari Laurent Mekies.

Nicméně, monopost SF21 má i nadále své slabiny, které by bylo vhodné vyřešit, chce-li Ferrari v šampionátu skončit před McLarenem. Mekies tak upřesnil svá slova, z Maranella reálný upgrade opravdu už nepřijde, tým se ale bude snažit pochopit problémy na svém voze.

„Budeme stále pracovat a snažit se porozumět našim slabinám. Když na ně přijdeme a zjistíme, proč vznikly, posune nás to dál. Můžeme pak najít důvody a příčiny toho, proč někde tolik ztrácíme, a to nám otevře dveře k řešení, které následně můžeme přenést na auto.

Náš vůz je stejný, který jsme měli v Baku nebo v Monaku. Tam jsme byli konkurenceschopní, tady ne, což je příležitost, jak začít pracovat a přijít na to, proč tomu tak zde není. Je to opravdu výzva a jde o něco, s čím budeme bojovat,“ vysvětlil Mekies.

I přesto, že Ferrari je nyní před McLarenem, piloti italského týmu očekávají brzkou porážku právě od týmu z Wokingu. Dvě pole position v Monaku a Baku, které získal Charles Leclerc a Sainzovo podium v monackém knížectví byly tak spíše netradičními záležitostmi.