Vítězství ve Finsku pro indického výrobce pneumatik

Čtvrté dějství finského mistrovství nabídnulo tradičně hodně vyrovnané souboje čtveřice posádek.

Není divu, že jsou tak vyrovnané, když všechny usedají do identické techniky Škoda Fabia Rally2 evo. Minulé dvě soutěže pro sebe dokázal rozhodnout Mikko Heikkilä, ale na posun do čela šampionátu mu to nestačilo. Přeci jen havárie na úvodní soutěži v Laponsku jej stála hodně bodů. V pozici lídra šampionátu tak do Seinäjoki dorazil Teemu Asunmaa, který právě úvodní Arctic Lapland Rally ovládnul. Juha Salo na sebe letos nepoutá pozornost tak výrazně jako oba jeho vítězní soupeři, ale poctivým sběrem bodů se před víkendovou soutěží držel na třetím místě. Až za ním byl v průběžném pořadí Emil Lindholm, který to na kvalitních finských šotolinách zkouší s indickými pneumatikami MRF. Trojice jeho hlavních rivalů spoléhá na obvyklé výrobce Pirelli a Michelin. I na startu SM Pohjanmaa Ralli se objevil Riku Tahko, který se snaží na rychlé škodovky vyzrát s Hyundaiem i20 R5. Minule skončil šestý a tentokrát kvůli poruše techniky nedokončil ani jednu rychlostní zkoušku.

V pátek večer se tak opět rozhořel souboj pilotů škodovek. Úvodní etapa byla kratičká a na dvou zkouškách se odjela zhruba jen čtvrtina celkové délky soutěže. Hned první test byl ale nejdelší z celé rally. Nejlépe se s ním vypořádal Asunmaa, který také vyhrál celou první etapu. Druhý den jej znovu čekalo čištění trati, což ale vedoucímu muži šampionátu ze začátku nevadilo. V druhé sobotní zkoušce už takovým nadšením nehýřil. Některé zatáčky si zkracoval, jak bývá zvykem, a jako první na trati působil jako sekačka mokré trávy pro ostatní. Tráva mu bohužel ucpala přívod k chladiči a přehřívající se motor Asunmu stál v RZ 4 skoro půl minuty. Z první příčky se propadnul na čtvrtou, ale díky nejrychlejšímu času v předposlední zkoušce dokázal poskočit zpátky na bednu. Aleksi Röyhkiö z toho ale rozhodně radost neměl. V cíli mohli celou top ten tvořit piloti vozů Škoda. Jeden jim to ale chybou hned v úvodní zkoušce druhého dne překazil. Salo do rally vstoupil solidně a po pátku si držel druhou příčku. Hned v první sobotní zkoušce ale chyboval, přetočil svou Fabii a skončil v příkopu. Divákům se sice podařilo vůz vytáhnout, ale celá operace trvala skoro šest minut. Do první desítky, na její absolutní konec, se tak podíval nejrychlejší pilot klasifikace SM2 pro produkční auta, Ville Hautamäki s Mitsubishi. Do vedení v absolutním pořadí se po čtvrtém testu dostal Heikkilä, který by triumfem v Seinäjoki mohl završit čistý hattrick. V pátém a šestém testu ale Lindholm vyždímal maximum gripu, jaký se v jeho indických pneumatikách nacházel, a vyhoupnul se do čela. Heikkilä na něho nestačil ani v dalších dvou zkouškách a třetí triumf v řadě spojený s posunem do čela šampionátu mu tedy nevyšel. Lídrem zůstává Asunmaa a spokojený Lindholm, který konečně svému hlavnímu sponzorovi a dodavateli pneumatik zajistil finský triumf, poskočil na dělenou druhou pozici.

Stav šampionátu: 1. Asunmaa 74, 2 Heikkilä a Lindholm 72, 4. Salo 55, 5. Röyhkiö 43

Komentářů celkem: 2
22. 6. 2021 14:32
0 0

....a zatímco redaktoři stránek eWRC trávili víkend ve finských lesích soubojem mezi ,,světově známými" jmény jezdců ASUNMAA, RYOHKIO, PYNNONEN smajlík , spousta sportovních fanoušků trávila víkend (když ne v Hustopečích) na soutěži ME - Rally Poland (ERCJ) . Ano, v Polsku byla nuda smajlík.....když si odmyslíme takové legendy a borce rally sportu jako je Mikkelsen, Lukyanuk, Gryazin, Breen, Kreim, Gryzb a spousty dalších včetně toho, že tam startoval náš talent Eric Cais, tak to vlastně nestojí ani za zmínku.
Ano, takže pokud se tu někdo stejně jako já těšil na nějaký článek z ME rally z Polska, tak si musí vystačit s investigativní (asi 10 vět dlouhou) reportáží z finského mistráku.
Nejsmutnější na tom je fakt, že když redakci eWRC oslovím a pravidelně jim nabízím (samozřejmě zcela zdarma) stovky fotografií a videí z takové soutěže, tak vám ani neodpoví ,,nemáme zájem" . smajlík
24. 6. 2021 12:27
0 0
Tak začnu tím, že od tebe v mailu nic nemám(e). Nechceš nám nabídnout napsání komentáře z Polska? Fotek máme dost... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!