27. června 2021 je Mezinárodní den slunečních brýlí

27. června 2021 je Mezinárodní den slunečních brýlí

22. června 2021, 27. června 2021, Mezinárodní den slunečních brýlí, sluneční brýle

Sponzorované odkazy

Na neděli 27. června 2021 připadá Mezinárodní den slunečních brýlí. Cílem svátku je upozornit na důležitost nošení brýlí, které chrání zrak před ultrafialovým zářením. Den každoročně vyhlašuje americké neziskové sdružení optického průmyslu, k hlavní myšlence se ale připojují už i české společnosti jako například prémiové optiky OpticLab.

Organizátorem dne připomínajícího nutnost ochrany zraku před UV zářením je americký The Vision Council, jež sdružuje výrobce a dodavatele z optického průmyslu. Asi nejviditelnější aktivitou je propojení svátku se sociálními sítěmi Facebook, Instagram a Twitter. Jen v loňském roce pak na sociálních sítích uživatelé označili přes 1,2 miliardy příspěvků a fotografií oficiálními hashtagy #SunglassesSelfie a #SunglassesDay nebo označením @TheVisionCouncil na Facebooku a Instagramu a @OpticalIndustry na Twitteru.

“Ochrannou funkci v oku zastávají především rohovka a spojivka, které zachycují většinu ultrafialových paprsků. Při jejich nadměrném zatížení ale ochranná funkce oslabuje. Mohou tak vznikat bolestivé akutní záněty a řada dalších nezvratných poškození zraku. Proto se připojujeme k aktivitě, jejímž hlavním cílem je upozornění, že sluneční brýle bychom neměli vybírat pouze podle jejich designu. Podstatné je i jejich zdravotní a bezpečnostní hledisko. Na svátek slunečních brýlí jsme navíc rozšířili akční nabídky v našich pražských optikách,“ říká Martina Němcová, zakladatelka prémiových optik OpticLab.

Výběr slunečních brýlí s rozmyslem

K nákupu slunečních brýlí by proto měl zákazník přistupovat stejně jako k nákupu brýlí dioptrických. Je dobré se proto vyvarovat impulsivnímu nákupu na letní dovolené od neautorizovaných prodejců, kteří nejsou schopni doložit všechny podstatné informace. Na nákup jakýchkoli brýlí by si měl zákazník ušetřit minimálně hodinu času a v obchodě by se měl o svém výběru poradit s odborným personálem.

„Kvalitní sluneční brýle musí mít UV filtr alespoň 400 nanometrů. Tato hodnota udává téměř 100% pohlcování škodlivého ultrafialového záření. Pokud chcete očím ulevit, můžete zvolit ještě zrcadlové nebo polarizované brýlové čočky. Zrcadlové čočky odráží světlo, takže díky tomu získáte větší pohodlí při vidění během slunečného dne. Takzvaná polarizace zase usměrňuje sluneční paprsky, které se odráží od ostatních povrchů. Nedochází pak proto k oslnění například od odrazu vodní plochy, silnice nebo sněhu na horách. Proto jsou polarizovaná skla často součástí brýlí určených pro sport,“ vysvětluje Němcová z optik OpticLab.

Fashion tipy OpticLab

Cartier CT0122S

Brýle pochází z dílny francouzského šperkařského velikána Cartier. Tvar „Cat-Eye“ je jejich nejcharakteris­tičtějším atributem, stejně jako detail ikonické hlavy pantera na stranicích. Vynikají svou hravou extravagancí a uměleckým zpracováním. Zajímavost na závěr, symbol pantera dům Cartier převzal z plakátu Dáma s černým panterem, který pro firmu vytvořil v roce 1914 George Barbier. Cena činí 10 319 Kč.

Tom Ford FT 0706

Hranatý design a signifikantní T na stranicích. Osobité brýle, které na sobě nesou 18 kt zlato a čočku s antireflexní ochranou a vrstvou ze skutečného zlata. Řeč je o speciální edici amerického návrháře Toma Forda. Tento model je propracovaný do nejmenšího detailu. Špička v moderním pojetí a originalitě brýlových značek. Cena je 47 496 Kč.

Dior 30Montaigne 1

Haute couture z produkce módního domu Christian Dior. Světoznámá značka ve svých kolekcích podtrhuje ženskost a přirozenou elegantní krásu. Stejně je tomu i u modelu slunečních brýlí 30Montaigne, které poutají vínovým rámem z acetátu a zdobným podpisem „CD“ ve zlatě zušlechtěném kovu. Stojí** 2 398 Kč**.

Valentino VA 4010

Italský matador, módní značka Valentino svým citem pro krásu zasahuje do různých kolekcí doplňků včetně slunečních brýlí. Valentino VA 4010 jsou svým tvarem velice elegantní, nechybí jim ale ani sexy detail v podobě ikonických zlatých hrotů „rockstud“. Vyjdou na 8 199 Kč.

Fendi FF 0324/S

Kruhová linie s kamínkovou aplikací a zlatými nožičkami. Takové jsou brýle od italské značky Fendi, která je dodnes nerozlučně spojena s osobností návrháře Karla Lagerfelda. Dodnes jsou pro kolekce značky Fendi typické právě výjimečné tvary a neobvyklá kombinace materiálů a barev. materiálů a barev. K dostání za 12 098 Kč.

Saint Laurent LouLou

Láska na první pohled. Sluneční brýle ve tvaru srdce pochází od věhlasné francouzské značky návrháře Yves Saint Laurent. Už jen jejich původ je známkou noblesy i lehčí extravagance. Černý design dodává brýlím dynamiku, tenké křivky zase lehkost. Dohromady tvoří harmonický celek. Cena je 10 698 Kč.

Oakley Deadbolt

Spojení módy, technologie a vědy. Jedním slovem Oakley. Značka s nekonvenčním a progresivním designem slunečních brýlí, které vybavila technologií čoček Prizm™. Pro každé podnebí, počasí či sport tak můžete zvolit tu nejvhodnější brýlovou čočku. To vše je navíc korunováno kulatou siluetou, černou estetikou, jedinečnou architekturou stranic, extrémní lehkostí a odolností materiálu. Cena činí 8 855 Kč.

Ray-Ban Octagonal RB3556N

Nepravidelný oktagon brýlových skel vsazený do zlatého rámu z pružného kovu je luxusní a revoluční zároveň. RAY-BAN® již od roku 1937 patří k předním výrobcům brýlových čoček s jasným cílem – chránit oči, zajistit maximální funkčnost a doplnit každodenní vzhled různými variantami designů. Cena činí 4 399 Kč.

Zdroj foto: Opticlab 

Autorem článku je Pavla Jelínková. Článek najdete v kategorii doplňky, sluneční brýle a značky a značkové oblečení.

Staň se našim fanouškem na Facebooku - facebook.com/MilujemeModu