Hybridní konference GLOBSEC v Bratislavě a Microsoft Growth Week online mezi nejlepšími eventy roku 2020

Praha, 23. června 2021 – Grand Prix a další dvě ocenění si odnáší XLAB ze čtvrtého ročníku Výročních cen České eventové asociace. Zabodovalo unikátní hybridní řešení bezpečnostní konference GLOBSEC Bratislava Forum, kde se před mikrofony nejen v Bratislavě, ale po celém světě střídala stovka nejvýznamnějších politiků, získalo Grand Prix a 1. místo mezi B2B eventy. 3. místo mezi akcemi na podporu vztahů se zaměstnanci si odneslo online řešení interní komunikace Microsoft Growth Week. Obě úspěšné akce připravoval XLAB ve spolupráci s Happenee. Ocenění přichází v přelomový rok, rok, ve kterém se většina eventových dodavatelů ocitla bez zakázek, případně musela najít jejich nový zdroj.

I když minulý rok pořádání eventů nepřál, vznikly nové nápady, formáty, koncepty, technologie. V sedmi kategoriích cen České eventové asociace se utkaly offline, online i hybridní eventy. „Rok 2020 pro XLAB znamenal zásadní zlom,“ popisuje ředitel XLABu Jindřich Trapl. „S kolegy jsme během několika týdnů museli překopat podstatu našeho podnikání a přijít s novým produktem – online eventy. V našich kancelářích rostla studia s green screeny a režie. Během dalších měsíců jsme přišli s další evolucí, hybridními eventy, které kombinují hosty na místě s těmi připojenými vzdáleně, a to pro diváky neviditelně. Byl to rok plný inovací a jsem vděčný celému týmu, že jsme potvrdili naši pozici na trhu.“

Absolutním vítězem letošního ročníku cen ČEA a zlato v kategorii eventů na podporu obchodních vztahů si odnáší unikátní řešení konference GLOBSEC Bratislava Forum (video k eventu zde). Vedle Davosu jde o nejvýznamnější evropskou bezpečnostní konferenci, které se každoročně účastní čelní světoví představitelé. Ročník 2020 se stal jedním z největších a nejnáročnějších hybridních eventů. Dva dny konference si vyžádaly dva měsíce produkčních příprav a týden příprav na místě. Dvě velké hybridní stage sledovala více než tisícovka účastníků online a stovka v sále. Live stream na YouTube z hlavní stage Marie Terezie měl přes 4 300 shlédnutí, živý stream běžel i na Facebooku.  Výzvou bylo spojit digitální prostředí a vystupující, kteří byli fyzicky na podiu a ty, kteří se připojovali online. Před mikrofony se vystřídala více než stovka mluvčích, nejvyšších politiků z celého světa. Konference se stala prototypem hybridních eventů v globálním měřítku.  

Bronz v kategorii B2E, eventů na podporu vztahů se zaměstnanci, získal Microsoft Growth Week (video k eventu zde). Každoroční konference pro stovky zaměstnanců softwarového gigantu z různých zemí a kontinentů se vlivem pandemie nemohla odehrávat fyzicky. Event byl vysílán do 15 zemí světa v 10 různých časových pásmech od USA po Indii. 20členný produkční tým strávil přípravou přes 1000 hodin. Řešení se přesto mělo maximálně přiblížit fyzickému setkání. K neformálnosti setkání přispěla krom různých small talk místností i Ninja Cat, postava typická pro Microsoft prostředí, která setkání moderovala, byla zhmotněna a naklíčována do 3D prostředí, komunikovala s účastníky na sociálních sítích, zjevovala se náhodně v platformě a v podobě gifů sloužila jako jednotný komunikátor celého eventu. Právě Ninja Cat získala nejvyšší hodnocení v rámci zpětné vazby, která byla i jinak velmi pozitivní. 90 % účastníků ho ohodnotilo 4 nebo 5, v celkovém skóre pak získal 4,52 bodů z 5 celkových. 

O XLAB Realtime

Historie XLAB sahá až do roku 1998. Profesionálové tech artu a vizuálního obsahu Jindřich Trapl, Daniela Dénešová, Lukáš Koberna a další postupně nabírali zkušenosti se spoluprací s velkými eventovými agenturami, show, koncerty a televizními stanicemi. Vyvrcholením byl videomapping na Národní muzeum k 30. výročí sametové revoluce. V březnu 2020 firma během měsíce využila zaběhlých televizních postupů i přenosové kvality a přesunula hlavní těžiště podnikání z eventů na online eventy. Firmám nabízí své unikátní know-how pro udržení komunikace se zaměstnanci i zákazníky. S kanceláří v New Yorku čítá tým XLABU více než 40 lidí.