České dráhy modernizují brněnské depo, chystají novou halu pro pantery

Lokomotivy řady 380 ČD v depu, zdroj: České dráhyLokomotivy řady 380 ČD v depu, zdroj: České dráhy

Servis a údržba vlaků by měl být pro zaměstnance brněského depa kolejových vozidel Českých drah pohodlnější a v důstojnějších podmínkách,

Servis a údržba vlaků by měl být pro zaměstnance brněského depa kolejových vozidel Českých drah pohodlnější a v důstojnějších podmínkách, než dosud. V Brně-Maloměřicích firma chystá novou opravárenskou halu pro údržbu elektrických jednotek. A to i přesto, že Jihomoravský kraj soutěží vlastní vlaky.

Plány na novou halu potvrdil v rozhovoru pro odborářský web OSŽ online předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek. Jedná se o dvoukolejnou halu o délce  154 metrů, která by měla sloužit pro provádění údržby a oprav ucelených elektrických jednotek řad 640 a 650 (RegioPanter) a řady 660 (InterPanter). „V současné době máme hotovou studii proveditelnosti, stavební dokumentaci a územní rozhodnutí pro umístění stavby. Studie ekonomické návratnosti je rovněž hotova, ale je potřeba zdůraznit, že v tomto případě se jedná o investici, která je technologicky nezbytná,“ řekl Krtek v rozhovoru.

Stávající haly jsou pro pantery nevhodné, nevejdou se do nich celé. Podle časopisu Českých drah Železničář se vlaky musí přistavovat pomocí posunovací dieselové lokomotivy na údržbářské kanály například v severní hale. Do ní se však na délku vejdou maximálně dva vozy, a tak se po nezbytné údržbě a opravě části vozidel musí celá jednotka za pomoci posunovací lokomotivy přestavit do jižní haly k dokončení údržby. Vzhledem k délce souprav je při těchto činnostech částečně zablokována i přesuvna mezi severní a jižní halou, což mnohdy komplikuje práci v depu.

Firma plány potvrdila, bližší informace k záměru ale zatím nechce uvádět, stejně jako cenu. Představenstvo má investici schvalovat v příštích dnech.

České dráhy o investici rozhodují v době, kdy není jisté, jak budou v Jihomoravském kraji dál působit. Jižní Morava jde jako první cestou „krajské půjčovny“ a soutěží aktuálně dodavatele vlaků, které bude vlastnit a pak pronajímat vysoutěženému dopravci. Kraj už zažádal i o dotaci na vlaky, soutěž běží. Podle Krtka to ale není problém, jsou připraveni nabídnout kraji údržbu těchto vlaků.

Podobně České dráhy investují i v dalším regionu, kde už mají jisté, že o část práce přijdou. Firma postaví myčku v Českých Budějovicích za 30 milionů korun, i když od prosince přebírá provoz pošumavských lokálek soukromý dopravce GW Train Regio. Podle ČD ale bude myčka i tak dostatečně využitá.