„Středový díl byl již minulý týden posunut nad řeku a naložen na nákladní loď, která ji dopravila na finální místo,“ vysvětluje Vítek. Nebylo to ale tak jednoduché, jak to zní.
Loď musela uvézt čtyřistatunový kolos asi 300 metrů proti proudu toku, otočit se s ním o 90 stupňů a i přes silný proud zůstat stát na místě. Následně středový díl zvedly dvě hydraulické zvedací věže do výšky kolem sedmi metrů nad hladinu. Tam stavbaři středový díl spojili s již dříve připravenými bočními částmi lávky.
Během dne tak už byla nad řekou k vidění kompletní konstrukce lávky a místním lidem po téměř třech letech svitla naděje, že se zase pohodlně a bez nutné dlouhé obchůzky dostanou na druhý břeh řeky Labe ze Zálabí do centra Nymburka.
Podle starosty Tomáše Macha je aktuální termín dokončení 7. listopadu, ačkoli původně se hovořilo o¬září. Dodavatelská firma to vysvětluje potížemi s personálem kvůli pandemii covidu-19 a opožděným dodávkám některých komponent.
Původní lávka přes Labe byla stržena v srpnu 2018 po posouzení jejího stavu, který se ukázal jako havarijní. Byla stejné konstrukce a od stejného autora jako přemostění v pražské Troji, jež se i s lidmi zřítilo do Vltavy. Nová lávka bude 228 metrů dlouhá a vyrůstá na stejném místě jako ta původní.
„Nově bude sloužit nejen chodcům, ale díky větší šířce také cyklistům,“ doplňuje starosta Mach. Náklady na výstavbu se pohybují kolem 129 milionů korun, na většinu této částky získalo město dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury, ze svého uhradí jen kolem 11 milionů. Soutěž na projekt nového přemostění paradoxně vyhrál stejný architekt, který navrhl tu původní strženou.