SŽDC zrychlí Podkrušnohorskou magistrálu. Někde i na 160 km/h

Lokomotiva 162 ČD, Ústí nad Labem, zdroj: České dráhyLokomotiva 162 ČD, Ústí nad Labem, zdroj: České dráhy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá zrychlení tratě mezi Ústím nad Labem a Kláštercem nad Ohří. Namísto stávající maximální rychlosti

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá zrychlení tratě mezi Ústím nad Labem a Kláštercem nad Ohří. Namísto stávající maximální rychlosti 120 kilometrů v hodině má správce železnice vytipované první úseky, kde zvýší rychlost na 135 kilometrů v hodině, v budoucnu by se na jiných úsecích mělo jezdit až stošedesátikilometrovou rychlostí.

Požadavek na vyšší rychlost zveřejnila SŽDC v oznámení ve věstníku veřejných zakázek. V nové soutěži hedá projektanta rekonstrukce železniční stanice Krupka – Bohosudov a navazujících částí trati. Hodnota projekční zakázky je odhadována na 42 milionů korun.

Mluvčí SŽDC Kateřina Šubová potvrdila, že s rychlostí 135 km/h na trati kolem Bohosudova počítají, prosadili ji už do dříve projednané dokumentace. „V úseku Chabařovice – Bohosudov a navazující části stanice Krupka-Bohosudov se podařilo dosáhnout zmíněných 135 km/h, dále směrem do Teplic je navržena rychlost 120 km/h. To odpovídá záměru na obdobné zvýšení v navazujících úsecích Ústí n. L. západ – Chabařovice včetně stanice Chabařovice,“ upřesnila Šubová. Podle ní není rozdíl v nákladech na stavbu, pokud se bude stavět na 120 nebo na 135 kilometrů v hodině.

Dosud jezdí vlaky v úseku Chabařovice – Teplice rychlostí 80-110 kilometrů v hodině. Po modernizaci se doba jízdy zkrátí asi o minutu. Stavba by podle plánu měla začít v roce 2019.

Trať mezi Ústím nad Labem, Kláštercem nad Ohří a Chebem, přezdívaná jako Podkrušnohorská magistrála, prošla naposledy částečnou modernizací v roce 2015, rychlíky mezi Ústím nad Labem a Chebem díky tomu zrychlily o pět minut.

SŽDC chce trať ale ještě dál zrychlit. „V plánu je zvyšovat rychlosti na maximum toho, co nám technické řešení a samozřejmě i ekonomická efektivita dovolí. Určitě se tedy objeví i úseky, kde budeme zvyšovat rychlost až na 160 km/h pro vybrané železniční soupravy,“ dodala Šubová.

Tagy SŽDC
Žádné komentáře