F3 ve Spielbergu: Hauger stylem šampiona, Sargeant výborný třetí.

Dopolední sprint F3 ve Spielbergu: Hauger stylem šampiona, Sargeant výborný třetí

Norský junior Red Bullu, Dennis Hauger potvrdil v prvním sobotním sprintu ve Spielbergu, že není na špičce celkového hodnocení náhodou. Perfekjtně kalukulovanou jízdou z 12. startovní pozice patřil po 24 kolech zábavného závodu zlatý pohár právě jemu.

Výborně se prezentovala i jednička Charouz Racing Systemu, Logan Sargeant: dojel za Britem Caldwellem třetí.

 

Skutečnost, že na pole-position stál právě Charouzův borec Logan Sargeant, nepozbývá jisté dávky ironie osudu: Když tu Američan před dvěma měsíci debutoval na sportovním prototypu ELMS, tak se senzačně kvalifikoval jako nejrychlejší. Startu z prvního místa si ale vychutnal majitel vozu… Včerejší kvalifikave F3 Loganovi zdaleka nevyšla dle přání, jeho 12. čas ovšem znamená ve „zvráceném sobotním světě F3“ právě pole-position… 

Špičkový výsledek pro Charouz Racing System tedy byl před startem na dosah ruky – ještě ale nebylo vyhráno, protože bezprostředně kolem Sargeanta čekali na jeho zaváhání Nannini (HWA), Martins (MP), Leclerc a Caldwell (oba Prema). Synovec rockové hvězdy Gianny, Matteo Nannini vyrazil do závodu trošku lépe, než poleman – Sargeant ale moudře zanevřel na jakoukoliv Harakiri-akci a zařadil se za Itala na druhou pozici před Novalakem, Caldwellem a Martinsem.

Enzo Fittipaldi ve druhém voze Charouz Racing Systemu předvedl povedený odpich a z prvního kola se vrátil na slibné 12. pozici. Roman Staněk (Hitech) byl 18., Charouzova trojka Resha de Gerus 26.

Výborně naladěný Nannini poté udivoval svět svou povedenou obrannou jízdou, za které za sebou držel vláček sedmi očividně rychlejších vozů, zatímco dále vzadu v poli lehce kolidovali dva jezdci s „Charouzovskou minulostí“, Staněk s Correa.

V 9. kole ovšem měla Nanniniho krasojízda na čas konce: Sargeant ho na konci horní rovinky vybrzdil a převazal vedení. Ital se ale ještě nevzdával. V Remusově zatáčce tento tah Sargeantovi oplatil, přičemž se před Američana dostal i Francouz Novalak (Trident).

A v tomto smyslu zábavný závod pokračoval: Také Novalak se pak „chvilku ohřál“ na první pozici, než ho Nannini se Sargeantem znovu předjeli. Ve 12. kole se jmenoval lídr znovu Sargeant, v dalším ale znovu Nannini. Od této fáze závodu „klepal na dveře“ bodovaných míst i Enzo Fittipladi: díky Leclercově chybě byl 11.

 

 

Od 16. kola byl v čele závodu znovu vůz, připravovaný pod hradem Žebrák. V Remusově zatáčce se ovšem opakovala předešlá scéna, kdy Sargeanta díky DRS předjeli Nannini a Novalak najednou. Logan nyní platil za dlouhou fázi v Nanniniho závětří opotřebovanými pneumatikami a nedokázal klást odpor Haugerovi a Caldwellovi.

5 kol před koncem špičku znovu převzal bývalý šampion britské F4, Clement Novalak, byl to ale Nor Dennis Hauger, kdo pojal závod ze všech nejšikovněji: pilot Premy se úvodem vyhnul kličkování a šarvátkám, díky čemuž bylo jeho obutí v rozhodující fázi závodu v nejlepším stavu. Do vedení mu ovšem v 21. kole pomohla nehoda Nanniniho s Novalakem v Tirochově zatáčce!

Do závěrečných dvou kol tedy vjel Hauger ve vedení před Caldwellem a Sargenatem, zatímco bojoval o 8 sekund za nimi o body i Fittipaldi.

Oba vozy Scuderia Prema na špičce si poté neublížily a slavily hezké dvojité vítězství před výborným Sargeantem, který Antonínovi Charouzovi dojel pro krásné třetí místo jistě před Martinsem, Crawfordem a Colletem.

Enzovi Fittipaldimu unikl první bodík sezony o 0,6s, Roman Staněk se 16. místem jistě spokojený nebyl a de Gerus dojel do cíle jako 23.

Druhý sobortní sprit uvidíme od 17:45h.      

 

 

Výsledek 1. sobotního závodu F3 ve Spielbergu:

  1. Dennis Hauger, Prema
  2. Oliver Caldwell, Prema
  3. Logan Sargeant, Charouz Racing System
  4. Victor Martins, MP
  5. Jak Crawford, Hitech

 

  1. Caio Collet, MP
  2. Jack Doohan, Trident
  3. Matteo nannini, HWA
  4. Ayumu Iwasa, Hitech
  5. Alexander Smoljar, ART
  6. Enzo Fitttipaldi, Charouz Racing System
  7. Roman Staněk, Hitech
  8. Reshad de Gerus, Charouz Racing System

 

Text a foto: Roman Klemm

Motor MAX

 

 

 

Foto týmu dole z vyhlašování : Dutch Photo Agency