Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Herbert Diess zůstává šéfem Volkswagenu. Smlouvu má nově až do roku 2025

David Bureš
Diskuze (13)

Dozorčí radě Volkswagenu se zamlouvá strategie transformace, kterou vede dnešní předseda představenstva Herbert Diess. Ve své funkci tak tento manažer zůstává i nadále.

Herbert Diess převzal vedení německé skupiny Volkswagen Group v roce 2018, kdy nahradil nepříliš výrazného Matthiase Müllera. Z své pozice vsadil na výraznou expanzi elektřinou poháněných automobilů, za níž je možná v některých kruzích kritizován, dozorčí radě se ale strategie zamlouvá. A tak Diess zůstává ve vedení Volkswagenu i nadále.

Dozorčí rada totiž Diessovi prodloužila smlouvu až do října 2025. Pokud se tak nestane něco neočekávaného, zůstane německý manažer ve vedení VW Group až do svých 67 let. „Dozorčí rada věří, že pod vedením pana Diesse budou podmínky optimální pro další úspěšný rozvoj celé společnosti i v nadcházejících letech, zejména s ohledem na strategii 2030,“ řekl k tomu předseda dozorčí rady Hans Dieter Pötsch. Stávající kontrakt měl Diessovi vypršet v roce 2023.

Právě „Strategie 2030“, tedy plán skupiny pro druhou polovinu dekády, je teď Diessův klíčový úkol. Veřejnosti bude představena zítra, 13. července, dozorčí radě však už prezentována byla v uplynulých dnech. I díky tomu již víme, že se počítá s dalším růstem firmy a „přechodem od firmy klasických inženýrů a kvalifikovaných pracovníků k novým oblastem, které vyžaduje technologická společnost.“ Z dopisu zaměstnancům vyplynulo, že to konkrétně znamená výstavbu nového vývojového centra poblíž Wolfsburgu za 800 milionů eur a plány na vlastní výrobu baterií. Hlavním mottem strategie je slogan „Nové Auto“, přičemž se očekává další důraz na elektromobilitu.

Právě tou je Diess velký propagátor, což platilo už v jeho éře u BMW. Právě pod jeho vedením totiž vznikl originální městský elektromobil BMW i3. Německý manažer přitom věří výhradně bateriovým elektromobilům, vodíkový pohon zatracuje, tvrdí, že je neekologický.

Právě z pozice šéfa vývoje BMW se Diess přesunul v roce 2015 ke koncernu VW Group. Nejprve se stal předsedou představenstva mateřské značky Volkswagen, aby se o tři roky stal šéfem celého koncernu.

Strategii tohoto milovníka Tesly přitom ne všichni věřili. Diess míval střety hlavně s šéfem odborů Berndem Osterlohem, kterému se primárně nelíbily snahy o redukci počtu zaměstnanců. Diess totiž několikrát kritizoval, že Volkswagen není kvůli své velikosti dostatečně flexibilní. Právě i kvůli Osterlohovi padly dřívější snahy Diesse o předčasné prodloužení svého kontraktu - šéf koncernu se tím chtěl ujistit, že má dostatečnou podporu pro své plány. Diess také loni přišel o pozici šéfa mateřského Volkswagenu, což mu mělo uvolnit ruce pro vedení celého koncernu.

Prodloužit smlouvu Diessovi se povedlo až nyní, možná i proto, že Osterloh svoji funkci u Volkswagenu opustil - přesunul se totiž k firmě Traton, divizi VW Group pro nákladní vozidla. Jeho nástupkyní ve vedení odborů Volkswagenu se pak stala Daniela Cavallo.  

David Bureš
Diskuze (13)

Doporučujeme

13. 7. 2021 17:03
Re: Přechod na elektrifikaci
Velmi pravdivá slova, ze kterých mrazí... :-O :-O :-O :no:
13. 7. 2021 09:41
Přechod na elektrifikaci
Ano, přerod VW na výrobce EV zahájil a je zárukou, že VW, z cesty přerodu od výrobce konvenčních aut se spalovacími motory na EV, pod jeho vedením neuhne. EV proč ne, ale tlačit nyní takové šunty s půltunovou baterií, obsahující desítky kil drahých kovů a ještě více nebezpečných chemikálií elektrolytu, pro reálný dojezd 250 - 300 km je katastrofa nejen pro životní prostředí celé zeměkoule (doly v Africe a v Jižní Americe, odkud se vozí ruda na zpracování do Číny, protože v zpracování kovů v Číně je díky výrobě elektřiny z uhlí daleko levnější než v Evropě z obnovitelných zdrojů a následné dovoz kovů nebo baterií do Evropy), ale i pro lidi co EV nemají jako módní doplněk k dalším vozům se spalovacím motorem a budou muset EV užívat déle než 7-8 let. A to neřeším současný stav dobíjecí infrastruktury pro EV.
12. 7. 2021 16:30
Re: Sebedestrukce
VW se lobovanim ujistil, ze BEV auta budou nucene prosazena, takze jedna z podminek strvani Diesse splnena. Jen mi nejde do hlavy, z ceho je budou v nemecku dobijet a kde najdou tolik zakazniku ochotnych si koupit auto, kteremu kazdou vterinou degraduji jizdni vlastnosti.
Avatar - _Karel_
12. 7. 2021 12:51
Re: Sebedestrukce
Jojo. Ono je to docela legrační. VW určitě netoužil po nesmyslně rychlém přechodu na EV. Ale když už jsou k tomu všichni nuceni, a vrazí do toho příšerný peníze, nezbývá jim teď nic jinýho, než za EV i lobovat, aby byl ten přechod ještě víc direktivní, protože jinak by ty bazmeky "skoro nikdo" nekupoval. Bylo by překvapivé, kdyby toho kreténa Diesse vyhodili.
Avatar - Midlosek
12. 7. 2021 11:40
Sebedestrukce
Sebedestruktivní mechanizmus má nastavený timer...