Třetí podnik ADAM Cupu na Bohemii vyhrál Jaroslav Petráš.

Petráš s Jindrou si přivlastnili Bohemii

S více než minutovým náskokem opanovali třetí podnik Čermák a Hrachovec ADAM Cupu Rally Bohemia Jaroslav Petráš s Petrem Jindrou. Druhou příčku si skvělým finišem zajistil Jan Pilař, třetí skončil Dominik Šulc.

 Sedm přihlášených pohárových dvojic se také postavilo na start Rally Bohemia. Třetí klání Čermák a Hrachovec ADAM Cupu začínalo RZ Městská v samotném centru Mladé Boleslavi, kde si svůj premiérový nejrychlejší čas připsali Tomáš Arnošt s Františkem Kubů. V dalším průběhu ovšem převzali otěže závodu do svých rukou Petráš s Jindrou.

Čtyři nejrychlejší časy v řadě je posunuli nejen do čela, ale pro odpolední sekci měli k dobru více než půlminutový náskok před Arnoštem (ztráta výkonu v RZ5), o deset vteřin více ztrácel Šulc, pod stupni figuroval Pilař.

Michal Kolář zajel na RZ Městská třetí čas, aby se posléze držel na páté příčce, před Filipem Kohnem. Kryštof Zpěvák havaroval krátce po startu druhého testu a soutěž pro něj brzy skončila.

Odpoledne se vývoj pohárového klání nezměnil. Petráš přidal další čtyři nejrychlejší časy, čímž si z Bohemie kromě prvenství odvezl navíc i osm bonusových bodů. O druhé místo se tvrdě bojovalo, ale trumfy držel pevně v rukou Arnošt. Bohužel jen do posledního testu, na trati chyboval a stupně vítězů musel přenechat finišujícímu Pilařovi se Šulcem.

Nováček Kohn se po RZ7 posunul před Koláře, jejich duel nakonec rozhodla rovněž až poslední rychlostka. Kolářovi nakonec na svého konkurenta chybělo devět desetin.

 

 

 

Bohemia připomínala trochu one man show v podání Jaroslava Petráše. Potvrdil své skvělé letošní výkony a zaslouženě kraluje i průběžné klasifikaci poháru. Pohár bude za čtyři týdny pokračovat zpět na Moravě, v okolí Fulneku a Oder, kde už zase očekávám početnější startovní pole.

Právě neúčast mladých jezdců byla pro mě trochu zklamáním. Kvůli nim se musela žádat výjimka jejich startu na Autoklubu, kvůli tomu naše posádky uzavíraly startovní pole. Toto bylo od obou ´mládežnických´ posádek opravdu nefér, zvláště když jsme o jejich startu jednali od Kopné,“ okomentoval závod promotér Zdeněk Pekárek.

 

Ohlasy v cíli:

Jaroslav Petráš:

„První městkou jsme začali opatrně, ale následně se nám v první sekci podařilo vytvořit náskok, abychom do druhé šli v pohodě. Nasadili jsme od úvodní RZ vysoké tempo, z čehož vyplynula krize hned na prvním kilometru. Měli jsme veliké štěstí, že jsme vůbec mohli pokračovat.

Asfalty na Bohemce byly zrádně a těžko čitelné, takže i když jsme subjektivně jeli pomaleji, několikrát to bylo až moc a pár drobných krizí jsme ještě měli. Ve druhé sekci jsme již netlačili a jelo se nám mnohem lépe. Celkově jsme si nemohli přát lepší výsledek, díky za skvělou práci celému našemu týmu!“

 

 

Jan Pilař:

„Bohemia je jeden z nejtěžších závodů u nás. Mého stálého parťáka Jirku Kalkuse nahradil Michal Cibulka. Tratě byly hodně těžké a upřímně jsem velmi rád, že nezapršelo a nebylo ani moc vlhko. Užili jsme si krásnou, suchou soutěž. V první sekci nás na RZ1 potrápil startér, když nás odstartoval přímo před Jardu Petráše.

Když jsem ho uviděl, tak jsem ho za cenu vlastní ztráty v rámci fair play pustil před sebe. Na druhé zkoušce jsem nedobrzdil, na pátém testu ADAM nechtěl zatočit. V obou případech jsem z něj udělal sekačku na trávu (smích). Chyb bylo vážně hodně…

V druhé sekci jsme se vyvarovali chyb a soustředili se na boj s Dominikem o bednu. Vše jsme vsadili na poslední Radostín, který jsme si vážně užili. Ale ani ten nebyl bezchybný a lovil jsem ´Uweho´ zpět na cestu z příkopu. Ve stejném místě chyboval i Tomáš Arnošt, který bohužel díky tomu spadl na čtvrté místo.

To si rozhodně nezasloužil. Dominikovi jsme dali 12 vteřin a tím ho přeskočili až na stříbrnou příčku. Po všech našich chybách je druhá příčka výsledek z říše snů.“

 

Dominik Šulc:

 „Již před druhou sekcí jsme očekávali, že nás Honza Pilař začne na každé vložce stahovat. To se potvrdilo, avšak překvapením pro nás bylo, že jsme se po každé zkoušce stále drželi v pár desetinách sekundy. Věděli jsme, že tedy rozhodne poslední dlouhá RZ Radostín. Nevyvaroval jsem se chyb a bohužel jsem moc prodal jeden rychlý úsek, kde jsme měli v prvním průjezdu obrovskou krizovku a jen o kousek se vyhnuli stromu.

V cíli nás čekalo trpké překvapení, Honza zajel Radostín opravdu fantasticky! Díky chybě Tomáše jsme si nakonec třetí místo udrželi. Z Boleslavi jsme odjížděli s úžasným pocitem, byl to náš třetí závodem s ADAMem a byli jsme schopni se celý závod držet ve vteřinách. Uděláme pro to vše, aby to takto pokračovalo i na Rally Fulnek!“

 

Tomáš Arnošt:

„Bohemku jsem jel poprvé, byla to soutěž s krásnými rychlostkami, užívali jsme si to. Bohužel nás trochu pozlobilo auto. Poprvé hned při výjezdu na slavnostní start, podruhé v průběhu RZ5, kdy auto od 3 km nejelo na plný výkon. Po opravě se zase dařilo a konečně jsem měl rychlost, jak jsem si přál.

S Fandou jsme byli s výkonem spokojeni. V poslední erzetě však přišla stejná chyba jako na Plzni, dostali jsme smyk s následným přetočením. Tím jsme se bohužel propadli na čtvrté místo, darovali jsme opět hezké umístění jiným. Hodně mě to mrzelo a tuhle chybu si patřičně vyčítám.

Po vstřebání všech pocitů nyní mohu v klidu napsat, že náš výkon na Bohemce byl parádní a jsme opět silnější k boji do dalších soutěží. Chci pokračovat tam, kde jsme na Bohemce skončili, dát ze sebe vše, tentokrát už bez chyb!“

 

 

Filip Kohn:

„Až tak moc spokojený s výkonem na Bohemii nejsem. V první vložce jsem couval a dost ztratil, ve druhé před námi boural Kryštof Zpěvák a taky jsme něco ztratili. V dalším průběhu sekce jsme měli problémy s chlazením. Odpolední sekce už byla lepší, sedla nám hlavně RZ7. Na ostatních jsem ovšem hledal tempo a nemohl se najít.

Celkově ale na ty potíže, co jsme měli, jsem rád, že jsme hlavně dojeli a nasbírali zkušenosti. Příští závody bych však chtěl mířit výše.“

 

Michal Kolář:

„Bohemka pro nás byla novým závodem. Už při tréninku jsem věděl, že nás čeká náročný víkend. Co bych pořadatelům vytkl, tak ten pátek v Sosnové. Myslím si, že to bylo zbytečné, navíc podmínky pro servis byly šílené. Sobotní RZ ovšem byly krásné, akorát mi moc neseděl ten Chloudov.

Určitě nás potěšil třetí čas v cupu v úvodní Městské RZ, pak už jsme klukům vepředu nestačili. Ve Filipovi jsme si ale našli soupeře, se kterým jsme bojovali a ve finále nám uteklo páté místo o devět desetin. Celkově to byl krásný souboj. Závod jsme si moc užili a teď začne příprava na Rally Fulnek-Odry.“

 

Kryštof Zpěvák:

„Havárie byla kombinace více věcí. V poznámkách mi chybělo, že zatáčka utáhne a navíc v tom místě asfalt docela klouzal. Když se k tomu přidala trošku větší nájezdová rychlost, problém byl na světě. Doufal jsem, že se jenom sklouzneme do příkopu a že nás nebude čekat žádné velké drama.

Možná kdybych si pomohl ručkou, mohlo to dopadnout jinak… Ale na to se nehraje. Teď hlavně nachytat auto na Fulnek, kde si budu chtít spravit chuť.“

 

Rally Bohemia – ČaH ADAM Cup

 

  1. Petráš – Jindra (Opel Adam Cup) 56:51,5
  2. Pilař – Cibulka (Opel Adam Cup) + 1:10,2
  3. Šulc – Picka (Opel Adam Cup) + 1:14,9
  4. Arnošt – Kubů (Opel Adam Cup) + 1:15,9
  5. Kohn – Omelka (Opel Adam Cup) + 3:22,9
  6. Kolář – Uhříček (Opel Adam Cup) + 3:23,8

 

 

Průběžné pořadí Čermák a Hrachovec ADAM Cup
(včetně bonusových bodů, po Rally Bohemia):

  1. Petráš 84 (počet vyhraných RZ v sezoně 18), 2. Pilař 66 (1), 3. Arnošt 55 (1), 4. Šulc 47 (1), 5. Kolář 30, 6. Zpěvák 28 (2), 7. Jančík 28, 8. Kohn 26, 9. Jakeš 14, 10. Hanuš 12, 11. Krotoszynski 0.

 

Kalendář Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021

21.–22. května                   Rallysprint Kopná

4.–5. června                      Rally Plzeň

9.–10. července                Rally Bohemia (I. etapa)

6.–7. srpna                         Rally Fulnek

10.–11. září                        Rally Vyškov

15.–16. října                       Rally Morava

29.–30. října                       Rally Vsetín

 

Novinky a prémie Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2021

 

Bodování za vyhranou RZ

Kromě zisku bodů za pohárové umístění připadne posádce, která vyhraje rychlostní zkoušku ve vypsaném pohárovém závodě, jeden prémiový bod, který se bude započítávat do celkového bodování.

Tyto body zůstanou v klasifikaci i v případě, že tento závod nebude posádce (soutěžícímu) započítáván s ohledem na počet závodů (do celkového umístění se bere šest nejlepších výsledků).

 

 

 

Výhry a finanční prémie

Prvních pět posádek v cíli každé soutěže obdrží finanční a věcné prémie v rámci klasifikace Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021:

  1. místo 30 000 Kč
  2. místo 15 000 Kč
  3. místo 10 000 Kč
  4. místo 5 000 Kč
  5. místo 3 000 Kč

 

Promotér na konci sezony, po skončení závěrečného podniku Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2021, ocení tři nejúspěšnější účastníky následujícím způsobem:

  1. místo 70 000 Kč
  2. místo 42 000 Kč
  3. místo 24 500 Kč

 

Aby jezdec byl zařazen do celkového hodnocení, musí odstartovat nejméně v pěti závodech Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021.

 

Opel Adam Cup – Technická data:

Motor:             1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon:                        103 kW / 140 k při 6500 ot/min

Toč. moment:             160 Nm při 4700 ot/min

Převodovka:   Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek:      Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení:             Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola:               Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdy:                         „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.

Brzd. kotouče:            305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu

Karoserie:       Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže

Interiér:           Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.

Exteriér:          Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika:    Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map

Rozměry:        délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm

Hmotnost:       1090 kg

 

 

Bližší informace k poháru: Zdeněk Pekárek, XTG motosport,

tel: + 420 608976661,
e-mal: info@adamcup.eu

 

foto týmu atd