Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velký přehled hybridů na českém trhu: Kdo co nabízí a za kolik?

Leoš Káňa
Diskuze (37)

Počty u nás prodaných hybridních modelů neustále rostou, což jistě souvisí s bohatší nabídkou automobilek, ale také s malou dezinformací ve statistikách.

Pokud výrobci chtějí plnit emisní normy, musejí se na nějakou formu elektrifikace spolehnout. Podrobné informace o hybridních vozech vede od roku 2018 i Svaz dovozců automobilů SDA. V jeho případě se statistiky řídí spíše označením motorizace než skutečně použitou technikou. Do celkových počtů jsou tak započteny i některé mild-hybridy, které by tam být neměly (Fiat, Ford, Suzuki, Škoda). Letos se tak u nás fakticky prodalo zhruba o dva tisíce méně hybridů, než uvádí SDA. My jsme do přehledu zanesli pouze vozy s klasickou hybridní technikou a dobíjecí plug-iny. Těch je podstatná většina, což opět souvisí s flotilovými emisemi. Desítky kilometrů, které zvládnou v elektrickém režimu, totiž srážejí CO2 na minimum. Navíc vyladit klasický hybrid, aby opravdu fungoval, není nic jednoduchého.

Podíl hybridů na registracích v ČR
Rok Celkem Hybridy Podíl hybridů
2021 (1-5) 90 244 8631 10 %
2020 202 971 12 674 6 %
2019 249 915 8346 3 %
2018 261 437 4831 2 %

Poznámka: Hvězdička v tabulce znamená hybrid, modely bez hvězdičky jsou plug-in hybridy.

Audi

V případě Audi spolupracuje většina šestiválců s mildhybridním 48V systémem. Čtyřválce se už neobejdou bez 12V mikro-hybridu, 1.5 TFSI má dokonce 48 V. Audi ale hodně sází na dobíjecí plug-iny a samozřejmě čisté elektromobily.

Model Cena
A3 Sportback 40 TFSI e/150 kW 1 042 900 Kč
A6 50 TFSI e/220 kW quattro 1 656 900 Kč
A6 55 TFSI e/270 kW quattro 1 904 900 Kč
A7 50 TFSI e/220 kW quattro ultra 1 762 900 Kč
A7 55 TFSI e/270 kW quattro ultra 2 000 900 Kč
Q7 55 TFSI e/280 kW quattro 2 037 900 Kč
Q7 S line 60 TFSI e/340 kW quattro 2 368 900 Kč
Q8 55 TFSI e/280 kW quattro 2 156 900 Kč
Q8 60 TFSI e/340 kW quattro 2 492 900 Kč

BMW

S elektrifikací pohonných jednotek má BMW dlouholeté zkušenosti. Vše odstartovaly modely i3 a i8. Nyní bavorská automobilka prodává dlouhý seznam plug-in hybridních modelů, které uspokojí široké spektrum zákazníků. Šestiválce dostávají 48V mild-hybridy.

Model Cena
225xe Active Tourer/162 kW 960 700 Kč
320e/150 kW 1 150 500 Kč
320e xDrive Touring/150 kW 1 270 100 Kč
330e/215 kW 1 271 400 Kč
330e xDrive/215 kW 1 337 700 Kč
520e/150 kW 1 426 100 Kč
530e/215 kW 1 541 800 Kč
530e xDrive/215 kW 1 610 700 Kč
545e xDrive/290 kW 1 868 100 Kč
745e/290 kW 2 685 800 Kč
745Le/290 kW 2 857 400 Kč
745Le xDrive/290 kW 2 947 100 Kč
X1 xDrive25e/162 kW 1 119 300 Kč
X2 xDrive25e/162 kW 1 172 600 Kč
X3 xDrive30e/215 kW 1 505 400 Kč
X5 xDrive45e/290 kW 1 986 400 Kč

Citroën

Francouzská značka přispívá do našeho seznamu jen jedním modelem. Základem jeho plug-in hybridu je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka.

Model Cena
C5 Aircross Hybrid/165 kW 895 000 Kč

Svět motorů 28/2021 Svět motorů 28/2021

 

Cupra

Technologicky pokroková a sportovně laděná Cupra, jež se nedávno oddělila od „běžného“ Seatu, sází hlavně na dobíjecí plug-in hybridy z vývoje koncernu VW.

Model Cena
Formentor 1.4 TSI PHEV/150 kW DSG 984 900 Kč
Formentor 1.4 TSI PHEV/180 kW DSG 1 124 900 Kč
Leon 1.4 TSI PHEV/150 kW DSG 974 900 Kč
Leon 1.4 TSI PHEV/180 kW DSG 1 079 900 Kč

DS

Francouzská prémiovka DS využívá techniku koncernu PSA, stejně jako Citroën. Její DS 7 Crossback navíc můžete mít v plug-in hybridu i s pohonem všech kol.

Model Cena
7 Crossback E-Tense 225/165 kW 1 520 000 Kč
7 Crossback E-Tense 300/220 kW 4x4 1 620 000 Kč

Fiat

Přestože SDA vede Fiaty 500 a Panda jako vozy s hybridním motorem, opak je pravdou. Jmenují se sice Hybrid, ale litrovému tříválci pomáhá jen mild-hybridní 12V systém se startér-generátorem. Svou budoucnost fiat vidí spíše v čistě elektrickém pohonu. Nějakou techniku by ale mohl získat v rámci koncernu Stellantis.

Ford

Prvním hybridním modelem Fordu se v roce 2014 stalo mondeo. Elektrifikace se však pořádně rozjela až s loňským příchodem nové kugy – dokonce i jako plug-in. Techniku z ní převzaly i velkoprostorové vozy a samostatnou kapitolou je dobíjecí model Explorer.

Model Cena
Explorer 3.0 V6 EcoBoost PHEV/336 kW AWD 2 026 900 Kč
Galaxy 2.5 Hybrid/140 kW* 909 900 Kč
Kuga 2.5 Hybrid/140 kW* 759 900 Kč
Kuga 2.5 Hybrid/140 kW AWD* 809 900 Kč
Kuga 2.5 PHEV/165 kW 949 900 Kč
Mondeo kombi 2.0 Hybrid/138 kW* 901 900 Kč
S-Max 2.5 Hybrid/140 kW* 809 900 Kč
Tourneo Custom PHEV/93 kW 1 427 437 Kč

Honda

Přestože máme značku Honda spojenou se sportovně točivými benzinovými agregáty, i ona musela jít cestou elektrifikace. Naštěstí jsou její hybridní systémy opět originální a fungují jinak než u konkurence.

Model Cena
CR-V 2.0 i-MMD/135 kW* 764 900 Kč
CR-V 2.0 i-MMD/135 kW AWD* 874 900 Kč
Jazz 1.5 e:HEV/80 kW* 479 900 Kč

Hyundai

Kromě nejmenšího modelu i10 nabízí Hyundai elektrifikovanou motorizaci ve všech řadách. Základem je mild-hybrid litrového zážehového tříválce nebo vznětové šestnáctistovky. Široká je nabídka klasických hybridů i dobíjecích plug-in hybridů.

Model Cena
Ioniq 1.6 GDI Hybrid/104 kW* 599 990 Kč
Ioniq 1.6 GDI PHEV/104 kW 799 990 Kč
Kona 1.6 GDI Hybrid/104 kW* 569 990 Kč
Santa Fe 1.6 T-GDI Hybrid/169 kW* 899 990 Kč
Santa Fe 1.6 T-GDI Hybrid/169 kW 4x4* 1 099 990 Kč
Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV/195 kW 4x4 1 249 990 Kč
Tucson 1.6 T-GDI Hybrid/169 kW* 699 990 Kč
Tucson 1.6 T-GDI Hybrid/169 kW 4x4* 829 990 Kč
Tucson 1.6 T-GDI PHEV/195 kW 4x4 899 990 Kč

Jeep

Pod označením 4xe nabízí tři plug-in hybridní modely. U renegade a compassu pohání přední kola spalovací motor, zadní elektromotor. V případě wrangleru je elektromotor umístěn mezi benzinový agregát a převodovku.

Model Cena
Compass 1.3 Turbo PHEV/140 kW e-AWD 1 039 900 Kč
Renegade 1.3 Turbo PHEV/140 kW e-AWD 929 900 Kč
Wrangler 2.0 PHEV/280 kW 4WD 1 619 300 Kč

Kia

Také značka Kia rozjela elektrifikaci ve velkém. Kromě malého modelu Rio a sportovního sedanu Stinger se s ní setkáte ve všech řadách. První možnost tvoří mild-hybridní jednotky, následuje řada klasických hybridů a dobíjecích systémů ze zásuvky.

Model Cena
Ceed SW 1.6 GDI PHEV/104 kW 909 980 Kč
Niro 1.6 GDI Hybrid/104 kW* 679 980 Kč
Niro 1.6 GDI PHEV/104 kW 959 980 Kč
Sorento 1.6 T-GDI Hybrid/169 kW 4x4* 1 199 980 Kč
Sorento 1.6 T-GDI PHEV/195 kW 4x4 1 319 980 Kč
Xceed 1.6 GDI PHEV/104 kW 959 980 Kč

Land Rover/Range Rover

Britský specialista na terénní vozy má v nabídce několik dobíjecích plug-in hybridů. Mild-hybridní systém dostaly i všechny šestiválce nebo vznětové dvoulitrové čtyřválce.

Model Cena
Discovery Sport P300e/227 kW 4x4 1 415 232 Kč
RR Evoque P300e/227 kW 4x4 1 418 643 Kč
RR Sport P400e/297 4x4 2 421 145 Kč
RR Velar P400e/297 kW 4x4 1 914 825 Kč

Lexus

Prémiová část japonské automobilky Toyota je samozřejmě také velkým propagátorem tradičních hybridních pohonných jednotek. Toyota je považována za zakladatele těchto technologických systémů a Lexus jde v jejích stopách.

Model Cena
ES 300h/160 kW* 1 199 000 Kč
LC 500h/264 kW* 2 790 000 Kč
LS 500h/264 kW* 2 900 000 Kč
NX 300h/145 kW 4x4 E-Four* 999 000 Kč
RX 450h/230 kW 4x4 E-Four* 1 499 000 Kč
UX 250h/135 kW* 799 000 Kč
UX 250h/135 kW 4x4 E-Four* 1 100 000 Kč

Mazda

Mild-hybridní 24V systém je nyní standardně součástí motorů řady 2 a 3 nebo crossoveru CX-30.

Mercedes-Benz

Mild-hybridní systémy dostávají modely postupně, jak jsou odhalovány. Hodně jich najdete v luxusním esku, CLS ani nové céčko bez nich již nekoupíte. Zajímavostí mercedesu je plug-in hybrid spojený se vznětovým motorem.

Model Cena
A 250 e/193 kW 1 015 190 Kč
B 250 e/193 kW 1 032 130 Kč
CLA 250 e/193 kW 1 044 230 Kč
E 300 de/233 kW 1 649 230 Kč
E 300 de/233 kW 4Matic 1 721 830 Kč
GLA 250 e/193 kW 1 091 420 Kč
GLC 300 de/233 kW 4Matic 1 534 280 Kč
GLE 350 de/233 kW 4Matic 1 881 550 Kč
GLE 350 e/255 kW 4Matic 1 834 360 Kč

Mini

Plug-in hybridní technika od BMW se dostala i pod kapotu jednoho z mini.

Model Cena
Countryman Cooper SE/162 kW All4 993 200 Kč

Mitsubishi

Letité zkušenosti s hybridní technikou má i Mitsubishi. Vždyť jeho plug-in se v modelu Outlander objevil již v roce 2012. Letos stejnou techniku dostalo i Eclipse Cross.

Model Cena
Eclipse Cross 2.4 PHEV/138 kW AWD 949 950 Kč
Outlander 2.4 PHEV/165 kW AWD 1 099 900 Kč

Opel

Jako součást koncernu PSA – nyní Stellantis – převzal Opel techniku značek Peugeot a Citroën. Kromě čistých elektromobilů jde také o plug-in hybridy, jež díky zadnímu elektromotoru fungují také jaké čtyřkolky.

Model Cena
Grandland X 1.6 PHEV/165 kW 919 990 Kč
Grandland X 1.6 PHEV Hybrid4/221 kW 4x4 1 029 990 Kč

Peugeot

S hybridním pohonem začal Peugeot v roce 2012 u modelů 3008 a 508 RXH, kde slabý elektromotor vzadu pomáhal dieselu vpředu. Nyní má v nabídce jen plug-in hybridy, z nichž verze s dvěma elektromotory pohánějí všechna čtyři kola.

Model Cena
3008 Hybrid 225/165 kW 975 000 Kč
3008 Hybrid4 300/220 kW 1 170 000 Kč
508 Hybrid 225/165 kW 1 110 000 Kč

Porsche

U luxusních a drahých vozidel se příplatek za plug-in hybridní technologie ve výsledné ceně ztratí. V případě Porsche tak flotilové emise snižuje čtveřice dobíjecích hybridů.

Model Cena
Cayenne E-Hybrid/340 kW 2 610 000 Kč
Cayenne Turbo S E-Hybrid/500 kW 4 906 000 Kč
Panamera E-Hybrid/340 kW 3 218 000 Kč
Panamera Turbo S E-Hybrid/500 kW 5 409 000 Kč

Renault

Francouzská značka v posledním roce představila hned několik klasických hybridních plug-in hybridních modelů. Největší a nejnovější je přitom SUV Coupé Arkana.

Model Cena
Arkana 1.6 E-Tech Hybrid/105 kW* 640 000 Kč
Captur 1.6 E-Tech Hybrid/105 kW* 608 000 Kč
Captur 1.6 E-Tech PHEV/117 kW 735 000 Kč
Clio 1.6 E-Tech Hybrid/103 kW* 480 000 Kč
Mégane 1.6 E-Tech PHEV/117 kW 750 000 Kč

Seat

Španělský Seat těží ze spolupráce v koncernu VW. Kromě plug-in hybridu se zážehovou čtrnáctistovkou v leonu a tarraku ještě nabízí 48V mild-hybrid pro litr a patnáctistovku v leonu.

Model Cena
Leon 1.4 TSI PHEV/150 kW DSG 837 900 Kč
Tarraco 1.4 TSI PHEV/180 kW DSG 1 124 900 Kč

Subaru

Japonský specialista na vozy s pohonem všech kol vytvořil vlastní systém e-Boxer. Elektromotor v těle převodovky není sice tak silný jako u jiných tradičních hybridů, ale umožňuje krátkou jízdu čistě na elektřinu.

Model Cena
Forester 2.0 e-Boxer/110 kW* 925 000 Kč
Impreza 2.0 e-Boxer/110 kW* 800 000 Kč
XV 2.0 e-Boxer/110 kW* 830 000 Kč

Suzuki

Japonské Suzuki má elektrifikované všechny nabízené motorizace. Mild-hybridy u malých modelů doplňují i klasický hybrid a dobíjecí plug-in u modelů Across a Swace, převzatých od Toyoty.

Model Cena
Across 2.5 Plug-in Hybrid/ E-Four 1 399 900 Kč
Swace 1.8 Hybrid/72 kW 615 400 Kč

Škoda

Mladoboleslavská značka chce v budoucnu stejně jako celý koncern Volkswagen prodávat hlavně čistě elektrické modely. Nový 48V mild-hybrid s označením e-Tec nabízí jen u octavie, plug-in iV je dostupný také pro superb.

Model Cena
Octavia iV 1.4 TSI/150 kW 831 900 Kč
Octavia iV 1.4 TSI/180 kW 939 900 Kč
Superb iV 1.4 TSI/160 kW 1 015 900 Kč

Toyota

Z celkové nabídky má aktuálně Toyota jen dva modely bez hybridního pohonu, protože i vodíkový mirai v sobě kombinuje baterie. Japonská značka je historicky největším propagátorem a výrobcem hybridních modelů.

Model Cena
C-HR 1.8 Hybrid/90 kW* 634 900 Kč
C-HR 2.0 Hybrid/135 kW* 749 900 Kč
Camry 2.5 Hybrid/160 kW* 940 000 Kč
Corolla 1.8 Hybrid/90 kW* 612 900 Kč
Corolla 2.0 Hybrid/135 kW* 702 900 Kč
Highlander 2.5 Hybrid/182 AWD* 1 399 000 Kč
Prius 1.8 Hybrid/90 kW* 750 000 Kč
Prius 1.8 Plug-in Hybrid/90 kW 990 900 Kč
RAV4 2.5 Hybrid/160 kW* 874 900 Kč
RAV4 2.5 Hybrid/163 kW AWD* 969 900 Kč
RAV4 2.5 Plug-in Hybrid/225 kW 1 400 000 Kč
Yaris 1.5 Hybrid/85 kW* 460 000 Kč
Yaris Cross 1.5 Hybrid/85 kW* 525 000 Kč
Yaris Cross 1.5 Hybrid/85 kW AWD* 610 000 Kč

Volkswagen

Německý výrobce upřel veškerou snahu k čistě elektrickým vozům a dobíjecím plug-in hybridům, které vykazují žádné, v druhém případě papírově minimální emise. Mild-hybrid nabízí jen jeden: Golf 1.5 eTSI.

Model Cena
Arteon 1.4 TSI PHEV/160 kW 1 239 900 Kč
Golf 1.4 TSI PHEV/150 kW 896 900 Kč
Golf GTE 1.4 TSI PHEV/180 kW 995 900 Kč
Passat GTE 1.4 TSI PHEV/160 kW 1 178 900 Kč
Tiguan 1.4 TSI PHEV/180 kW 1 057 900 Kč
Touareg 3.0 TSI PHEV/280 kW 2 052 900 Kč
Touareg R 3.0 TSI PHEV/340 kW 2 259 900 Kč

Volvo

Švédská značka Volvo šlape v elektrifikaci na plné obrátky. Všechny její agregáty jsou vybaveny mild-hybridním systémem a v každé modelové řadě naleznete alespoň jednu verzi s možností dobíjení velkých baterií ze zásuvky.

 

Model Cena
S60 T8 Recharge/288 kW AWD 1 549 900 Kč
S90 T8 Recharge/288 kW AWD 1 799 900 Kč
XC40 T4 Recharge/155 kW 1 190 900 Kč
XC40 T5 Recharge/192 kW 1 290 900 Kč
XC60 T6 Recharge/251 kW AWD 1 594 900 Kč
XC60 T8 Recharge/288 kW AWD 1 594 900 Kč
XC90 T8 Recharge/318 kW AWD 2 129 900 Kč
Leoš Káňa
Diskuze (37)

Doporučujeme

Avatar - Brmbalik
19. 7. 2021 17:45
Re: mild hybrid?
Hybrid je vsecko, jen ne levne, vybavene a uz vubec ne ekologicke auto
18. 7. 2021 06:54
Re: Měká a smutná realita...
Nekoukám na pana ElectroDada ani Tesláčka, ale díky :yes:
Avatar - Zetti
18. 7. 2021 06:49
Re: To je cenová nálož
Ty jsi musel zalovat uz ve skole nemlatili te kluci za to? Zrejme ano, nasledek je zrejmy
Avatar - petr petrumr
17. 7. 2021 17:54
mild hybrid?
Jak jsem viděl jak fiat vymyslel mild hybrid, tak jsem si řekl, že tudy cesta nevede....Po hledání auta do města jsem se projel pandou a bylo rozhodnuto, tak ta tabulka s cenou je škoda, že tam není, Hybrid do města má být malé, levné a vybavené auto.
17. 7. 2021 16:35
Re: To je cenová nálož
Nič také ako čistý diesel neexistuje.