Velký přehled hybridů na českém trhu: Kdo co nabízí a za kolik?
Počty u nás prodaných hybridních modelů neustále rostou, což jistě souvisí s bohatší nabídkou automobilek, ale také s malou dezinformací ve statistikách.
Pokud výrobci chtějí plnit emisní normy, musejí se na nějakou formu elektrifikace spolehnout. Podrobné informace o hybridních vozech vede od roku 2018 i Svaz dovozců automobilů SDA. V jeho případě se statistiky řídí spíše označením motorizace než skutečně použitou technikou. Do celkových počtů jsou tak započteny i některé mild-hybridy, které by tam být neměly (Fiat, Ford, Suzuki, Škoda). Letos se tak u nás fakticky prodalo zhruba o dva tisíce méně hybridů, než uvádí SDA. My jsme do přehledu zanesli pouze vozy s klasickou hybridní technikou a dobíjecí plug-iny. Těch je podstatná většina, což opět souvisí s flotilovými emisemi. Desítky kilometrů, které zvládnou v elektrickém režimu, totiž srážejí CO2 na minimum. Navíc vyladit klasický hybrid, aby opravdu fungoval, není nic jednoduchého.
Podíl hybridů na registracích v ČR | |||
Rok | Celkem | Hybridy | Podíl hybridů |
2021 (1-5) | 90 244 | 8631 | 10 % |
2020 | 202 971 | 12 674 | 6 % |
2019 | 249 915 | 8346 | 3 % |
2018 | 261 437 | 4831 | 2 % |
Poznámka: Hvězdička v tabulce znamená hybrid, modely bez hvězdičky jsou plug-in hybridy.
Audi
V případě Audi spolupracuje většina šestiválců s mildhybridním 48V systémem. Čtyřválce se už neobejdou bez 12V mikro-hybridu, 1.5 TFSI má dokonce 48 V. Audi ale hodně sází na dobíjecí plug-iny a samozřejmě čisté elektromobily.
Model | Cena |
A3 Sportback 40 TFSI e/150 kW | 1 042 900 Kč |
A6 50 TFSI e/220 kW quattro | 1 656 900 Kč |
A6 55 TFSI e/270 kW quattro | 1 904 900 Kč |
A7 50 TFSI e/220 kW quattro ultra | 1 762 900 Kč |
A7 55 TFSI e/270 kW quattro ultra | 2 000 900 Kč |
Q7 55 TFSI e/280 kW quattro | 2 037 900 Kč |
Q7 S line 60 TFSI e/340 kW quattro | 2 368 900 Kč |
Q8 55 TFSI e/280 kW quattro | 2 156 900 Kč |
Q8 60 TFSI e/340 kW quattro | 2 492 900 Kč |
BMW
S elektrifikací pohonných jednotek má BMW dlouholeté zkušenosti. Vše odstartovaly modely i3 a i8. Nyní bavorská automobilka prodává dlouhý seznam plug-in hybridních modelů, které uspokojí široké spektrum zákazníků. Šestiválce dostávají 48V mild-hybridy.
Model | Cena |
225xe Active Tourer/162 kW | 960 700 Kč |
320e/150 kW | 1 150 500 Kč |
320e xDrive Touring/150 kW | 1 270 100 Kč |
330e/215 kW | 1 271 400 Kč |
330e xDrive/215 kW | 1 337 700 Kč |
520e/150 kW | 1 426 100 Kč |
530e/215 kW | 1 541 800 Kč |
530e xDrive/215 kW | 1 610 700 Kč |
545e xDrive/290 kW | 1 868 100 Kč |
745e/290 kW | 2 685 800 Kč |
745Le/290 kW | 2 857 400 Kč |
745Le xDrive/290 kW | 2 947 100 Kč |
X1 xDrive25e/162 kW | 1 119 300 Kč |
X2 xDrive25e/162 kW | 1 172 600 Kč |
X3 xDrive30e/215 kW | 1 505 400 Kč |
X5 xDrive45e/290 kW | 1 986 400 Kč |
Citroën
Francouzská značka přispívá do našeho seznamu jen jedním modelem. Základem jeho plug-in hybridu je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka.
Model | Cena |
C5 Aircross Hybrid/165 kW | 895 000 Kč |
Cupra
Technologicky pokroková a sportovně laděná Cupra, jež se nedávno oddělila od „běžného“ Seatu, sází hlavně na dobíjecí plug-in hybridy z vývoje koncernu VW.
Model | Cena |
Formentor 1.4 TSI PHEV/150 kW DSG | 984 900 Kč |
Formentor 1.4 TSI PHEV/180 kW DSG | 1 124 900 Kč |
Leon 1.4 TSI PHEV/150 kW DSG | 974 900 Kč |
Leon 1.4 TSI PHEV/180 kW DSG | 1 079 900 Kč |
DS
Francouzská prémiovka DS využívá techniku koncernu PSA, stejně jako Citroën. Její DS 7 Crossback navíc můžete mít v plug-in hybridu i s pohonem všech kol.
Model | Cena |
7 Crossback E-Tense 225/165 kW | 1 520 000 Kč |
7 Crossback E-Tense 300/220 kW 4x4 | 1 620 000 Kč |
Fiat
Přestože SDA vede Fiaty 500 a Panda jako vozy s hybridním motorem, opak je pravdou. Jmenují se sice Hybrid, ale litrovému tříválci pomáhá jen mild-hybridní 12V systém se startér-generátorem. Svou budoucnost fiat vidí spíše v čistě elektrickém pohonu. Nějakou techniku by ale mohl získat v rámci koncernu Stellantis.
Ford
Prvním hybridním modelem Fordu se v roce 2014 stalo mondeo. Elektrifikace se však pořádně rozjela až s loňským příchodem nové kugy – dokonce i jako plug-in. Techniku z ní převzaly i velkoprostorové vozy a samostatnou kapitolou je dobíjecí model Explorer.
Model | Cena |
Explorer 3.0 V6 EcoBoost PHEV/336 kW AWD | 2 026 900 Kč |
Galaxy 2.5 Hybrid/140 kW* | 909 900 Kč |
Kuga 2.5 Hybrid/140 kW* | 759 900 Kč |
Kuga 2.5 Hybrid/140 kW AWD* | 809 900 Kč |
Kuga 2.5 PHEV/165 kW | 949 900 Kč |
Mondeo kombi 2.0 Hybrid/138 kW* | 901 900 Kč |
S-Max 2.5 Hybrid/140 kW* | 809 900 Kč |
Tourneo Custom PHEV/93 kW | 1 427 437 Kč |
Honda
Přestože máme značku Honda spojenou se sportovně točivými benzinovými agregáty, i ona musela jít cestou elektrifikace. Naštěstí jsou její hybridní systémy opět originální a fungují jinak než u konkurence.
Model | Cena |
CR-V 2.0 i-MMD/135 kW* | 764 900 Kč |
CR-V 2.0 i-MMD/135 kW AWD* | 874 900 Kč |
Jazz 1.5 e:HEV/80 kW* | 479 900 Kč |
Hyundai
Kromě nejmenšího modelu i10 nabízí Hyundai elektrifikovanou motorizaci ve všech řadách. Základem je mild-hybrid litrového zážehového tříválce nebo vznětové šestnáctistovky. Široká je nabídka klasických hybridů i dobíjecích plug-in hybridů.
Model | Cena |
Ioniq 1.6 GDI Hybrid/104 kW* | 599 990 Kč |
Ioniq 1.6 GDI PHEV/104 kW | 799 990 Kč |
Kona 1.6 GDI Hybrid/104 kW* | 569 990 Kč |
Santa Fe 1.6 T-GDI Hybrid/169 kW* | 899 990 Kč |
Santa Fe 1.6 T-GDI Hybrid/169 kW 4x4* | 1 099 990 Kč |
Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV/195 kW 4x4 | 1 249 990 Kč |
Tucson 1.6 T-GDI Hybrid/169 kW* | 699 990 Kč |
Tucson 1.6 T-GDI Hybrid/169 kW 4x4* | 829 990 Kč |
Tucson 1.6 T-GDI PHEV/195 kW 4x4 | 899 990 Kč |
Jeep
Pod označením 4xe nabízí tři plug-in hybridní modely. U renegade a compassu pohání přední kola spalovací motor, zadní elektromotor. V případě wrangleru je elektromotor umístěn mezi benzinový agregát a převodovku.
Model | Cena |
Compass 1.3 Turbo PHEV/140 kW e-AWD | 1 039 900 Kč |
Renegade 1.3 Turbo PHEV/140 kW e-AWD | 929 900 Kč |
Wrangler 2.0 PHEV/280 kW 4WD | 1 619 300 Kč |
Kia
Také značka Kia rozjela elektrifikaci ve velkém. Kromě malého modelu Rio a sportovního sedanu Stinger se s ní setkáte ve všech řadách. První možnost tvoří mild-hybridní jednotky, následuje řada klasických hybridů a dobíjecích systémů ze zásuvky.
Model | Cena |
Ceed SW 1.6 GDI PHEV/104 kW | 909 980 Kč |
Niro 1.6 GDI Hybrid/104 kW* | 679 980 Kč |
Niro 1.6 GDI PHEV/104 kW | 959 980 Kč |
Sorento 1.6 T-GDI Hybrid/169 kW 4x4* | 1 199 980 Kč |
Sorento 1.6 T-GDI PHEV/195 kW 4x4 | 1 319 980 Kč |
Xceed 1.6 GDI PHEV/104 kW | 959 980 Kč |
Land Rover/Range Rover
Britský specialista na terénní vozy má v nabídce několik dobíjecích plug-in hybridů. Mild-hybridní systém dostaly i všechny šestiválce nebo vznětové dvoulitrové čtyřválce.
Model | Cena |
Discovery Sport P300e/227 kW 4x4 | 1 415 232 Kč |
RR Evoque P300e/227 kW 4x4 | 1 418 643 Kč |
RR Sport P400e/297 4x4 | 2 421 145 Kč |
RR Velar P400e/297 kW 4x4 | 1 914 825 Kč |
Lexus
Prémiová část japonské automobilky Toyota je samozřejmě také velkým propagátorem tradičních hybridních pohonných jednotek. Toyota je považována za zakladatele těchto technologických systémů a Lexus jde v jejích stopách.
Model | Cena |
ES 300h/160 kW* | 1 199 000 Kč |
LC 500h/264 kW* | 2 790 000 Kč |
LS 500h/264 kW* | 2 900 000 Kč |
NX 300h/145 kW 4x4 E-Four* | 999 000 Kč |
RX 450h/230 kW 4x4 E-Four* | 1 499 000 Kč |
UX 250h/135 kW* | 799 000 Kč |
UX 250h/135 kW 4x4 E-Four* | 1 100 000 Kč |
Mazda
Mild-hybridní 24V systém je nyní standardně součástí motorů řady 2 a 3 nebo crossoveru CX-30.
Mercedes-Benz
Mild-hybridní systémy dostávají modely postupně, jak jsou odhalovány. Hodně jich najdete v luxusním esku, CLS ani nové céčko bez nich již nekoupíte. Zajímavostí mercedesu je plug-in hybrid spojený se vznětovým motorem.
Model | Cena |
A 250 e/193 kW | 1 015 190 Kč |
B 250 e/193 kW | 1 032 130 Kč |
CLA 250 e/193 kW | 1 044 230 Kč |
E 300 de/233 kW | 1 649 230 Kč |
E 300 de/233 kW 4Matic | 1 721 830 Kč |
GLA 250 e/193 kW | 1 091 420 Kč |
GLC 300 de/233 kW 4Matic | 1 534 280 Kč |
GLE 350 de/233 kW 4Matic | 1 881 550 Kč |
GLE 350 e/255 kW 4Matic | 1 834 360 Kč |
Mini
Plug-in hybridní technika od BMW se dostala i pod kapotu jednoho z mini.
Model | Cena |
Countryman Cooper SE/162 kW All4 | 993 200 Kč |
Mitsubishi
Letité zkušenosti s hybridní technikou má i Mitsubishi. Vždyť jeho plug-in se v modelu Outlander objevil již v roce 2012. Letos stejnou techniku dostalo i Eclipse Cross.
Model | Cena |
Eclipse Cross 2.4 PHEV/138 kW AWD | 949 950 Kč |
Outlander 2.4 PHEV/165 kW AWD | 1 099 900 Kč |
Opel
Jako součást koncernu PSA – nyní Stellantis – převzal Opel techniku značek Peugeot a Citroën. Kromě čistých elektromobilů jde také o plug-in hybridy, jež díky zadnímu elektromotoru fungují také jaké čtyřkolky.
Model | Cena |
Grandland X 1.6 PHEV/165 kW | 919 990 Kč |
Grandland X 1.6 PHEV Hybrid4/221 kW 4x4 | 1 029 990 Kč |
Peugeot
S hybridním pohonem začal Peugeot v roce 2012 u modelů 3008 a 508 RXH, kde slabý elektromotor vzadu pomáhal dieselu vpředu. Nyní má v nabídce jen plug-in hybridy, z nichž verze s dvěma elektromotory pohánějí všechna čtyři kola.
Model | Cena |
3008 Hybrid 225/165 kW | 975 000 Kč |
3008 Hybrid4 300/220 kW | 1 170 000 Kč |
508 Hybrid 225/165 kW | 1 110 000 Kč |
Porsche
U luxusních a drahých vozidel se příplatek za plug-in hybridní technologie ve výsledné ceně ztratí. V případě Porsche tak flotilové emise snižuje čtveřice dobíjecích hybridů.
Model | Cena |
Cayenne E-Hybrid/340 kW | 2 610 000 Kč |
Cayenne Turbo S E-Hybrid/500 kW | 4 906 000 Kč |
Panamera E-Hybrid/340 kW | 3 218 000 Kč |
Panamera Turbo S E-Hybrid/500 kW | 5 409 000 Kč |
Renault
Francouzská značka v posledním roce představila hned několik klasických hybridních plug-in hybridních modelů. Největší a nejnovější je přitom SUV Coupé Arkana.
Model | Cena |
Arkana 1.6 E-Tech Hybrid/105 kW* | 640 000 Kč |
Captur 1.6 E-Tech Hybrid/105 kW* | 608 000 Kč |
Captur 1.6 E-Tech PHEV/117 kW | 735 000 Kč |
Clio 1.6 E-Tech Hybrid/103 kW* | 480 000 Kč |
Mégane 1.6 E-Tech PHEV/117 kW | 750 000 Kč |
Seat
Španělský Seat těží ze spolupráce v koncernu VW. Kromě plug-in hybridu se zážehovou čtrnáctistovkou v leonu a tarraku ještě nabízí 48V mild-hybrid pro litr a patnáctistovku v leonu.
Model | Cena |
Leon 1.4 TSI PHEV/150 kW DSG | 837 900 Kč |
Tarraco 1.4 TSI PHEV/180 kW DSG | 1 124 900 Kč |
Subaru
Japonský specialista na vozy s pohonem všech kol vytvořil vlastní systém e-Boxer. Elektromotor v těle převodovky není sice tak silný jako u jiných tradičních hybridů, ale umožňuje krátkou jízdu čistě na elektřinu.
Model | Cena |
Forester 2.0 e-Boxer/110 kW* | 925 000 Kč |
Impreza 2.0 e-Boxer/110 kW* | 800 000 Kč |
XV 2.0 e-Boxer/110 kW* | 830 000 Kč |
Suzuki
Japonské Suzuki má elektrifikované všechny nabízené motorizace. Mild-hybridy u malých modelů doplňují i klasický hybrid a dobíjecí plug-in u modelů Across a Swace, převzatých od Toyoty.
Model | Cena |
Across 2.5 Plug-in Hybrid/ E-Four | 1 399 900 Kč |
Swace 1.8 Hybrid/72 kW | 615 400 Kč |
Škoda
Mladoboleslavská značka chce v budoucnu stejně jako celý koncern Volkswagen prodávat hlavně čistě elektrické modely. Nový 48V mild-hybrid s označením e-Tec nabízí jen u octavie, plug-in iV je dostupný také pro superb.
Model | Cena |
Octavia iV 1.4 TSI/150 kW | 831 900 Kč |
Octavia iV 1.4 TSI/180 kW | 939 900 Kč |
Superb iV 1.4 TSI/160 kW | 1 015 900 Kč |
Toyota
Z celkové nabídky má aktuálně Toyota jen dva modely bez hybridního pohonu, protože i vodíkový mirai v sobě kombinuje baterie. Japonská značka je historicky největším propagátorem a výrobcem hybridních modelů.
Model | Cena |
C-HR 1.8 Hybrid/90 kW* | 634 900 Kč |
C-HR 2.0 Hybrid/135 kW* | 749 900 Kč |
Camry 2.5 Hybrid/160 kW* | 940 000 Kč |
Corolla 1.8 Hybrid/90 kW* | 612 900 Kč |
Corolla 2.0 Hybrid/135 kW* | 702 900 Kč |
Highlander 2.5 Hybrid/182 AWD* | 1 399 000 Kč |
Prius 1.8 Hybrid/90 kW* | 750 000 Kč |
Prius 1.8 Plug-in Hybrid/90 kW | 990 900 Kč |
RAV4 2.5 Hybrid/160 kW* | 874 900 Kč |
RAV4 2.5 Hybrid/163 kW AWD* | 969 900 Kč |
RAV4 2.5 Plug-in Hybrid/225 kW | 1 400 000 Kč |
Yaris 1.5 Hybrid/85 kW* | 460 000 Kč |
Yaris Cross 1.5 Hybrid/85 kW* | 525 000 Kč |
Yaris Cross 1.5 Hybrid/85 kW AWD* | 610 000 Kč |
Volkswagen
Německý výrobce upřel veškerou snahu k čistě elektrickým vozům a dobíjecím plug-in hybridům, které vykazují žádné, v druhém případě papírově minimální emise. Mild-hybrid nabízí jen jeden: Golf 1.5 eTSI.
Model | Cena |
Arteon 1.4 TSI PHEV/160 kW | 1 239 900 Kč |
Golf 1.4 TSI PHEV/150 kW | 896 900 Kč |
Golf GTE 1.4 TSI PHEV/180 kW | 995 900 Kč |
Passat GTE 1.4 TSI PHEV/160 kW | 1 178 900 Kč |
Tiguan 1.4 TSI PHEV/180 kW | 1 057 900 Kč |
Touareg 3.0 TSI PHEV/280 kW | 2 052 900 Kč |
Touareg R 3.0 TSI PHEV/340 kW | 2 259 900 Kč |
Volvo
Švédská značka Volvo šlape v elektrifikaci na plné obrátky. Všechny její agregáty jsou vybaveny mild-hybridním systémem a v každé modelové řadě naleznete alespoň jednu verzi s možností dobíjení velkých baterií ze zásuvky.
Model | Cena |
S60 T8 Recharge/288 kW AWD | 1 549 900 Kč |
S90 T8 Recharge/288 kW AWD | 1 799 900 Kč |
XC40 T4 Recharge/155 kW | 1 190 900 Kč |
XC40 T5 Recharge/192 kW | 1 290 900 Kč |
XC60 T6 Recharge/251 kW AWD | 1 594 900 Kč |
XC60 T8 Recharge/288 kW AWD | 1 594 900 Kč |
XC90 T8 Recharge/318 kW AWD | 2 129 900 Kč |