Lidem v Litvínově vadí chrochtající autobusy pod okny. Řidiči je prý nechávají nastartované zbytečně dlouho
Zvuk ze starších dieselových autobusů se rozléhá Osadou natolik, že lidé sepsali petici a obeslali i policii. Motory přehluší i televizi. Zdroj: Karel Linhart
Litvínov

Litvínov – Obyvatelé litvínovské části Osada sepsali petici proti Dopravnímu podniku měst Mostu a Litvínova (DPmML). Domnívají se, že porušuje zákony a stěžují si hlavně na nadměrný hluk z podle nich zbytečně nastartovaných autobusů. Ty na dlouhé měsíc v úseku od litvínovské chemičky po Citadelu v Litvínově nahrazují tramvaje kvůli rekonstrukci trati.

Během rekonstrukce tramvajové trati mezi Mostem a Litvínovem jezdí náhradní autobusová doprava. dopravce kvůli tomu doplnil vozový park o devět starších kloubových autobusů, které prodával pražský dopravní podnik. „Od dubna jsou občané žijící v Litvínově na konečné tramvaje téměř po celý den nepřetržitě obtěžováni hlukem z dieselových motorů autobusů čekajících na svoji další jízdu,“ uvádí za petiční výbor Karel Linhart.

Autobusy jsou podle lidí z Osady nastartované zbytečně. „V době, kdy Evropa řeší uhlíkovou neutralitu s uvažovaným zákazem výroby spalovacích motorů v roce 2035, nechává DPmML běžet silné dieselové motory v městské zástavbě až 40 minut při čekání na další jízdu autobusu. Občanům Litvínova pod okny,“ dodává Karel Linhart.

Dopravní podnik vzniklou situaci vysvětluje takto: „Vzhledem k tomu, že řidiči v otočce na Citadele tráví přestávku cca 14 minut, mnohdy jsou zpožděni i více jak pět minut z důvodu přestupu z tramvaje na náhradní autobusovou dopravu v přestupním místě u Unipetrolu, není možné okamžitě po ukončení jízdy vypínat motor. A to z důvodu nutnosti ochlazení turbodmychadla, kdy je nutné několik minut ponechat motor zapnutý. Dále by bylo nutné před výjezdem na linku nastartovat vozidla opět o několik minut dříve, vzhledem ke stáří vozidel z důvodu doplnění vzduchové soustavy vozidla. Proto vypínat motor na 1-2 minuty, především u dieselových motorů je bezpředmětné a nežádoucí,“ uvedl Jiří Holý z DPmML.

To ale petentům nestačí. A ptají se dál? „Jsou koupené autobusy skutečně plně funkční, nebo musí mít neustále nastartované motory, aby fungovaly vzduchové soustavy jejich brzd? Pokud ano, je namístě, aby Policie ČR odebrala takovému vozidlu technický průkaz. Policie ČR obdržela oznámení,“ Sdělil Karel Linhart.

„Pouze u některých spojů v nočních hodinách, kdy se přestávky pohybují kolem 30 minut i více, je možné motor vypínat a řidiči budou o této skutečnosti poučeni,“ vysvětlil dále Jiří Holý.

Pomoci najít řešení vyhovující nutné rekonstrukci i zbytečnému nezatěžování místních obyvatel se pokusí i místní politici. „Přiznám se, že mi až doposavad nebylo známo, že by obyvatelé řešili tento problém, ale jsem rád, že jste se na nás obrátili. Celou situací se samozřejmě budeme zabývat. Na jedné straně je nutná rekonstrukce, což s sebou nese jistá omezení a nepohodlí, na druhé máte pravdu v tom, že je třeba je minimalizovat. Odpusťte mi, že se nyní neumím vyjádřit k samotné podstatě stížnosti, nejsem odborník na provoz autobusů a jejich technickou stránku, ale určitě vše prověříme. Jsem si jist, že ani vedení DPmML nemá zájem nijak znepříjemňovat obyvatelům Litvínova život,“ vzkázal zastupitel Roman Ziegler.

REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru