V rámci instalace vítá Gabris návštěvníky ve své „hmyzologii“. Toto označení může působit i jako osobní studie vztahu mezi hmyzem a člověkem, kde zpodobňuje život nehybného a ochromeného hmyzu, jehož tělo je v rámci antropologického výzkumu spoutáno pomocí provazů a bambusových větví. Je sebrán, zařazen a hrdě prezentován ve skleněném muzejním boxu.
Ironicky zobrazuje zranitelnost svého těla a přetváří ji do podoby hmyzu, která by snadno mohla být zavěšen v některém z muzejních katalogů.
Robert Gabris se ve své tvorbě s citlivostí i angažovaným postojem zajímá o vyloučené skupiny nebo queer tělesnost v konfrontaci s normami a hranicemi většinové společnosti. Prostřednictvím tradičních médií, jako je kresba s přesahy do performance nebo instalace se zabývá spletitostí vlastních identit – sexuální, geografické i národní.
Robert Gabris (1986, Hnúšťa, SK) vystudoval scénografii na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě a v magisterském studiu pokračoval na Akademii výtvarných umění ve Vídni. Pracuje s kresbou, která mnohdy přesahuje do instalace a performance. V jeho převážně autobiografické práci se často objevuje téma politiky identit. Experimentální kresba je pro něj formou rezistence vůči rasismu nebo různým formám (sociálního) vyloučení. Gabris svou práci představil především ve středoevropském kontextu, ale také například v Rize nebo Šanghaji. V posledních letech častěji vystavoval také na české scéně, například na bienále Matter of Art (2020), v galerii Artivist Lab (2019) nebo v Moravské galerii v Brně (2017). Svá díla vystavuje po celém světě, v roce 2021 mu byla udělena prestižní cena Recognition Art Award / Strabag International v Rakousku, ve stejném roce byl nominován na cenu Jindřicha Chalupeckého v České republice.