Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi se pustili do zavařování, prodejci hlásí růsty prodejů souvisejícího zboží

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Češi se letos pustili znovu do zavařování. Prodejci, které ČTK oslovila, v červenci sledovali nárůsty prodejů zavařovacích hrnců, želírovacího cukru, hotových nálevů, ale třeba i okurek nakládaček. Podle některých obchodníků ale začala letošní sezona zavařování oproti loňsku s měsíčním zpožděním.

Nákupní rádce Heureka.cz eviduje od prvního červencového týdne meziměsíční nárůst zájmu o zavařovací hrnce o 114 procent. Většina hrnců na Heurece má objem 27 litrů a samozřejmostí jsou hrnce plně automatické, uvedl šéf analytiků portálu Heureka.cz Michal Buzek. Zavařovací hrnce podle něj neslouží jen k zavařování a sterilizaci ovoce a zeleniny, ale lidé v nich mohou připravit horký nápoj, v zimě třeba svařené víno nebo polévku. Průměrná cena zavařovacích hrnců na internetu se podle něj pohybuje kolem 2000 korun v závislosti na velikosti a funkcích. Meziročně se cena drží na podobné úrovni, uvedl Buzek.

I Globus podle své mluvčí Anety Turnovské letos v létě sleduje zvýšený zájem o zavařovací hrnce, ale také další produkty. Vyšší poptávka je podle ní po želírovacím cukru nebo okurkách nakládačkách. "Trend jde ruku v ruce s tím, že si lidé vybavují kuchyně znovu opět i remoskami a tlakovými hrnci. V rámci uplynulých dvou let tak vidíme velký zájem o vaření v domácnostech, stejně jako o zavařování," řekla.

Řetězec supermarketů Billa podle své mluvčí Dany Bratánkové v červenci zaznamenal nárůst prodejů přípravků pro konzervování, například cukru a produktů značek Lako, Želírfix, Deko, Pektogel nebo Gelfix. "Oproti loňsku, kdy sezona zavařování začala již o měsíc dříve, se zvýšené prodeje projevují až nyní v souvislosti s příznivým počasím, které produkci ovoce a zeleniny svědčí," uvedla.

Lidl vše potřebné k zavařování nabídl zákazníkům v předešlých týdnech v rámci akčních nabídek, řekl mluvčí společnosti Tomáš Myler. K dostání podle něj byly za výhodné ceny želírovací přípravky i koření, nově do prodeje síť zařadila hotový nálev na zavařování hub, okurek a další zeleniny. "Vyšší poptávka se promítla také u našeho stálého sortimentu, kde o desítky procent vzrostly prodeje cukru a výraznější zájem je také o bobkový list," uvedl dále. Doplnil, že velmi dobře se prodávají zavařovací hrnce. Lidl má momentálně ve svém e-shopu model vhodný pro zavařování až 14 sklenic. I tento hrnec lidé podle něj mohou využít při ohřívání a udržení teploty nápojů nebo polévek.

Témata:  Zavařování

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy