Sazka Tour navazuje na etapový závod Czech Tour, opět se pojedou čtyři etapy v Jeseníkách, Beskydech a v okolí Olomouce. Pořadatelé naštěstí po několika letech upustili od úvodní týmové časovky, což sportovní stránce závodu nepochybně prospěje. Vše začne zvlněnou etapou z Prostějova do Uničova na 150 kilometrů. Pravděpodobný je hromadný dojezd, tohle si silné týmy pohlídají.

Ostatní etapy budou mnohem náročnější a nejspíš i zajímavější. Sazka Tour je od letošního roku vyloženě vrchařských závodem, což se o předchozím Czech Tour říct nedalo. Skladba etap vypadá mnohem atraktivněji. Druhá etapa startuje v Olomouci a končí na Pustevnách. 6,5 kilometru dlouhé stoupání se pojede dokonce dvakrát, nejdříve v polovině etapy (končí na 112. kilometru z celkových 204), poté cyklisté zdolají také dost náročná stoupání Soláň (133. km) a Bumbálka (152. km) a po několika rovinatých kilometrech se dojede na vrcholu Pusteven. 

loading...

Pustevny měří 6,5 kilometru a mají v průměru 7,3 %, takže nepochybně prověří opravdové vrchaře. Ale ještě náročnější bude sobotní etapa z Moravské Třebové na Dlouhé stráně. Etapa je sice mnohem kratší, měří pouze 144 kilometrů, ale o to bude výbušnější. Začátek etapy není těžký, to se ale změní na 104. kilometru v Loučné nad Desnou. Odtud se cyklisté vydají vzhůru k Dlouhým stráním, ale protože budou ještě sjíždět dolů, nevyjedou až k nádrži. Stoupání přesto měří 9,7 kilometru a má 6,7 %. Z vrcholu jezdci klesnou do Koutů nad Desnou a stoupání zdolají ještě jednou, tentokrát si to ještě prodlouží o 2,2 kilometru dlouhý dojezd s průměrem 6,9 %. 

V minulých ročnících se většinou největší rozdíly tvořily v poslední etapě s dojezdem na okruzích ve Šternberku. Letos to nejspíš bude trochu jiné, protože už dvě předchozí etapy jsou tak těžké, že by dynamika závodu měla být hodně odlišná. Stoupání v úvodu toho se závodem moc neudělají, protože jsou hodně daleko od cíle, takže závodit se bude až na okruzích Šternberku. Souboj o etapu zajímavý jistě bude, ale bude se závodit také o dres vedoucího závodníka? 

Favorité 

Nevíme, jak k závodu jednotlivé týmy přistoupí (a taky zatím nejsou zcela potvrzeny soupisky a startovni listina). Obecně vzato jsou celky WorldTour mnohem silnější než druhodivizní sestavy a kontinentální týmy. Ale to zde nemusí být pravda. BikeExchange obhajuje poslední dvě vítězství, jenže letos nemohou těžit z týmové časovky. Vzhledem ke všem stoupáním bude lídrem sestavy vrchař Nick Schultz. Australana doplní Ital Kevin Colleoni. Dion Smith chce v první etapě sprintovat. 

Nick Schultz - lídr BikeExchange

Intermarché - Wanty - Gobert přiveze ještě o něco lepší vrchařskou sestavu. Na startu bude Jan Hirt a s ním také Rein Taaramae a Simone Petilli. Tito tři by měli mít opravdu velké ambice. Je to jejich příležitost vyhrát etapový závod v celkovém pořadí. Moc jiných příležitostí letos mít už nebudou. Doplní je Jeremy Bellicaud, jasper De Plus, Jonas Koch a Maxime Jarnet. 

Na místo činu se podle všeho vrátí Filippo Zana. Italský cyklista na stejných silnicích letos suverénně vyhrál Závod míru. Závodník týmu Bardiani měl výbornou formu po Giro d´Italia a v kopcích byl hodně silný. A startovat by měl také druhý muž Závodu míru, Slovinec Kristjan Hočevar z Adria Mobil a Mathias Vacek, šestý v konečném pořadí Závodu míru. Vacek tentokrát pojede za Gazprom - RusVelo, ale vzhledem ke sestavě týmu by moh dostat příležitost jet na vlastní výsledek. 

Filippo Zana - vítěz Závodu míru U23

Zvědaví jsme na vždy ambiciózní tým Uno-X a také na Elkov - Kasper. Český celek bohužel nemůže využít svého nejlepšího vrchaře Michala Schlegela, který byl ve skvělé formě na Sibiu Tour v Rumunsku i v konkurenci jezdců WorldTour a byl nominován na Olympijské hry. Závodit budou Jan Bárta a poslední dva čeští mistři Adam Ťoupalík a Michael Kukrle. 

A zapomenout nesmíme ani na rakouský Felbermayr - Simplon Wels. A to zejména kvůli Danielu Turkovi, který od přestupu do kontinentálního týmu dělá jeden výborný výsledek za druhým.