Také devět cupových ADAMů vyrazí na trať Rallye Fulnek.

Cupové ADAMy se proženou Fulneckem a Oderskem

Čermák a Hrachovec ADAM Cupu se po Rally Bohemia opět vrací na Moravu, čtvrtým pohárovým závodem bude Rallysprint Fulnek – Odry, který se uskuteční 6. – 7. srpna. Ve více než sedmdesátičlenném startovním poli je obsaženo i devět vozů Opel ADAM Cup.

 

Podnik s centrem ve Fulneku navazuje na loňský KOWAX Rallysprint, v němž účastníci Čermák a Hrachovec ADAM Cupu premiérově otestovali místní tratě. Loni se však závodilo převážně na úsecích poblíž Valašského Meziříčí, známá tak z letošního harmonogramu bude pro některé posádky jen první polovina úvodního testu Fulnek. Další dva úseky Tošovice a Odry budou pro jezdce nové. Celkem na účastníky čeká šest rychlostních zkoušek s délkou necelých sedmdesáti kilometrů (69,22 km).

Do průběžného hodnocení cupu letos výrazně promlouvá nové pravidlo o bonusových bodech za každou vyhranou rychlostní zkoušku. Lídrové Jaroslav Petráš s Petrem Jindrou této statistice vévodí, když získali už osmnáct bonusových bodů za stejný počet vyhraných zkoušek. Toho jsou si vědomi i jejich nejbližší konkurenci.

 „Jestli si chceme udržet šanci na celkové vítězství v ADAM Cupu, musíme začít vyhrávat erzety. Náskok Jardy s Petrem není neřešitelný, ale je jasné, že se v tomto směru musíme zlepšit. Do Fulneku se velmi těším, vrací se ke mně Jirka ´Mojmír´ Kalkus.

Auto jsme celé zkontrolovali a opravili po mých výletech na Bohemce. Těší mě, že se pojedou úseky, které se minulý rok nejely a pokud vím, tak nikdo z nás na nich nezávodil ani v minulosti. O to důležitější bude rozpis a jeho přesnost. Nedáme nikomu ani metr trati zadarmo,“ říká před startem druhý jezdec průběžného hodnocení Jan Pilař.

 

„Přípravy jsou hektické. Řešíme závadu na elektrice, která nás zlobila, ovšem ta se špatně hledá. Dále proběhly nějaké repase, aby auto bylo na závod fit. I když loni se nám na Kowax rallysprintu nedařilo, doufám, že letos se karta na zkouškách v tomto regionu obrátí. Rád bych navázal na tempo z Bohemky a pokračoval v boji o co nejlepší umístění.

Teď už doufám bez chyb, kvůli kterým přicházím o lepší místa. Do Fulneku se těšíme, chceme urvat co nejlepší výsledek. A porazit Járu by byla třešnička na dortu, na kterou mám chuť už dlouho,“ doufá Tomáš Arnošt, držící třetí místo v klasifikaci ČaH ADAM Cupu.

„Naše přípravy probíhaly kvůli výletu z trati na Bohemii hlavně u kluků na dílně v Ralex sportu. S Ondrou Pickou jsme chtěli ještě před tímto závodem potrénovat rozpis, ale bohužel kvůli mému pracovnímu vytížení v zahraničí jsme to odložili.

Náš cíl je jasný, pokusit se udržet tempo, které jsme měli na Bohemce. A pokud vše bude klapat, tak se pokusíme ještě zrychlit. Tratě jsou pro nás opět neznámé, ale s tím se budeme muset poprat,“ odhaduje Dominik Šulc.

 

Po havárii na Bohemii si na silnicích Fulnecka a Oderska bude chtít spravit chuť Kryštof Zpěvák, ke kterému se opět vrací Pavel Fuksa. Nejlepší vzpomínky na Fulnek nemá po loňském výpadku při Kowax rallysprintu Michal Kolář, když ho zradila poloosa.

Mezi přihlášenými nechybí ani Filip Kohn (poprvé s Tomášem Střeskou), Jakub Jančík a Dominik Jakeš (zkušenosti mu bude předávat Jan Mikulík).

„Po dvouměsíční pauze se na závod těším. V mezidobí jsem se věnoval především trénování rozpisu. Naštěstí ta přestávka mezi závody utekla jako voda,“ uvedl Dominik Jakeš.

 

“Odhady početnějšího startovního pole proti Bohemii se naplnily. A to se ještě na poslední chvíli ze závodu omluvil Petr Hanuš. Závod proběhne na téměř neznámých tratích, což bude pro všechny zase zajímavé porovnání,“ pronesl před startem promotér Zdeněk Pekárek.

Průběžné pořadí Čermák a Hrachovec ADAM Cup
(včetně bonusových bodů, po Rally Bohemia):

  1. Petráš 84 (počet vyhraných RZ v sezoně 18), 2. Pilař 66 (1), 3. Arnošt 55 (1), 4. Šulc 47 (1), 5. Kolář 30, 6. Zpěvák 28 (2), 7. Jančík 28, 8. Kohn 26, 9. Jakeš 14, 10. Hanuš 12, 11. Krotoszynski 0.

 

Kalendář Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021

21.–22. května                   Rallysprint Kopná

4.–5. června                      Rally Plzeň

9.–10. července                Rally Bohemia (I. etapa)

6.–7. srpna                        Rallysprint Fulnek – Odry

10.–11. září                        Rally Vyškov

15.–16. října                       Rally Morava

29.–30. října                       Rally Vsetín

 

Novinky a prémie Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2021

Bodování za vyhranou RZ

Kromě zisku bodů za pohárové umístění připadne posádce, která vyhraje rychlostní zkoušku ve vypsaném pohárovém závodě, jeden prémiový bod, který se bude započítávat do celkového bodování.

Tyto body zůstanou v klasifikaci i v případě, že tento závod nebude posádce (soutěžícímu) započítáván s ohledem na počet závodů (do celkového umístění se bere šest nejlepších výsledků).

 

Výhry a finanční prémie

Prvních pět posádek v cíli každé soutěže obdrží finanční a věcné prémie v rámci klasifikace Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021:

  1. místo 30 000 Kč
  2. místo 15 000 Kč
  3. místo 10 000 Kč
  4. místo 5 000 Kč
  5. místo 3 000 Kč

 

Promotér na konci sezony, po skončení závěrečného podniku Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2021, ocení tři nejúspěšnější účastníky následujícím způsobem:

  1. místo 70 000 Kč
  2. místo 42 000 Kč
  3. místo 24 500 Kč

Aby jezdec byl zařazen do celkového hodnocení, musí odstartovat nejméně v pěti závodech Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021.

 

Opel Adam Cup – Technická data:

Motor:             1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon:                        103 kW / 140 k při 6500 ot/min

Toč. moment:             160 Nm při 4700 ot/min

Převodovka:   Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek:      Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení:             Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola:               Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdy:                         „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.

Brzd. kotouče:            305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu

Karoserie:       Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže

Interiér:           Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.

Exteriér:          Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika:    Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map

Rozměry:        délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm

Hmotnost:       1090 kg

 

Bližší informace k poháru:

Zdeněk Pekárek, XTG motosport,

tel: + 420 608976661,
e-mal: info@adamcup.eu