Motocyklové MS je zpět: Salač se vrací "domů", hvězdy s nejistou budoucností, šampioni od Suzuki tápou

Po měsíční pauze se v neděli na Red Bull Ringu znovu roztočí kola motorek v rámci světového šampionátu silničních motocyklů.

Po 42 dnech pauzy se svět MotoGP a dalších dvou kategorií světového šampionátu vrátí v neděli ve Spielbergu do bojů o body. Dlouhé čekání je tady u konce, na co se tedy v druhé polovině sezony můžeme těšit?

Salač se vrací do staronového týmu

Po roce a půl ve stáji Rivacold Snipers Team vyměnil Filip Salač barvy a zahlásil návrat do týmu PrüstelGP, kde v MS roku 2019 začal bojovat jako stálý jezdec. Ve stáji nahradí tragicky zesnulého Jasona Dupasquiera. I když si na Hondě od Snipers dojel pro senzační druhé místo v Le Mans, celkově mu japonská motorka neseděla a přestup by mu měl výrazně pomoci v posunu v pořadí MS.

Dokáže Marquez znovu vítězit?

Na Sachsenringu Marc Marquez ukončil devatenáct měsíců trvající čekání na vítězství. Španěl kvůli zranění prakticky přišel o celou loňskou sezonu a letos poprvé závodil až v pátém závodě ve Francii. Ale pořád to není ten dominantní Marquez, jak ho známe z minulých let. Ona ani Honda nemá tak výjimečný stroj, vždyť druhý tovární jezdec Pol Espargaro je v hodnocení šampionátu dokonce až za Marquezem. A to odjel všechny Grand Prix

Kam se vrtne Dovizioso?

Nejasnou budoucno vyhlíží i i trojnásobný vicemistr světa MotoGP. Poté, co se Andrea Dovizioso nedomluvil s Ducati, teď spolupracuje s konkurenční italskou značkou Aprilia. Její jezdec Aleix Espargar sice oceňuje Doviziosovy schopnosti, ale podle něj nedokázal na stejném stroji zajíždět konkurenceschopní časy. Navíc je tu velká tlačenice. Druhou motorku Aprilia má eminentní zájem osedlat Maverick Viňales, jehož letošní výkony Yamahy neuspokojují.

Pedrosa hlásí návrat, pojede na KTM

Po třech letech se do plného závodní módu vrací Dani Pedrosa. Španěl vyměnil Hondu za post testovače KTM a rakouská značka se mu za to odvděčila divokou kartou na víkendový závod na své domácí trati. Pedrosa se tak poprvé ocitne v boji o body v MS na jiném stroji než Honda. Japonské značce byl totiž věrný od roku 2001, tedy od debutu v kategorii do 125 ccm.

Znovu si v MS zajezdí také Crutchlow

Dokonce na tři závody se do MS vrátí také Cal Crutchlow. Brita nečeká tak dlouhá pauza, o místo stálého závodníka přišel teprve na konci loňské sezony. Teď ale vytrhne trn z paty týmu Petronas Yamaha SRT a v následujících třech podnicích zastoupí Franca Morbidelliho, který se zotavuje po operaci levého kolena.

Suzuki marně hledá náhradu za Brivia

Kdeže loňské sněhy jsou. Obhajoba titulu mezi týmy i Joana Mira jako šampiona MotoGP je už jen v říši marných snů a naději. Po šokujícím odchodu Davide Brivia do stáje  formule 1 Alpine jako by v japonském týmu „spadl řetěz“. Motorka není tolik konkurenceschopná a Mir s ní byl jen třikrát na stupních vítězů. Když k tomu připočteme neustálé pády Alexe Rinse, výsledkem je až pátá pozice v hodnocení týmů za tovární partou KTM.

V Moto2 vygraduje bitva v týmu Ajo

Tým Red Bull KTM Ajo má letos nakročeno k třetímu titulu mistra světa třídy Moto2 od double Johanna Zarca v letech 2015 a 2016. Karty má nejlépe rozdány Remy Gardner. Syn mistra světa pětistovek z roku 1987 Wayna Gardnera má v čele seriálu náskok 31 bodů před stájovým parťákem Raulem Fernandezem. Do konce sezony ale chybí pravděpodobně deset Velkých cen (jedenáctá v Argentině je velmi nejistá), takže se stát může cokoliv. Třeba i to, že na prvenství dosáhne třetí vzadu. Tím je Ital Marco Bezzecchi, jenž ovšem za vedoucím Australanem zaostává o plných 66 bodů

Foto: Ronny Lekl - Redox PrüstelGP, Yamaha Racing, Red BUll Content Pool

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.