Finanční ředitel firmy Orkla Foods Česko a Slovensko a. s. Josef Šuber mluvil na webináři Ředitelé ředitelům o finančním řízení, optimalizaci, nastavení portfolia nebo třeba o nových trendech v potravinách.
Dozvíte se, jak vyhodnocovat výkonnost vašeho produktového portfolia a na čem se dá ušetřit. Josef Šuber se s námi podělil také o to, jak si na najít čas na vyhodnocování a které metriky sledovat. Získejte globální pohled na sledování efektivity a jaký dopad to má na celý řetězec okolo vás.
Josef Šuber na webináři popsal, jak probíhala v roce 2016 akvizice Hamé a jak řešili problémy s ní spojené. Také přiblížil, proč by každý CEO měl mít k dispozici KPIs dashboard a pravidelně sledovat, vyhodnocovat důležité údaje. Za klíčové pro řízení businessu považuje umění detailně predikovat budoucí vývoj nejméně 3 měsíce dopředu.
Proč ve firmě Orkla finančně motivují obchodní tým k lepším výkonům jejich vlastní marží a čistými tržbami? Vnímá pandemii jako příležitost či hrozbu a jak se mění spotřebitelské návyky v oblasti potravin?
Na tyto otázky naleznete odpověď ve videu.
V portfoliu je podle Josefa Šubera důležité znát ziskovost jednotlivých produktů, velikost marže a neustále hledat nové růstové příležitosti. Firma by se měla zbavovat ztrátových produktů a nebát se rychle a kompletně odříznout neprofitabilní portfolia.
Na webináři také naznačuje směr, kterým se udávají inovace v jídle a zmiňuje například stále populárnější Beyond meat, důraz na ekologii, rozložitelné a recyklovatelné obaly a další trendy. Zároveň dodává, že tato oblast je velmi konzervativní a spotřebitel své nákupní chování mění velmi pomalu.
Josef Šuber je finanční ředitel firmy Orkla Foods Česko a Slovensko a. s., soustředí se na oblast střední a východní Evropy.
Šetříte čas nebo jste často na cestách?
Záznamy rozhovorů s podnikateli si můžete také pustit v našem podcastu Ředitelé ředitelům.
Najdete je na Spotify a Apple podcast.
Aneta Krikelová
Aneta se stará o naše klienty napříč kanály díky svým různorodým zkušenostem. Pro klienty vytváří strategie přesně na míru, obsahové plány i struktury placených kampaní. Chcete, aby vám Aneta poradila? Kontaktujte ji na [email protected].
Komentáře