Amazon potřebuje zvýšit obrat. Proto expanduje do obchodních center

Zatím utajovanou součástí expanze Amazonu do obchodních center jsou prodejny Amazon Fresh umožňující velmi pohodlné nákupy, při kterých zákazník nepřijde do kontaktu s pokladnou.

Zatím utajovanou součástí expanze Amazonu do obchodních center jsou prodejny Amazon Fresh umožňující velmi pohodlné nákupy, při kterých zákazník nepřijde do kontaktu s pokladnou. Zdroj: profimedia.cz

Amazon opět rozšiřuje svoji působnost, zaměřuje se na obchodní centra.
2
Fotogalerie

Posílit své prodeje oblečení, elektronického příslušenství a vybavení domácností. S tímto záměrem vstupuje americký technologický gigant Amazon do segmentu nákupních center, informuje list Wall Street Journal.

První pobočky by se měly objevit ve státech Ohio a Kalifornie. Nebudou ovšem konkurovat nákupním centrům společnosti Macy’s, která staví pobočky o velikosti devět tisíc metrů čtverečních. Rozměry kamenných prodejen Amazonu budou zhruba třetinové. 

V sortimentu budou pravděpodobně převažovat produkty z dílny Amazonu. Společnost nicméně na svých stránkách nabízí přes 350 milionů produktů od tisíce výrobců a značek, takže do regálů nového obchodního centra bude mít z čeho vybírat. 

Přidanou hodnotou Amazonu by měla být možnost vyzkoušet si výrobky, o které má zákazník zájem. Například v prodeji oblečení by tak Amazon mohl posílit svou pozici na trhu. Mimoto bude moci kamenné obchody využít pro vrácení či servis závadného zboží.

Kdo je Jeff Bezos? Podívejte se na profil zakladatele Amazonu

Video placeholde
Kdo je Jeff Bezos? • Videohub

Amazon už dříve s offline obchody experimentoval, vždy to však byly menší prodejny. Suverénně nejvýraznější stopou je proto akvizice sítě amerických obchodů s potravinami Whole Foods. Nicméně i menší obchody rychlého nakupování bez pokladen Amazon Fresh se zřejmě rozšíří, podle zpráv britských médií Amazon potají připravuje otevření třiceti poboček. Důvody pro utajovaný postup nejsou známy, společnost se k němu nevyjádřila.  

Amazonu se během posledního roku značně dařilo, kvůli pandemickým opatřením byly kamenné prodejny dlouhé měsíce uzavřeny, a online Amazon díky tomu rostl. Loni utržil 386 miliard dolarů. Na začátku července z čela společnosti odešel její zakladatel Jeff Bezos, na jehož místo nastoupil dosavadní šéf cloudové divize Andy Jassy.