26. 8. 2021 08:59 − 2581× − 1

Skandinávská asfaltová perla

V našich zeměpisných končinách toužíme po šotolinové soutěži jako po něčem výjimečném a neobvyklém.

Ve Skandinávii to mají naopak a něčím zcela neotřelým jsou pro ně naopak asfaltové rally. Zatímco ve finském mistrovství si zpestřují vloženými asfaltovými úseky šotolinové soutěže, v Norsku národní mistrovství obsahuje i jednu ryze asfaltovou rally. Její zařazení do kalendáře tak nabourává severský stereotyp v podobě první části šampionátu odehrávající se na sněhu a ledu a druhé pak na šotolině. Vzhledem k letošním problémům se stále nedořešenou epidemií se teď v srpnu v Norsku odehrál teprve třetí podnik šampionátu. Po sněhové KNA Rally Finnskog a šotolinové Aurskog-Høland Rally to byla asfaltová KNA Sommer Rally Grimstad. Předloni ji za volantem Volkswagenu Polo GTI R5 vyhrál Ole Christian Veiby a na startu nechyběl ani letos. Tentokrát ale samozřejmě dorazil s Hyundaiem i20 R5, se kterým absolvuje i své zahraniční starty. Opačným směrem k německé technice se vydal Frank Tore Larsen a po první dvojici podniků měl stejnou bilanci jako Marius Aasen se Škodou Fabia Rally2 evo. Jedno vítězství a jedno druhé místo. Jen na záda se jim zatím dívá úřadující mistr Anders Grøndal, který s Fordem Fiesta Rally2 bral body za čtvrté a třetí místo.

V Rally Grimstad začal Grøndal druhým nejrychlejším časem, ale už v druhé zkoušce jej potrápil defekt. S pneumatikami se posádka Fordu potýkala i ve zbytku úvodní sekce a nakonec mohla mluvit o štěstí, že neztratila více než pár desítek sekund a dojela až do servisu. Jejich problému využil Aasen, který se posunul před servisní přestávkou na třetí příčku. S Grondalem to ale neměl jednoduché a odpoledne se znovu propadnul za něho. Maximální úsilí jej dohnat vyústilo v havárii v sedmém testu. Grøndal už pak nebyl nikým významně ohrožován, na nejrychlejší dvojici nestačil a musel se smířit s druhým bronzem v řadě. Aasenovo odstoupení hrálo podstatnou roli pro Larsena, jeho nejbližšího soupeře v šampionátu. Pilot Volkswagenu vyhrál druhý test a dopolední sekci zakončil s mankem deseti vteřin na vedoucího Veibyho. Larsen se během zrádné asfaltové rally nevyhnul ani defektu a výletu mimo trať a po odstoupení svého velkého rivala už mohl zvolit klidnější jízdu. Soutěž dokončil se skoro půlminutovým odstupem na druhé příčce. Veiby vedl od samého začátku rally a své vedení dokázal přetavit ve vítězství. Na rychlé asfaltové trati dosáhnul rychlostního průměru 120 km/h.

Komentářů celkem: 1
26. 8. 2021 11:421
0 0
Žádná Fábia ve vysledcích národního mistráku, tak už jsem dlouho neviděl!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!