Zatím časově neomezenou stávkovou pohotovost vyhlásili zkušební komisaři 19. července. Ministerstvo dopravy s jejich kritikou dlouhodobě nesouhlasí. Asociace k možnosti ostré stávky uvedla, že není jejím cílem, ale nadále hrozí.
Podle asociace se pro změny v kontrolách a vzdělávání vyslovila většina komisařů. Současná situace je podle nich dál nepřijatelná. Místopředseda Asociace zkušebních komisařů Pavel Ctibor mezi největší problémy zařadil například systém školení komisařů organizací, která podle něj nevzešla z žádného výběrového řízení.
V oboru navíc podle Ctibora neexistuje konkurence, což systém značně prodražuje. Samotné školení je podle něj zastaralé a neodráží moderní trendy. Upozornil rovněž na absenci polygonu, na kterém by komisaři mohli zkoušet některé speciální úkoly.
Zastaralá je podle něj i technika pro komisaře. Zbytečné dlouhé jsou podle Ctibora zkoušky pro už zavedené komisaře, které musí absolvovat každých pět let. Stát tak podle něj nerozlišuje mezi novými a už otestovanými komisaři.
Komisaři pro autoškoly se bouří, vstoupí do stávkové pohotovosti |
Ministerstvo s kritikou nesouhlasí. „Pravidelně se s nimi scházíme a budeme scházet i nadále, jsou zapojeni v příslušných pracovních skupinách,“ řekl dříve k výtkám asociace mluvčí ministerstva František Jemelka.
Podle něj jsou zástupci komisařů členy pracovní skupiny autoškolství. „Například u změny nové legislativy byli od samého počátku až po její schválení. Přímo se podíleli na tvorbě konkrétních ustanovení, které odsouhlasili. Následně zástupce MD seznámil členy Asociace zkušebních komisařů na videokonferenci a obdrželi metodiku,“ uvedl mluvčí.
Zároveň se podle něj komisaři účastní i dalších jednání a ministerstvo je pravidelně kontroluje.