Podle pořadatelů kulturních akcí přibývá v kraji lidí, kteří si vstupenku kupují online

10. září 2021 08:31

V Novém Městě nad Metují v neděli začíná 43. ročník Festivalu české filmové komedie. Podle organizátorů letos výrazně přibylo lidí, kteří si vstupenky do kina kupují online. Podobné zkušenosti mají přitom i pořadatelé dalších kulturních akcí, například v Hronově. 

Čtěte také

„Evidujeme výrazný nárůst online rezervací i prodeje. Doba online zkrátka přišla a lidé se naučili kupovat vstupenky přes internet," říká jeden z pořadatelů novoměstského festivalu Zdeněk Krákora.

Počet vstupenek koupených přes internet podle něj proti minulému roku stoupl o desítky procent.
„V současné době máme prodáno přes polovinu vstupenek na soutěžní projekce."

Podobně mluví třeba i ředitelka Kulturního informačního střediska v Hronově Šárka Čmelíková. Potvrdil to prý například nedávný festival amatérského divadla Jiráskův Hronov.
„Ale zájem o nákup vstupenek z pohodlí domova preferují diváci i v rámci připravovaných představení na běžném provoze. Já doufám, že tento trend bude mít stále vzrůstající tendenci."

Čtěte také

Podle Šárky Čmelíkové má prodej online vstupenek několik výhod. Tou hlavní je, že pořadatel má dopředu přehled o zájmu diváků.
„Pro nás je velkou výhodou při online prodeje vstupenek přehled o naplněnosti kapacity a také víme o zájmu o představení."

To potvrzuje i Zdeněk Krákora, který je v Novém Městě nad Metují ředitelem Městského klubu. Přehled o zájmu diváků je podle něj dobrý i kvůli navazujícím službám.
„Mohou se na to třeba připravit dopředu v kavárně a udělat větší množství popcornu."

Čtěte také

Organizátoři kulturních akcí musí ale zároveň počítat s možnými komplikacemi spojenými s epidemickou situací. Její zhoršení může vést ke zrušení nebo odložení akce. V Červeném Kostelci jsou podle ředitele Městského kulturního střediska Tomáše Šimka připravení na obě situace.
„Návštěvník si buď vstupenku ponechá na nový termín. Nebo se mu přesunutí nehodí a my mu samozřejmě bez prodlevy vrátíme peníze."

Zvýšený zájem o vstupenky v online prodeji ale neplatí všude. Například v Náchodě nezaznamenali při nákupech lístků zásadní rozdíl. Těch papírových se podle pracovnice informačního centra Lucie Dostálové stále prodává kolem osmdesáti procent.

Spustit audio

Související