První český nákladní automobil na vodík ponese název H2 Tatra
15.09.2021 11:17
Průmyslově-technologický holding CSG ve spolupráci s dalšími českými firmami se podílí na projektu, jehož cílem je vyvinout a vytvořit nový typ pohonné jednotky. Pokud se to podaří, bude H2 Tatra jedno z prvních vodíkových vozidel svého typu na světě.
„Jednání o projektu jsme zahájili vloni. V tomto roce se připravila dokumentace a bylo získáno financování. Vkladem Tatry do projektu je vývoj a výroba prototypového vozidla, dodá podvozek a kabinu a bude zajišťovat integraci všech komponent,“ říká Andrej Čírtek, mluvčí CSG.
Anketa
Jste pro zákaz prodeje aut se spalovacími motory v roce 2035, jak chce EU?
Vodíkovou Tatru by měl pohánět elektromotor postavený na podvozku z řady Tatra Force. Energii by si však na rozdíl od běžných elektromobilů měla vyrobit sama pomocí palivového článku na vodík. Nová Tatra by měla obstát i v těch nejtěžších podmínkách. „Vozidlo bude primárně určené pro zákazníky v civilním sektoru, například pro těžaře,“ dodává Čírtek.
Tento ekologický způsob dopravy na bázi vodíku začíná být celosvětovým trendem, a to zejména kvůli redukci skleníkových plynů. I česká vláda schválila tzv. vodíkovou strategii, která má podpořit nastartování vodíkového hospodářství v ČR.
Vzhledem k tomu, že vodík pravděpodobně sehraje v budoucnu zásadní roli v oblastech paliva, surovin a úschovny energie, bude se strategie dotýkat nejen dopravy, energetiky a chemického průmyslu, ale také občanů, kteří budou zřejmě do budoucna vodíkové technologie stále více využívat.
Fotogalerie: - Solidarita s afghánskými ženami
„Vodíková strategie by měla sloužit jako vodítko pro firmy a organizace v České republice, která určuje rámec a ukazuje, jakým směrem se bude orientovat vývoj a podpora vodíkových technologií v dalších letech. Vývoj v této oblasti je velmi rychlý, proto budeme strategii průběžně aktualizovat,“ říká náměstkyně ministra průmyslu a obchodu pro hospodářskou politiku a podnikání Silvana Jirotková.
Česká republika se společně s ostatními zeměmi EU zavázala do roku 2050 dosáhnout klimatické neutrality. Svou vodíkovou strategii představilo Německo již před rokem, Velká Británie se k ostatním členským státům přidala před dvěma týdny.
Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.