Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Macan se spalovacími motory zřejmě skončí v roce 2024

Ondřej Mára
Diskuze (31)

Čistě elektrický Macan by se měl představit během příštího roku a od roku 2023 by zákazníci měli mít na výběr mezi spalovacím motorem, nebo elektromotorem.

Značka Porsche je pro mnohé synonymem sportovních vozů, všichni ale dobře víme, že její hlavní příjmy tvoří SUVčka. Bestsellerem je stále Cayenne, kterého se jen za první pololetí tohoto roku prodalo 44.050 kusů. Na druhém místě je pak menší a sportovnější Macan, který si připsal 43.618 prodejů a který v brzké budoucnosti čekají velké změny.

Již v příštím roce se totiž očekává představení čistě elektrického Porsche Macan, které bude prvním modelem postaveným na platformě PPE (Premium Platform Electric), vyvíjené společně značkami Porsche a Audi. Nabízí se ale otázka, jak dlouho vlastně budou mít zájemci na výběr spalovacím a čistě elektrickým Macanem, který by měl na trhy vstoupit v roce 2023.

Odpověď by přitom mohla být zhruba tři roky, jak v rozhovoru pro britský magazín Autocar naznačil Sebastian Staiger, produktový šéf modelové řady Macan. Na otázku, kdy se Macan stane čistě elektrickým, totiž odpověděl: „Zatím nebylo učiněno finální rozhodnutí, ale domníváme se, že 2024 bude tím rokem.

Video se připravuje ...

Staiger měl následně upřesnit, že rozhodnutí bude z velké části ovlivněno také legislativou a emisními normami. Opět se tak dostáváme k normě Euro 7, která by měla vstoupit v platnost v roce 2025 a která bude podle mnohých názorů jedním z největších katů spalovacích motorů. Není tedy divu, že Porsche rychle a ve velkém uvažuje o přechodu čistě na baterky.

Porsche Macan přitom nedávno prošlo drobnou modernizací, která poupravila jeho vzhled a zamíchala kartami v nabídce výbav. Do roku 2024 by pak Macan mohl překvapit ještě dalšími drobnými úpravami, většina úsilí vývojového oddělení už ale bude nejspíš směřovat především k čistě elektrické verzi.

Ondřej Mára
Diskuze (31)

Doporučujeme

22. 9. 2021 14:59
Re: 2027
vyrobni cena litru v 2030 se odhaduje na 1.2-1.4E bez dani, tedy min 30kc za litr, kdyby jen +DPH a marze, tak min 40kc/litr. to je hezka cena, ale porad ses na nejakych 2.5kc/km, s baterkou budes maximalne na korune za km a s vyvojem baterek se da ocekavat, ze v 2030 bude minimalne od nizsi stredni nejaka varianta modelu s dojezdem 1000km na jedno nabiti, tak jezdit na benzin nebude davat valnej smysl.

jako zasobnik energie na zimu z OZE synteticky benzin proc ne, ale lepsi asi bude vodik a vysokoteplotni elektrolyza, ktera by soucasne mela umet revers a ma slusnou ucinnost
Avatar - pradeda777
22. 9. 2021 13:55
Re: 2027
Nezapomínej, že vývoj jde kupředu mílovými kroky. Baterky se postupem času také podstatně zlevnily....tak proč ne syntetický benzin....?
Avatar - Ham.
22. 9. 2021 11:51
Re: 2027
Že se budou postupně přizpůsobovat o to se nepřu, ale psát, že Porsche se před krachem vrátí ke spalovákům je absolutní blábol. Porsche bude nejspíš ten poslední, který až zhasne (zastaví výrobu spalováků), tak spalováky už nebude vyrábět vůbec nikdo. Ano, syntetický benzín bude velmi drahý, ale to právě hraje do not Porsche, kteří zákazníci si budou moci dovolit benzín za 10 euro litr (jenom příklad), když ne zákazníci Porsche?
Avatar - Ham.
22. 9. 2021 11:44
Re: 2027
Jediný kdo tu lže jsi ty. Každý mimoň si může lehce zjistit, že mimo EU prodávají něco kolem 61% produkce. A mimo EU jsou regulace všude měkčí.
https://annualreport2020.volkswagenag.com/…/deliveries.html
22. 9. 2021 10:54
Re: Teď budu dávat odkazy na AF já
nabízí mi to seznam a občas neodolám. vinen :yes: