redakce | Zprávy | 22.09.2021
Každý potřebuje dotek. Toužíme po kontaktu se svými bližními, potřebujeme cítit jejich kůži na té naší. Pokud to nedostaneme, naše kůže hladoví, takové téma přináší Tolstoys ve třetím singlu Skin Hunger (We Are Human Beings) z nadcházejícího alba Mirror Me, které kapela připravuje s berlínskými producenty Drewem Dealem a Zino Mikoreyem a které vyjde u Slnko Records 22. února 2022.
Nová píseň kapely Tolstoys, kteří aktuálně žijí a působí na ose Bratislava – Praha – Berlín, je oslavou lidstva a všeho, co máme společného. „V refrénu sborově zpíváme ‚We are human beings‘. Chceme tím symbolizovat silné pouto mezi lidmi a přirozenou soudržnost lidského pokolení. Chlad, odměřenost a bezkontaktnost dnešní ‚screen society‘ je v kontrastu s kmenovým životem přirozeným pro druh homo sapiens. Všichni jsme lidské bytosti, bez ohledu na naše barvy, orientaci a další odlišnosti jsme součástí jednoho kmene,“ říká Ela Tolstova, která ve videoklipu vystupuje v tygří a liščí masce.
Po hudební stránce singl Skin Hunger (We Are Human Beings) působí odvázaným a hypnotickým dojmem. Originálního „tribal zvuku“ Tolstoys docílili použitím tradičních dřevěných píšťal, tzv. koncovek a mohutných vícehlasů, na chlad a tíhu velkoměsta v písni odkazují tučným distortion basovým syntezátorem v refrénu. Svou roli sehrála i chata v Nízkých Tatrách, kde skladba vznikla, na níž si hudebníci povídali strašidelné příběhy o Goatmanovi – kozím muži, který žije v lese a umí napodobit hlas každé lidské bytosti. „Je ovlivněna mystičnem, magickým realismem a horami, jimiž jsme byli obklopení, přírodními silami, které člověka přesahují, a zároveň i prožitkem lidské blízkosti, které jsme v poslední době cítili nedostatek,“ doplňuje Tolstova.
S nápadem na zpracování videoklipu přišli vizuální umělci Peter Podolský a Tereza Smetanová, studenti katedry dokumentární režie na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. „Masky jsou vizuálním odkazem k umění přírodních národů, pradávným symbolem lidské živelnosti a animálnosti. Tak jako text písně naznačuje návrat k určité lidské podstatě, chtěli jsme i my při tvorbě klipu nastínit situaci, která komunikuje tento pocit sounáležitosti a odvázanosti,“ dodávají tvůrci, kteří videoklip s využitím digitální kamery a fotoaparátu na analogový film připravili metodou tzv. pixilace.
redakce 11.05.2024
Náhlé změny rytmu, hravé bicí a vášnivé výkřiky nadšení. To je tříčlenné noise spoko roko až pomalu kórové komando Don Vito.
redakce 11.05.2024
Kráľovná slovenského dnb B-complex predstaví na Pohode najväčšiu show, akú dosiaľ pripravila.
redakce 10.05.2024
Druhý díl s názvem Indigem je věnován opět básnířkám, ale tentokrát výhradně českým.
redakce 10.05.2024
Multiplatinový raper Russ má za sebou vyprodanou domácí tour po arénách i úspěšnou knihu It’s All In Your Head, ve které radí, jak porazit největšího nepřítele každého z nás: sebe…
redakce 10.05.2024
Pochází z australského Brisbane a jsou jedním z představitelů současného progresivního metalu.
redakce 09.05.2024
Australská, v Londýně usazená umělkyně pomyslně navazuje na temně dubovou melbournskou mikroscénu kolem HTRK a Carly dal Forno.
redakce 09.05.2024
Garden opening, Big|Brave a Aicher, následující noc klubové série Bite a spousta dalších pozoruhodných záležitostí.
redakce 08.05.2024
V dubnovém vydání najdete profil americké R&B umělkyně Liv.e, inovátora žánru flamenco Niña de Elche a australského hudebníka Genesise Owusua.
redakce 08.05.2024
Díky citlivému propojení improvizované trubky a flamencové kytary s tradiční korou a vokály ze Senegalu vytváří FlamenKora nadčasovou multikulturní hudbu, která je v dnešní neklidné době vítaným balzámem.
redakce 07.05.2024
Tvorba letos patrně největšího taháku Besedy, raperky Backxwash, vychází z žánrů jako jsou horrorcore, hip-hop, heavy metal, industriální metal nebo postrock.