Česká taneční platforma 2021 zná své vítěze

Umělecké počiny i osobnosti, které zaujaly Mezinárodní jury, získaly Ceny České taneční platformy (ČTP) 2021. Jsou jimi POCKETART za inscenaci Treatment of Remembering autorské trojice Sabina Bočková, Johana Pocková a Inga Zotova-Mikshina, a Markéta Vacovská za své výjimečné výkony i autorské dílo Odloučení s odvážným tématem a dokonalou souhrou s Never Sol.

Treatment of Remembering (Sabina Bočková, Johana Pocková, Inga Zotova-Mikshina). Foto: Vojtěch Brtnický.

Treatment of Remembering (Sabina Bočková, Johana Pocková, Inga Zotova-Mikshina). Foto: Vojtěch Brtnický.

Jury udělila i tři zvláštní ocenění (Special mention) vynikajícím hudebníkům za jejich mimořádnou souhru s tvůrci a performery, přínos dílům a přítomnost na jevišti. Jsou jimi: Sára Vondrášková (Never Sol), Lukáš Palán a Jakub Štourač.

Sedm desítek registrovaných hostů, především zahraničních, i domácí publikum mělo možnost hlasovat o Ceně diváka. Nastala zde vzácná shoda s Mezinárodní jury, která rovněž vyzdvihla komplexnost díla Treatment of Remembering. Smysl pro kompozici a úzkou spolupráci s tvůrci světelného designu, hudby a scénografie, návaznost na již slibný předchozí tvůrčí počin POCKETARTu – Jámu lvovou, ocenila jury spolu s vědomým zájmem autorek o aktuální otázky naší společnosti, což se týká i mnohých dalších děl na ČTP.

U diváků pak získala vysoké uznání i tři další díla naprosto odlišného charakteru: And Who is Useless Now? Ondřeje Holby, Duety v podání Temporary Collective, a Jáma lvová opět od POCKETART autorské dvojice Sabiny Bočkové a Johany Pockové.

V neposlední řadě se tříčlenná porota Ceny Jiřího Opěly shodla na uznání výjimečného přínosu dvou Manažerek roku 2020 a 2021. Loni předala svým nástupcům zrenovovaný komplex Švestkového dvora v jihočeských Malovicích Zuzana Bednarčiková, která tak vybudovala prostor s výrazným přínosem pro region i performing arts na evropské úrovni. Letošní ocenění převzala Markéta Málková, jíž se podařilo vybudovat rezidenční centrum REZI.DANCE v Komařicích, rovněž mimořádně přínosné pro region i obory tanec a nový cirkus.

Diváci 27. ročníku ČTP zhlédli za 3 dny 14 představení v podání 12 souborů či tvůrců na osmi pražských scénách, kumulovala se tak vybraná díla za rok 2020 i 2021. Atmosféru dotvářely diskuse, setkání s umělci, mezinárodní workshop psaní recenzí o tanci vedený redaktorem The Guardian a Sprigback Magazine, Sanjoy Royem, ve spolupráci s dalšími mentory: Oonagh Duckworth a Nina Vangeli.

Ohlasy hostů svědčí o stoupající úrovni české tanečně-pohybové scény a mnozí se již těší  na tradiční jarní termín příští ČTP, která je plánována na 24. – 26. 4. 2022.

Recenze, které psali účastníci Review-writing workshopu, budou publikovány  na www.tanecniplatforma.cz

Zdroj: Česká taneční platforma

Témata článku

Markéta VacovskáNever SolOdloučeníTreatment of Remembering

PocketArt

Tanec

Česká taneční platforma

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: