Místo pobočky Teams. Spořitelna poradí online

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuality | 4. 10. 2021
Místo pobočky Teams. Spořitelna poradí online

Zdroj: Shutterstock

Česká spořitelna začíná nabízet schůzky prostřednictvím přímého bankovnictví George. Chce přesunout část poradenství do online prostoru. 

Na pobočkách České spořitelny proběhne ročně víc než milion poradenských schůzek klientů s bankéři. Na konci letošního roku by se 10 procent z nich mělo odehrát online formou videohovoru. V následujícím roce by už takhle mohla probíhat každá čtvrtá schůzka.

Od října do konce roku se má do videoschůzek zapojit víc než 1500 bankéřů České spořitelny, v průběhu roku 2022 pak má být schopna poskytovat online poradenství většina jejich bankéřů.

Videohovory probíhají v zabezpečeném prostředí bankovnictví George na platformě Microsoft Teams. Klienti nemusí na svůj počítač instalovat žádnou speciální aplikaci. Videoschůzku teď lze naplánovat telefonicky, příští rok spořitelna spustí možnost plánování schůzek přímo v internetovém bankovnictví George.

Kdo šetří, má tyhle tři

Běžný účet, spořicí účet, kreditka. Tohle trio může ušetřit určitě pár stovek ročně. Když je správně vyladěné a když víte, kam ve správný čas přesunout kolik peněz. Dobrá zpráva: dneska to jde do značné míry automatizovat. Na začátku je to samozřejmě dost kombinování. Pomůžeme s porovnáním a výběrem.

„Zejména pro mladší klienty se v průběhu pandemie stal online kontakt s bankou včetně online poradenství naprostým standardem. Videohovory jsou ale určeny pro všechny klienty a v rámci pilotu je ocenili například také rodiče s dětmi, kteří nemají čas chodit na naše pobočky, ale zároveň mají často poměrně komplexní potřebu finančního poradenství,” říká Markéta Klučková, která v České spořitelně odpovídá za inovace a digitální infrastrukturu pobočkové sítě.

„Spuštění online videohovorů bezpochyby neznamená zánik pobočkové sítě, a i když bude v průběhu let počet poboček přirozeně klesat, bude zároveň pokračovat jejich přeměna na poradenská centra dostupná zejména v městských centrech sedm dní v týdnu,” dodává Klučková.

Spořitelna videohovory testovala od začátku letošního roku s vybranými klienty. V pilotní fázi se do projektu zapojilo přes 110 bankéřů, kteří uskutečnili víc jak 700 online schůzek s průměrným trváním 45 až 60 minut. Výsledek spořitelnu potěšil: 93 % klientů, kteří se videoschůzky zúčastnili, vyjádřili vysokou míru spokojenosti s jejím průběhem.

„Bezpochyby pomohla naše pandemická zkušenost, kdy jsme v průběhu první vlny museli uzavřít většinu poboček a s klienty jsme mohli komunikovat pouze po telefonu. Zároveň identifikujeme obrovský růst digitální gramotnosti mezi našimi klienty. Více než milion z nich, tedy polovina všech našich primárních bankovních klientů, už produkty a služby spořitelny využívá primárně na mobilu,” říká Klučková.

Jiří Hovorka

Autor článku Jiří Hovorka

O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Air Bank spouští přímé nákupy akcií v aplikaci, nabízí i ETF

3. 6. 2024 | Kateřina Hovorková, Petr Kučera

Air Bank spouští přímé nákupy akcií v aplikaci, nabízí i ETF

Klienti Air Bank můžou nově přímo nakupovat akcie předních amerických společností. Banka láká například na Teslu, Apple, Visu, Coca-Colu, McDonald’s nebo KFC. Službu nazvanou Investice... celý článek

ČSOB zpřísní podmínky pro prémiové bankovnictví

3. 6. 2024 | Petr Kučera | 2 komentáře

ČSOB zpřísní podmínky pro prémiové bankovnictví

Poprvé od spuštění služby ČSOB Premium stoupnou limity, které je potřeba splnit, abyste neplatili měsíční paušál. Prozkoumali jsme nové podmínky.

Raiffeisenbank vylepší Aktivní účet pro nové klienty

27. 5. 2024 | Petr Kučera

Raiffeisenbank vylepší Aktivní účet pro nové klienty

Raiffeisenbank dočasně vylepšila svůj Aktivní účet. Lidé, kteří ho začnou nově využívat, získají na jeden rok zdarma zlatou debetní kartu a službu RB směnárna.

ČSOB vylepší pojištění nákupu, když platíte kreditkou

23. 5. 2024 | Petr Kučera

ČSOB vylepší pojištění nákupu, když platíte kreditkou

ČSOB od července změní některé podmínky pro pojištění ochrany nákupu a prodloužené záruky, které nabízí jako součást služeb ke kreditní kartě.

Partners Banka a Rohlík odmění společné klienty. Ušetří za prémiové služby

20. 5. 2024 | Petr Kučera

Partners Banka a Rohlík odmění společné klienty. Ušetří za prémiové služby

Nová Partners Banka startuje spolupráci s Rohlik.cz, největším online obchodem s potravinami. Aktivní klienti mohou získat benefity v hodnotě až 4776 korun za rok.

Partners Financial Services