Hamiltonovy pneumatiky by do konce závodu nevydržely

Šéf italského dodavatele pneumatik Pirelli Mario Isola uvedl, že gumy Lewise Hamiltona byly v padesátém kole z vozu sundány za pět dvanáct. Pneumatiky byly přímo na hranici své konstrukce.

Štítky: GP Turecka Lewis Hamilton Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 10. 10 2021 — Vašek Štěpánek

Lewis Hamilton odjel prvních padesát kol závodu bez pit-stopu. Do boxů zajel až jako úplně poslední. Brit měl ale pocit, že by na pneumatikách dojel až do cíle závodu a že jej zastávka v boxech stála podiové umístění. Pirelli je ale jiného názoru.

„Když se podívám na Hamiltonovy pneumatiky po závodě, myslím si, že by do konce nevydržely, pohybovaly se už za hranicí svých možností. Je nebezpečné takovým způsobem posouvat hranice, ale chápu, že jezdcům jde o maximalizaci výsledku,“ uvedl Isola.

Esteban Ocon, který v závodě skončil desátý, do boxů vůbec nezajel a byl tak schopen celou délku závodu odjet na jediné sadě gum. Isola uvedl, že Ocon riskoval a závodil na zcela ‚mrtvých‘ pneumatikách.

„Každé auto je jiné, to znamená, že i opotřebení pneumatik je zcela jiné a také záleží na tom, kdo a jak na to během závodu tlačil. Hamilton byl zrovna tím, kdo pneumatiky dnes moc nešetřil. Většina pilotů ke konci svých stintů měla úplně mrtvé pneumatiky.“

Za vzniklý jev, kdy pilot během celého závodu nezajel do boxů může podle Isoly asfalt na okruhu. Ten sice prošel velkými změnami a zlepšila se mu přilnavost, ale stále jde o nový povrch trati, který takto zamíchal kartami.

„Věděli jsme, že letošní asfalt bude v Turecku lepší než vloni, stále to ale nebylo stoprocentní, a to celé vytvořilo právě tyto podmínky a Oconovu strategii. Navrhoval jsem a všechny jsem i varoval, že jet bez pit-stopu je obrovské riziko,“ zakončil téma Isola.