Prvním skladištěm nepoužívaných lokomotiv pod hledáčkem francouzského národního železničního dopravce SNCF je vlakový hřbitov poblíž města Rouen čítající na 400 zrezavělých souprav. Všechny součástky vhodné pro další využití firma postupně recykluje, a promění tak hřbitov na zdroj cenného materiálu.
Nejdříve je třeba odstranit ze souprav nebezpečné látky, jako je například v minulosti hojně využívaný azbest. K recyklaci pak směřují všechny kovové části, které tvoří celkem 81 % vlaků. Dále lze využít také dřevo a sklo z jednotlivých vagonů. „Z vlaků zbude na konci zhruba 6 nebo 7 % odpadu, který obsahuje porcelán, skleněná vlákna a pryskyřici,“ uvedla vedoucí oddělení vztahů s veřejností SNCF Céline Pasqualini.
Zdroj: euronews.green
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Co by můj syn měl vědět o světě? Kniha oblíbeného autora neporadí, ale pobaví
Jak funguje svět? Na co si v něm dát pozor? Co v životě hledat a před čím se naopak skrýt…